Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min samboer gjennom over 20 år flyttet ut i slutten av Mai, fordi han hadde funnet seg ei ny dame. Han oppgav grunnen til at han var lei av alt og trengte noe nytt. For min del var det ok da også jeg så hvordan han hadde forandret seg det siste halve året. Helt slutt på å gjøre ting sammen, han fant ikke på noe på egen hånd, jobben tok all hans tid osv.. Midtlivskrise var min tanke.

Det nye forholdet hans har skrantet opptil flere ganger og nå er det vistnok over. Problemet er at da er det meg han tar kontakt med.. Selv syns jeg det er ganske dårlig gjort, ovenfor meg samtidig som jeg jo ønsker å hjelpe han når han har det vanskelig.

Etter en lengre schat med han i går og litt leting på nettet så er jeg overbevist om at han lider av depresjon og trenger hjelp. Jeg tenker ikke ta på meg rollen som hans psykolog, men hvordan i all verden skal jeg klare å få han til å innse at han trenger hjelp!?

Jeg ser nå at jeg burde tatt disse signalene på alvor tidligere, da dette nok er noe som har pågått en stund..

Jeg ønsker jo bare å hjelpe han videre, men hvordan??

Jeg klarer ikke bare å sitte passiv å se at det kanskje ender med at han tar livet sitt, det er noe han selv har oppgitt som et alternativ.

Han fikk for endel år siden diagnosen: angst og bruker medisin for dette, noe som har fungert bra frem til nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...