Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ferdig utdannet innen markedsføring, har jobbet et års tid og vurderer nå å starte butikk.

Grunnen er at jeg trivdes svært godt med å stå i butikk, prate med folk osv, men det er ikke akkurat noe karriere i det...

Jeg har ikke mye erfaring med dette annet enn at jeg har selv jobbet i butikk i 6 år ved siden av studier.

Er det noen som har erfaringer med å være franchisetaker?

Hvor mye må man regne med å spytte inn i EK, hvor lang tid tar det før man begynner å tjene penger, hva er ulemper/fordeler etc?

vet dette er svært forskjellig men vil gjerne høre deres erfaringer!

Skrevet

Kommer VELDIG ann på hvilken kjede!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

si feks intreiør! det syntes jeg er spennende! Har sett at feks Tilbords eller kjeder alla Princess og sånn ofte annonserer om at de søker franchisetakere.

Skrevet (endret)

Du må sjekke hvor stor franchiseavgift de tar (ofte i % av omsetning), om de krever andre avgifter eller også skal ha avgift hvis selskapet gjøre det bedre enn så og så.

Husleie må du også ha i tankene, der er det også ofte fast sum + % av omsetning over kr XX i sentrene.

Så må du påregne å stille en del garantier overfor vareleverandører, husleie m.m.

Du må nok regne med å stille med egenkapital borti 30 %.

Endret av Illuminati
Skrevet

Sjekk www.cappa.no, de rekrutterer franchisetakere til blant annet Tilbords (de søker til flere steder nå), Linen Factory og Søstrene Grene (Gulskogen i Drammen). De kan sikkert svare på de spørsmålene du har om du kontakter dem.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Shekk www.bedriftsplassen.no hvor du finner mange franchisemuligheter.

Anonym poster: 5ca23b512fd10ea8488748b3827be293

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...