Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har et klassisk problem her...

Sex... eller heller mangel på sex.

Jeg og samboeren har vært sammen i 14 år, og har to barn sammen.

Jeg ser det som en selvfølge at har man funnet seg en partner og er glad i den, så ønsker man jo også å ha sex med partneren. Men det virker for meg som at partneren min ikke er interessert i å ha et aktivt sexliv med meg.

For meg er sex ti ganger mer enn en primitiv handling for å formere seg.

Sex er jo med på å styrke forholdet, skape nærhet og bekreftelse og så er det jo moro i tillegg.

Jeg har gjort alt hun sier jeg skal gjøre for at ting kanskje skulle bli bedre.

Hater at vi er komt i denne standarsituasjonen. Før hadde vi et bra og variert sexliv, men nå er det innsnevret til en kjedelig rutinepreget greie. Og det er ene og alene hun som har kuttet ned på variasjonen.

Jeg har foreslått hva som helst, og jeg gjør hva som helst om hun synest det er bra. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har spurd om hva hun vil jeg skal gjøre, om hun har en fantasi eller hva som helst, men neida. Jeg har lest side opp, og side ned om kvinners seksualitet og hva som skal til for å få dama til å slappe av og nyte. Jeg prøver virkelig hard for å få ting til å bli bra.

Hun sier hun vil ha det slik som det er, men så er hun på en måte ikke fornøyd heller.

Hun sier "det er jo ofte sånn det blir når man har vært sammen lenge det...", og slår seg liksom til ro med det.

Jeg mener man kanskje må jobbe litt mer med ting når man har vært sammen en stund, om man vil ha det slik man ønsker.

Når vi skulle lage barn nummer 2 så kunne jeg nesten ikke gå forbi dama uten at hun kasta seg over meg, da var jeg vist god nok. Men idet graviditetstesten var positiv så bang var vi tilbake i det gode gamle mønsteret igjen.

Flere menn jeg kjenner knuller rundt på andre damer selv om de er i et fast forhold. Jeg har aldri vært utro og har ingen planer om om å bli det heller. Jeg digger dama mi, og vil at vi skal ha det bra. Men jeg får det bare ikke til å fungere... Det virker ikke som om det er et problem for henne da hun ikke har store ønsker om å ha et aktivt sexliv, men jeg sliter med dette. Hun sier at hun er tiltrukket av meg og at hun liker meg, men det er ingenting som viser det. Vi skal helst ikke kysse, kose eller klemme for mye. Hun liker aldri at vi ligger inntil hverandre i senga(utenom en gang i året når hun trenger trøst for ett eller annet)

Har mye mer jeg vil skrive men stopper her.

Føler meg ensom og er utsultet på nærhet, er helt rådvill.

Vel damer... hva gjør jeg feil???

Videoannonse
Annonse
Gjest jente jente
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg veldig godt hvordan du har det, selv om jeg og min kjæreste har vært sammen kun i 1 år. Jeg har selv 3 barn og husker at jeg slet med lyst når ungene var små. Nå vet jeg ikke hvor gamle ungene dine er? Det virker som du tar tak i problemet og virkelig ønsker å få det til å fungere.

Har du sagt til henne hvor frustrert du er pga dette? Jeg vet av egen erfaring at man er til tider svært sliten og man skal prestere på så mangen områder. Huset krever mye av en dame, jobb og unger itilegg.

Kanskje hun irriterer seg over noe med deg siden hun ikke har lyst å kysse eller kose med deg. Jeg blir sånn om det er noe som plager meg. Kanskje hun tenker på noe, kanskje hun er sliten og lei og har lite overskudd. Til mer sex man har jo mer lyst fro man er min erfaring.

Bli flinkere til å skru av tv/dataen, få barnevakt og gjør romantiske ting sammen. Vet det ikke alltid er så enkelt å få tid til det, men man må invenstere i slike ting for å ha det bra. Til slutt blir frustasjonen så stor at det er lett for å miste seg selv. Sex er så utrolig vikig. Ellers blir man jo mer og mer som venner.

Ønsker dere lykke til og snakk med henne om hva du tenker.

