Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Jeg er forlover for kjæresten til en kamerat.Jeg har kjent henne under ett halvt år og sa ja til å være forlover for hun hadde ingen andre.Nå har det seg slik at jeg har blitt ganske syk og trenger mye hvile.Bruden er ganske kravstor og ringer kun til meg når hun trenger noe.Jeg har prøvd å fortelle henne at jeg er sliten og trenger mye hvile,men hun er kun interessert i å prate om seg selv.Nå nærmer det seg utdrikningslaget og jeg kjenner at jeg sliter allerede.Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å utføre dette.Har lagt mye tid i planlegging og har prøvd å innvolvere de andre gjestene men ingen gidder å bry seg.Jeg hadde kanskje håpet at noen kunne hjulpet meg litt,men det viser seg at ingen er gode nok venner med bruden så det er liksom ingen som vil påta seg ansvaret. Jeg har pratet med min mann,mor og lege og alle sier at jeg bør ta det med ro.Jeg er også sykemeldt fra jobb og skal begynne å jobbe i september og at jeg bør bruke tiden frem til det til å samle krefter. Jeg tenkte kanskje at jeg skulle prøve å prate med kameraten min siden det er han jeg kjenner,men kjenner jeg han rett tror jeg han sier at jeg må gjøre det med tanke på at hun ikke har noe særlig med venner. Noen som har noen råd?Hvordan eventuelt gjennomføre utdrikningslaget uten stress?Hvordan klare å få med de andre,til å støtte?Eventuelt hvordan fortelle bruden at det ikke blir noe.Jeg vurderte om det kanskje hadde vært en ide å bare ha en koselig middag på kvelden,uten de dagelige aktivitetene men det var tydeligvis ikke godt nok.Så jeg er litt clueless akkurat nå..
Piper Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Du skal ta hensyn til deg selv, og blir ikke den kommende bruden glad for det du klarer å gjennomføre, er det faktisk hennes problem. Og er hun så kravstor at hun krever, krever og krever litt mer, er det faktisk lov til å takke nei til rollen som forlover. En ting er det å være forlover for en god venninne, noe helt annet for en bekjent. Og er man ikke gode venninner, burde den kommende bruden være litt mindre kravstor.
jomfrua Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Bruden er ganske kravstor og ringer kun til meg når hun trenger noe.Jeg har prøvd å fortelle henne at jeg er sliten og trenger mye hvile,men hun er kun interessert i å prate om seg selv. Hvordan klare å få med de andre,til å støtte?Eventuelt hvordan fortelle bruden at det ikke blir noe.Jeg vurderte om det kanskje hadde vært en ide å bare ha en koselig middag på kvelden,uten de dagelige aktivitetene men det var tydeligvis ikke godt nok.Så jeg er litt clueless akkurat nå.. Her kan du få til begge deler Vær veldig tydelig ovenfor bruden når hun ringer at du må ha ro. Avbryt denne praten om hennes og sitt. Vær tydelig. Vær konkret. Vær ærlig. Forbered bruden på at du ikke nå har kapasitet til å kjøre ett fulldagsprogram som utdrikningslag. Men at du mer enn gjerne stiller og arrangerer noe en kveld. Så får hun ta valget om det er bra nok. Du kan ikke gjøre mer enn du orker. En koselig middag på kvelden er bra og bedre enn ikke noe Du får bare være ærlig og si det som det er. Ingen kan KREVE noe mer av deg. Så vær sterk, tydelig, konkret og ærlig!! Blir det sure miner av det.......så er det urimelig og det skal du heve deg over.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Jeg var forlover for ei vennine for noen år tilbake. Var langt ifra i form, men klare å arrangere utdrikkingslaget. 2mnd før det kommende utdrikkingslag gjennomgikk jeg en ganske omfattende operasjon i ryggen. Snakket med vennina mi om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å klare å delta på utdrinningslaget, mulig jeg kunne være med på morgenen. Så min kjære vennine avlyste sitt eget utdrikkingslag! I stedet kom vennina mi og resten av gjengen (var ikke så mange i utgangspunktet) hjem til meg, lagde knallgod middag, masse god drikke, hoppet i pysjene, benket oss foran tven og såg en god film, mere vin, masse snop og godsaker og skravlet i de sene timer. Alle sov over, og neste dag var det god frokost (dog litt sen frokost). Snille vennina mi!! Det jeg mener her, er at det kan kanskje gå an å ha et alternativt utdrikkingslag sånn at du som forlover får delta også? Hvis det er veldig viktig for vennina di og ha deg med den dagen. Hvis ikke så får hun bare finne seg i at du deltar på deler av dagen. Slår hun seg helt vrang så får du vurdere hele rollen som forlover. Hvordan skal du klare å delta på selve bryllupsdagen når du ikke er frisk og trenger mye hvile? Bryllupsdagen er et skikkelig maratonløp der selv friske forlovere blir helt utslitt når kvelden kommer..
