Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Bestilte akkurat uspesifisert reise til Zakynthos i slutten av august. Noen fler som har vært der? Noen tips??

(Hvis noen av dere som svarte på den forrige tråden om Sardinia leser dette, så må det bli neste år gitt)

Endret av rosaprosa
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

En koselig øy, men den har kanskje ikke så mye å by på som en del av de andre øyene i Hellas. Det mest fantastiske og et must see (!!!), er Smuggler's Wreck. Det går båter ut dit (eneste måten å komme seg dit), og det er ikke vanskelig å finne de som har slike båtturer. Laganas er byen med best natteliv, men det er ikke så langt dit fra de andre byene, så det er mulig å ta en taxi.

Ellers er det masse hyggelige, flotte og spennende strender:

http://www.greeka.com/ionian/zakynthos/zakynthos-beaches.htm

Edit: Selv har jeg hørt at Agios Nikolaos er den beste (bortsett fra Smuggler's Wreck/Navaggio)

Endret av Badabing
Skrevet

En koselig øy, men den har kanskje ikke så mye å by på som en del av de andre øyene i Hellas. Det mest fantastiske og et must see (!!!), er Smuggler's Wreck. Det går båter ut dit (eneste måten å komme seg dit), og det er ikke vanskelig å finne de som har slike båtturer. Laganas er byen med best natteliv, men det er ikke så langt dit fra de andre byene, så det er mulig å ta en taxi.

Ellers er det masse hyggelige, flotte og spennende strender:

http://www.greeka.com/ionian/zakynthos/zakynthos-beaches.htm

Edit: Selv har jeg hørt at Agios Nikolaos er den beste (bortsett fra Smuggler's Wreck/Navaggio)

se der ja! Var jo noen som hadde vært der!

Ja, smugglers wreck er vel det eneste jeg har fått med meg at er der, for det var bildet av den stranda som lurte meg til å kjøpe billetter dit:)

Genial link du sendte meg da, den skal jeg printe ut å ha med! Takk for tips:)

Gjest Badabing
Skrevet

jeg ser jeg har bommet litt.. Jeg mente jeg hadde bodd på andre siden av øya ift Laganas, men jeg sjekket kart nå for sikkerhets skyld. Jeg bodde nok nærmere enn jeg trodde (i Argassi). Det var 20 minutters tur med taxi, så da er det større avstander enn jeg husket (er vel snart 5 år siden jeg var der). Men du får forhøre deg litt om du er ute etter bra uteliv. Det var ikke noe særlig i Argassi i alle fall, bare så du vet det :)

Skrevet

At det ikke er et yrende uteliv er egentlig ikke så farlig! Blir en kjæreste ferie, så setter større pris på fiiine strender:) Men det er jo greit å vite da, i tilfelle vi skulle få lyst til å ramle utpå:=)

Skrevet

Zakynthos var mitt første reisemål utenfor Norge i 1992, og vi synes det var så fint og hyggelig der at vi dro dit igjen og igjen til andre reisemål fristet.

Var på Zakynthos igjen i 2006, og mye har jo forandret seg, men Laganas-stranden var fortsatt like fin. Det er rikelig med uteliv på kveldstid i Laganas og det kan jo være hyggelig å bare sette seg ned å se på livet der.

Ellers synes jeg Zakynthos By også er hyggelig - mange småkafeer, restauranter og man får også med seg litt av dagliglivet på Zakynthos.

Noen bilder fra Zakynhos finner du på hjemmesiden min :)

http://www.janovebrenden.no/documents/66.html

God ferie!

mvh Jan Ove

Skrevet

ah kult:) tusen takk! Så ikke så værst ut det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...