Gjest Oline
Skrevet

Har et klassisk problem her...

Sex... eller heller mangel på sex.

Jeg og samboeren har vært sammen i 14 år, og har to barn sammen.

Jeg ser det som en selvfølge at har man funnet seg en partner og er glad i den, så ønsker man jo også å ha sex med partneren. Men det virker for meg som at partneren min ikke er interessert i å ha et aktivt sexliv med meg.

For meg er sex ti ganger mer enn en primitiv handling for å formere seg.

Sex er jo med på å styrke forholdet, skape nærhet og bekreftelse og så er det jo moro i tillegg.

Jeg har gjort alt hun sier jeg skal gjøre for at ting kanskje skulle bli bedre.

Hater at vi er komt i denne standarsituasjonen. Før hadde vi et bra og variert sexliv, men nå er det innsnevret til en kjedelig rutinepreget greie. Og det er ene og alene hun som har kuttet ned på variasjonen.

Jeg har foreslått hva som helst, og jeg gjør hva som helst om hun synest det er bra. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har spurd om hva hun vil jeg skal gjøre, om hun har en fantasi eller hva som helst, men neida. Jeg har lest side opp, og side ned om kvinners seksualitet og hva som skal til for å få dama til å slappe av og nyte. Jeg prøver virkelig hard for å få ting til å bli bra.

Hun sier hun vil ha det slik som det er, men så er hun på en måte ikke fornøyd heller.

Hun sier "det er jo ofte sånn det blir når man har vært sammen lenge det...", og slår seg liksom til ro med det.

Jeg mener man kanskje må jobbe litt mer med ting når man har vært sammen en stund, om man vil ha det slik man ønsker.

Når vi skulle lage barn nummer 2 så kunne jeg nesten ikke gå forbi dama uten at hun kasta seg over meg, da var jeg vist god nok. Men idet graviditetstesten var positiv så bang var vi tilbake i det gode gamle mønsteret igjen.

Flere menn jeg kjenner knuller rundt på andre damer selv om de er i et fast forhold. Jeg har aldri vært utro og har ingen planer om om å bli det heller. Jeg digger dama mi, og vil at vi skal ha det bra. Men jeg får det bare ikke til å fungere... Det virker ikke som om det er et problem for henne da hun ikke har store ønsker om å ha et aktivt sexliv, men jeg sliter med dette. Hun sier at hun er tiltrukket av meg og at hun liker meg, men det er ingenting som viser det. Vi skal helst ikke kysse, kose eller klemme for mye. Hun liker aldri at vi ligger inntil hverandre i senga(utenom en gang i året når hun trenger trøst for ett eller annet)

Har mye mer jeg vil skrive men stopper her.

Føler meg ensom og er utsultet på nærhet, er helt rådvill.

Skrevet

Gjør deg litt kostbar og mystisk.. slik hun lurer på om noen er på gang...da vil jeg tro pipen får en annen lyd! Du vet jo selvsagt hvor grensen går.. Du kjenner vel på den følelsen at når noe blir "oppnåelig" BARE MÅ MAN HA DET !!! Uansett - lykke til - jeg er i samme situasjon, bare det er mannen min som er i tørketd.. Det er forhåpentligvis en periode som går forbi, men det er veldig frustrerende - skjønner godt hvordan du har det og tanker rundt det hele. God sommer til deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syns vel ikke at du gjør så mye galt, heller at du gjør alt det riktige. Ergo så er også dama di veldig sikker på din kjærlighet og trofasthet!!

Kanskje det er der problemet ligger, at hun trenger litt konkurranse?

For noen år siden var jeg og mannen min i litt lignende situasjon.

Så kom han hjem en dag, og ble sjekket opp av ei dame på jobben sin gjennom sms. Jeg ble fly forbannet, og dritt redd for å miste ham. Han viste meg tydelig at han ikke likte den oppmerksomheten som denne dama ga ham.

Iallefall så ble jeg oppmerksomhet på hvor fort ting kan skje, så jeg forandret meg totalt. Og ga ham alt, og mer til.

Så kanskje nøkkelen er å gjøre partneren litt usikker, selvsagt ikke gå over streken. Bare for å gjøre henne oppmerksom på hva hun faktisk kan miste?

Skrevet

Syns vel ikke at du gjør så mye galt, heller at du gjør alt det riktige. Ergo så er også dama di veldig sikker på din kjærlighet og trofasthet!!

Kanskje det er der problemet ligger, at hun trenger litt konkurranse?

For noen år siden var jeg og mannen min i litt lignende situasjon.

Så kom han hjem en dag, og ble sjekket opp av ei dame på jobben sin gjennom sms. Jeg ble fly forbannet, og dritt redd for å miste ham. Han viste meg tydelig at han ikke likte den oppmerksomheten som denne dama ga ham.

Iallefall så ble jeg oppmerksomhet på hvor fort ting kan skje, så jeg forandret meg totalt. Og ga ham alt, og mer til.

Så kanskje nøkkelen er å gjøre partneren litt usikker, selvsagt ikke gå over streken. Bare for å gjøre henne oppmerksom på hva hun faktisk kan miste?

ENIG!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror anonym 12:44 har et lite poeng.

Dersom hun ikke kan komme med en god GRUNN til det hele, eller i det minste åpne for dialog på hva som kan gjøres bedre. Så mistenker jeg og at hun ikke ser skogen for bare trær. Den samme gamle kjedelige gubben...

Kanskje du skal trene litt, kjøpe noen nye klær, gå til frisøren og tilbringe noen flere timer med kompiser ute av huset... ;0)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jøss.....her var det mange underlige råd?

vi kan jo ikke vite nøyaktig hva som er grunnen for henne, men det er jo ingen tvil om at mange småbarnsforeldre mister sexlysten i perioder.

å få henne sjalu og usikker har ingenting med sexlyst å gjøre.

du vil jo at hun skal ha lyst på DEG, ikke at hun skal ha sex i frykt av å miste deg - eller fordi det er en plikt.

for endel småbarnsmødre tror jeg mye handler om energi. rett og slett energi til å ha sex, som bare forsvinner et sted mellom oppvasken og klesvask nr hundreogørten.

kombiner dette med et langvarig forhold med konstant tilgang, og initiativene uteblir.

om hun har energien - men ikke lysten, så er jo problemstillingen den samme: hvordan få tilbake lysten hos henne?

det er ikke gjort på dagen, og masing og klåing gjør saken verre, som du jo sikkert har skjønt for lenge siden.

hadde dette vært meg hadde jeg først og fremst tatt en alvorlig prat.

bedt om å få satt av tid, når barna er hos barnevakt/familie, og snakket ut om temaet.

ikke snakk fra din vinkel, men prøv å ha fokus på hvordan dere skal få tilbake et aktivt sexliv igjen - fordi det er så viktig i et forhold.

spør hva hun vil i lengden. ikke nødvendgvis her og nå, for hun har kanskje ikke lyst, men flere år fremover.

vil hun virkelig bli ett av de parene som bare er gift men ikke har et bra sexliv?

jeg tror mange klarer seg fint uten sex når det ikke fungerer særlig uansett.

men jeg tror de aller fleste mennesker ønsker et bra sexliv - dersom de tror det kan skje.

spør henne hva hun tror kan være en løsning, og hun skal svare utfra sine behov, ikke dine.

dersom hun ikke er med på notene overhodet ville jeg nok sagt at dere trenger samlivsterapi, for manglende sexliv er jo et tegn på at noe ikke fungerer.

dette handler jo ikke om å presse henne til å få lyst, men faktisk å skape den lysten.

det tror jeg ikke alltid man klarer alene, så sexterapeut/litteratur kan nok være en veldig god begynnelse.

forøvrig kan jeg bare snakke for meg selv ifht at i den lille perioden hvor jeg mistet litt lyst på sex, så ble også jeg rutinepreget. hva er poenget med å forsøke nye triks når man ikke gidder komme på dem.... :P

Skrevet

Går samboeren din tilfeldigvis på p-piller?? Du skriver at hun var veldig "på deg" når dere skulle prøve å få barn. Jeg kuttet ut p-pillene for to år siden og sexlysten min steget VIRKELIG!!! Da jeg gikk på p-piller var sexlysten på bunn....

Bare til info :-) p-piller kan virkelig dempe lystene.

Skrevet (endret)

.

Endret av supernumber
Skrevet

.

jeg kjenner meg igjen. er dame selv og sliter med problemet (bare at han ikke vil ha meg lenger)..

Det vi begge gjør feil er å være tilgjengelige..

Vi prøver for hardt..

Men, det funker ikke å ikke være tilgjengelig i et par måneder.. har prøvd det. Det er faktisk ingenting som fungerer.. man må bare vente og håpe tror jeg. Har prøvd alt jeg, men de eneste gangene jeg får meg noe er når jeg tar en "alvorsprat" og da tenner det meg ikke så mye at han later som om han vil ha sex med meg etter på..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare :)

Barna våre er 4 og 6, så det er klart hun har utrolig mye på seg.

Men jeg tar min del jeg også. Har egentlig ikke vært et tema at det er ujevn arbeidsfordeling hjemme.

Jeg prøver å være romantisk. Tror jeg har gjort alt som står på listen over romantiske ting å gjøre for kjæresten sin...

Hun sier hun er utslitt og har lite energi, men jeg synest hun har nedprioritert oss. Hun har jo energi og overskudd til å trene flere timer flere ganger i uka f.eks, men energi og overskudd til oss det har hun ikke...

Hun sier at det ikke er noe som er galt med meg eller noe slikt, hun har bare ikke lyst eller har ikke overskudd. Jeg trener og prøver å være en bra type, fornyer meg i klesveien, prøve å ta meg bra ut osv. Hun sier det er masse bra med meg, og at hun ikke tror hun kan finne en som er bedre enn meg, men å ha sex med meg... skjønner det ikke jeg..

Når jeg spør om hun i det hele tatt bryr seg om meg, eller om hun i det hele tatt kunne blitt sjalu så sier hun ja.

Jeg har spurd henne flere ganger om hun har de rette følelsene for meg, noe hun sier at hun har.

Jeg er liksom mannen i hennes liv, men hun har ikke lyst på meg???

Jeg har ikke lyst til å presse henne til noe som helst, vil at hun skal ha lyst på meg fordi hun har lyst på meg. Hun har sagt at jeg ikke skal mase, og la henne få fred. Det har ført til at jeg nesten har sluttet å ta initiativ og venter på at hun skal prøve seg. Jeg får vondt i magen bare jeg tenker på å "prøve meg", har blitt avvist tusen ganger, og det gir en utrolig dårlig følelse i lengden.

Har prøvd å uten p-piller, men det var ingen endring..

Har prøvd å endre meg slik at et aktivt sexliv ikke er så viktig for meg, men det går 4-6 uker så blir jeg irritabel selv om jeg ikke vil være det.

Får vel se om hun er med på noe samlivsterapi eller noe... var liksom der vi aldri skulle havne...

God sommer :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har bare vært sammen med kjæresten min i 4 år, men kommer med min erfarin uansett. På tredje året fikk jeg en liten tørkeperiode. Jeg hadde rett og slett bare ikke lyst på sex. Jeg følte at han var pågående og alltid tok initativet. Jeg ble rett og slett lei av at hver gang vi skulle kose eller kysse litt heftigere enn vanlig, så "måtte" det føre til sex. Dermed ble det mindre av kyssingen og kosingen også. Jeg ville bli kysset og kost med, for så å ligge å snakke, eller gjøre noe annet. Var lei av å alltid vite hva det neste var. Jeg følte en periode at vi var litt skjeivt fordelt. han prøvde stadig vekk og ble, stakkart bare avvist, untatt de gangene jeg følte at vi "måtte" ha sex. Det blir en ond sirkel utav det.

Vi ble enige om at han skulle la meg få ta initiativet når jeg hadde lyst og han skulle trenge seg mindre på. Funket for oss. Tennte masse stearinlys og satte på litt koselig musikk på sovrommet og bare snakket. Fra begges side var det bare ment som en koselig kveld, men det ble viss noe mere også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...