Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig god venninne som jeg snakker mye med, men ikke ser så ofte. Når vi først treffes fysisk er det gjerne i forbindelse med festivitas. Hun er en blid, pen, oppgadgående jente - men hun har altså en ubeskrivelig dårlig ånde når hun drikker alkohol. Hun er singel og veldig glad i det motsatte kjønn, og det koster henne ikke mye å komme i kontakt med en.

Hun forblir allikevel stadig like singel (selv om hun har hatt en del useriøse forhold og kortvarige affærer), og jeg tenker at det ikke blir noe bedre med den ånden.

Hun har hatt en tung tid bak seg, og ser endelig ut til å komme seg litt ovapå. Vet at JEG hadde satt pris på å høre det (vær så snill, FORTELL, liksom), men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til henne i redsel for at hun skal bli fullstendig nedbrutt.

Hun har en meget bra personlig hygiene, pusser sikkert tenner omhyggelig, men jeg mistenker at det skjer en "kræsj" i forbindelse med alkoholen(?). Ånden er helt spesiell - jeg har aldri kjent den fra andre. Har nesten et lite hint av avføring.

Hvordan går jeg frem her? Jeg tenker mye på at dette MÅ jeg få sagt i fra om på en ordentlig måte, samtidig lar jeg meg stoppe av redsel for hvordan hun vil reagere. Ikke mot meg - folk får da bli så sinte de vil - men at hun kan bli fullstendig nedbrutt.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vert deg så hadde jeg sagt det på en rolig måte til henne, vært ærlig, bare si at når hun drikker alkohol så får hun dårlig ånde, at du er utrulig gla i henne men at dette er noe hun burde bemerke for hun vil vell ha det morsomt uten andre ska oppdage dette. Snu det inn til noe posetivt :)

Gjest hogwash
Skrevet

Jeg hadde som deg TS, satt utrolig stor pris på å få høre det istedet for å gå rundt og "plage" folk :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må si det til henne!

Jeg unnlot en gang å si til en venninne at hun hadde dårlig ånde, og jeg var med henne hele dagen. Til slutt fikk hun vite det av en fremmed, og da spurte venninnen min meg om jeg syns hun hadde dårlig ånde. Da sa jeg ja, siden den fremmede hadde sagt det. Hun ble dritsur på meg, fordi jeg ikke hadde sagt noe. Men ble fort blid igjen.

Jeg ville heller at venninner skulle sagt ifra før noen andre gjorde det ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...