O'hara Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Jeg vil si det slik at om hun ikke er fornøyd med det utdrikningslaget du faktisk kan lage, så får hun bare være utakknemlig. Eventuelt finne seg en annen forlover. Personlig har jeg lite til overs for disse "tradisjonelle" utdrikningslagene hvor målet er å drikke seg aller mest full og gjøre de teiteste tingene som man aldri ville ha gjort om det ikke var fordi man ble utdrukket.... Synes at en kveld i godt selskap på en god restaurant, et spa-opphold, ja slike ting hvor ikke det er alkoholen som skal stå i sentrum, men derimot gode relasjoner er mye mer verdt. Akkurat slik som anonym bruker i innlegg #4 sier noe om. Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Takk for gode svar.Ja,det var ett alternativt utdrikningslag jeg også tenkte,derfor jeg prøver å innvolverer de andre.Slik at de kanskje kan ta ansvar for tingene på dagtid fram til middagen.Jeg skal ikke delta på bryllupsdagen da de skal gifte seg i tyskland og jeg har ikke muligheten til å være med. Jeg tar en runde nr 6 med gjestene og hører igjen om noen kan hjelpe til. Jeg vil gjerne lage en fin kveld for alle,spesielt bruden,men for meg kan en fin middag med en god prat være like koselig som masse sprell på dagtid
MissStiles Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Føler med deg. Jeg skjønner at bruden er veldig opptatt av seg og bryllupet men når det er snakk om helsen din burde hun faktisk ta hensyn. Hun kan ikke forvente at du stiller opp sånn og sånn når du får beskjed om å ta det med ro. Snakk med henne om det igjen neste gang hun ringer deg. Forklar det hele en gang til. Og prøv å få hjelp fra de andre som skal være med i utdrikningslaget. Nå vet jeg ikke hva du har planlagt hittil i utdrikningslaget men kanskje bare ta en hyggelig middag med alle sammen. Bruden kan ikke forvente all verden når du er sykmeldt.
Barcelone Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Jeg tenkte kanskje at jeg skulle prøve å prate med kameraten min siden det er han jeg kjenner,men kjenner jeg han rett tror jeg han sier at jeg må gjøre det med tanke på at hun ikke har noe særlig med venner. Med fare for å virke VELDIG kynisk nå, så er faktisk ikke det ditt problem! Du er snill og har tatt på deg oppgaven som forlover til en du knapt kjenner og hun viser ingen respekt for deg. Du derimot skal sette deg først og ikke en bekjent bare fordi hun skal gifte seg med kompisen din. Det blir bare helt feil for meg hvertfall.
Snart Frue Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Du må bare være ærlig med henne og si at du ikke har mulighet til å arrangere det utdrikningslaget hun ønsker seg pga helsemessige årsaker. Og hvis hun svarer; "ja, men..." så må du bare si "jeg beklager så mye, men det går ikke. Så kan du jo gi henne et alternativt utdrikningslag, feks spa eller en hyttetur kanskje? Jentetur til en fin hytte med ute-jacuzzi feks. Nå vet jeg ikke hvor mye redusert du er, men det er ikke så slitsomt å booke ei hytte for ei natt/helg. Så får du bare de andre i gjengen til å overføre penger til deg slik at du får betalt. Så kan du kanskje dellegere drikkeinnkjøp/matinnkjøp. Også kan du få noen til å finne på feks drikkeleker eller lignende. Da har du også ei seng tilgjengelig hele tiden om du trenger hvile.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Takk for svar.Jeg skal prøve å prate med henne neste uke og se hva vi kommer fram til.Hadde jeg kunne stole på at de andre hjelper til så hadde alt vært fint.Problemet er jo og at ingen av de andre bry seg i det hele tatt. Jeg får prøve å gjøre mitt beste tross omstendighetene
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 Da blir det utdrikningslag men pga jeg må.Jeg har prøvd å korte ned på ting,men gjestene vil gjerne ha hele opplegget,men selvsagt uten å hjelpe til.Ikke en person har tilbydd meg hjelp. Jeg får bare tvinge meg igjennom dagen og satse på at det går greit
FruN Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 Håper alt går bra! Du skal ha all ære for å gjennomføre dette! Håper bruden ser det og.. Ellers vil jeg og si det er dårlig av de andre å ikke ville bruke noe av sin tid til annet enn å delta på selve festlighetene....
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Ja.Jeg må si jeg ble ganske skuffa når ingen tilbydde seg å hjelpe.Ingen jenter av 15 stk.Hvordan er det mulig? Jeg kommer dessverre ikke til å fortsette noe videre vennskap med bruden,noe som er mitt valg.Valget har jeg tatt på grunnlag av at hun har faktisk ikke vært noe god venninne og har brukt statusen sin som brud til å kreve og kreve.Hun har mast om utdrikningslaget leeenge og har hele tiden kommet med ønske om flere og flere deltagere,hvor jeg da må ringe cateringfirmaet og endre bestillingen flere ganger.Kun pga hun ikke klarer å bestemme seg. Hvis jeg sier at jeg dessverre ikke kan bli med på noe så nekter hun å svare meg,unngår meg eller faktisk kjefter på meg. Huff...skulle av og til ønske jeg var gutt
Butterball Skrevet 4. august 2010 #14 Skrevet 4. august 2010 Men alikevel arrangerer du utdrikkningslag for henne? Jeg hadde helt klart bedt henne ryke og reise og latt henne stå der uten noe som helst. Møkkakvinnfolk! (Når det er sagt, så syns jeg det er flott at du stiller opp for henne når hun ikke har noen andre, but still..)
stjernekyss Skrevet 4. august 2010 #15 Skrevet 4. august 2010 Du trenger ikke å være gutt for å ha bein i nesa.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #16 Skrevet 4. august 2010 Hehe..nei,men gutter er så mye enklere.Der er det ja eller nei og ikke masse dveling ved ting.Tror det skal bli godt å bryte kontakten litt,kjenner at jeg er helt utslitt. Tusen takk alle sammen
stjernekyss Skrevet 4. august 2010 #17 Skrevet 4. august 2010 Jepp, gutter er enklere å forholde seg til, helt klart. Mye mindre drama. Gjør det du kan, det er bra nok. Lykke til
Rabadamtimtim Skrevet 4. august 2010 #18 Skrevet 4. august 2010 Jeg er forlover for kjæresten til en kamerat.Jeg har kjent henne under ett halvt år og sa ja til å være forlover for hun hadde ingen andre.Nå har det seg slik at jeg har blitt ganske syk og trenger mye hvile.Bruden er ganske kravstor og ringer kun til meg når hun trenger noe.Jeg har prøvd å fortelle henne at jeg er sliten og trenger mye hvile,men hun er kun interessert i å prate om seg selv.Nå nærmer det seg utdrikningslaget og jeg kjenner at jeg sliter allerede.Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å utføre dette.Har lagt mye tid i planlegging og har prøvd å innvolvere de andre gjestene men ingen gidder å bry seg.Jeg hadde kanskje håpet at noen kunne hjulpet meg litt,men det viser seg at ingen er gode nok venner med bruden så det er liksom ingen som vil påta seg ansvaret. Jeg har pratet med min mann,mor og lege og alle sier at jeg bør ta det med ro.Jeg er også sykemeldt fra jobb og skal begynne å jobbe i september og at jeg bør bruke tiden frem til det til å samle krefter. Jeg tenkte kanskje at jeg skulle prøve å prate med kameraten min siden det er han jeg kjenner,men kjenner jeg han rett tror jeg han sier at jeg må gjøre det med tanke på at hun ikke har noe særlig med venner. Noen som har noen råd?Hvordan eventuelt gjennomføre utdrikningslaget uten stress?Hvordan klare å få med de andre,til å støtte?Eventuelt hvordan fortelle bruden at det ikke blir noe.Jeg vurderte om det kanskje hadde vært en ide å bare ha en koselig middag på kvelden,uten de dagelige aktivitetene men det var tydeligvis ikke godt nok.Så jeg er litt clueless akkurat nå.. Har du tatt på deg forloveransvaret bør du faktisk følge opp det som er forventet av deg, visst ikke får du si at du ikke er i stand til å gjøre det som du har sagt deg villig til å gjøre når du påtok deg ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #19 Skrevet 4. august 2010 Jeg har faktisk følgt opp på mer enn hva som er forventet fra en forlover.Eneste det står på et utdrikningslaget og dette er ikke noe som man må gjøre,men som er en hyggelig gest til bruden.Det er jo noen som blir automatisk mer krevende og ikke minst mer selvsentrert når de planlegger bryllup og for all del,det handler om dem,men samtidig må de innse at det er andre mennesker rundt dem.Jeg kunne heller ikke vite at min helse ble så dårlig da jeg sa ja så ting kan skje underveis
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #20 Skrevet 4. august 2010 Ja.Jeg må si jeg ble ganske skuffa når ingen tilbydde seg å hjelpe.Ingen jenter av 15 stk.Hvordan er det mulig? Jeg kommer dessverre ikke til å fortsette noe videre vennskap med bruden,noe som er mitt valg.Valget har jeg tatt på grunnlag av at hun har faktisk ikke vært noe god venninne og har brukt statusen sin som brud til å kreve og kreve.Hun har mast om utdrikningslaget leeenge og har hele tiden kommet med ønske om flere og flere deltagere,hvor jeg da må ringe cateringfirmaet og endre bestillingen flere ganger.Kun pga hun ikke klarer å bestemme seg. Hvis jeg sier at jeg dessverre ikke kan bli med på noe så nekter hun å svare meg,unngår meg eller faktisk kjefter på meg. Huff...skulle av og til ønske jeg var gutt Kan du ikke forklare situasjonen til disse 15 jentene og si at om det skal bli mer enn en middag, må en eller flere bidra aktivt? Først høres det ut som hun ikke har venninner, og så skal 15 stk komme i utdrikningslaget??? Hvis du har planlagt å kutte vennskapet, kan du vel bare gjøre det nå så finner hun en annen blandt de 15 andre? Din helse er viktigere enn hennes nykker. Forstår du er lei og sliten, og vurderer vennskapet. Det er ikke sikkert du ville gjort det samme om du var frisk og hadde energi til å føle litt entusiasme nå. Jeg har faktisk følgt opp på mer enn hva som er forventet fra en forlover.Eneste det står på et utdrikningslaget og dette er ikke noe som man må gjøre,men som er en hyggelig gest til bruden.Det er jo noen som blir automatisk mer krevende og ikke minst mer selvsentrert når de planlegger bryllup og for all del,det handler om dem,men samtidig må de innse at det er andre mennesker rundt dem.Jeg kunne heller ikke vite at min helse ble så dårlig da jeg sa ja så ting kan skje underveis Har du snakket med legen din om dette? Hvis ikke, kan du jo bestille en time og høre hva legen råder deg til å gjøre. Da har du støtte fra legen dersom din helse er blitt forverret og det er lettere for deg å sette grenser for bruden og for deg selv, og forklare at legen har sagt at du skal ta det rolig (evt. avlyse å være forlover hvis hun mener du SKAL arrangere et utdrikningslag utfra hennes skiftende ønsker) Lykke til samme hva du velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå