Gjest ts Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Har ei jente på fire år som er veldig bestemt når det gjelder hva hun vil ha på seg! tror det er litt"konkuranse" i barnehagen,fordi det er spesielt hvis hun skal i dit. synes det er litt fælt at hun må bekymre seg om hun er fin nok når hun er så lita! hun vil allerhelst gå med fin kjoler og skjørt.....er jo alldeles ikke særlig praktisk når hun skal i barnehagen å leke.prøver å la henne være med å bestemme,men er det skit-vær ute kan hun jo ikke alltid gå i skjørt.. også de rare sammensetningene hun kommer på! hihi,er jo litt komisk-mange ganger tenker jeg "skal jeg la henne gå slik?!"så blir det noen diskusjoner og ofte grining fordi hun ikke får kle seg akkurat som hun vil.prøver å møte hun litt på halvveien da.. men,uff-syns det er litt slitsomt!!! andre med samme "problem"/?erfaringer rundt dette?
einna Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Søsteren min hadde en periode ( ca 2-3 år) der hun kun ville bruke kjoler og skjørt. Lærte litt strategier da: Bruker du tykke strømpebukser eller pakker med en myk bukse, trenger det ikke være noe problem når hun skal ut i drittvær, hun skal vel uansett ha regnbukse el. oppå. Kjolen/skjørtet kan stappes nedi eller tas av, og hun kan ha undertrøye og evt ekstra genser under jakken. Bare forklar dette dette i bhg og til ungen, så går det nok greit. Ellers kan du jo kjøpe flere billige hverdagskjoler/skjørt, som det ikke gjør noe at hun skitner ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå