Tralla la Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 På ferjetur på Sunnmøre i sommer kjøpte vi sveler med sånn sukker/smørkrem inni - den var hvit på fargen og veldig god. Her hvor jeg kommer fra bruker vi vanligvis enten rømme eller syltetøy på dem, men neste gang vil jeg ha smørkrem. Er det bare smør og sukker som er rørt sammen med en mikser? Noe spesielt blandingsforhold? På forhånd takk :-)
venus_ Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Det er bare å smøre smør på svelene og strø sukker på
Rødtoppen86 Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Jepp, ta smør og sørg for at det er mykt, så heller du i sukker og rører rundt til du får en luftig krem. Er også veldig godt med kanel eller vaniljesukker i Hvis du googler hvit smørkrem, så får du oppskrift.
venus_ Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Jepp, ta smør og sørg for at det er mykt, så heller du i sukker og rører rundt til du får en luftig krem. Er også veldig godt med kanel eller vaniljesukker i Hvis du googler hvit smørkrem, så får du oppskrift. Det er ikke (ordentlig) smørkrem som brukes i svelene på Sunnmøre. Det er bare smør og sukker hver for seg. Man skal kjenne sukkeret knaser når man tygger
Rødtoppen86 Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Åh, hehe Da er det ingen vanskelig sak da. Hadde gjort seg med nystekte sveler nå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Nå har jeg riktignok bare spist sveler én gang i mitt liv, men jeg vil driste meg til å påstå at all smørkrem må lages med ekte meierismør. Margarin i smørkrem smaker ikke godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå