ringblomst Skrevet 28. september 2003 #1 Skrevet 28. september 2003 Nå på onsdag skal vi ta en tur innom noen fotografer i nærområdet. Men vi er egentlig åpne for alt - hvilken fotograf har dere valgt og hvorfor? Har dere bestemt dere for sort/hvitt og farvebilder, eller bare en av delene? Og hva slags album har dere tenkt på og hva gir dere for dette? Dere som ikke har valgt proff fotograf, hva er årsaken(e)? Vet det har vært tråder om dette før, og litt fotograf-snakk på flere sider (har vært flink og søkt), men skulle gjerne ha samlet alt sammen i en tråd .
Pip Skrevet 28. september 2003 #2 Skrevet 28. september 2003 Me valde den lokale fotografen der eg kjem frå (der me òg gifta oss). Både fordi ho er kjempedyktig, og inga ulempe at ho er mor til ei god venninne av meg, så eg har gått ein del inn og ut av heimen hennar, og kjenner henne godt... Me valde både ute- og innebilde (flest ute), farge og svart/kvitt (farge ute, svart/kvitt inne, med få unntak). Dei 16 beste fargebilda kom i eit grått album som det står 'Vårt bryllup' på, medan svart/kvitt bilda kom i ei svart mappe (likna det andre albumet, men tynnare og smalare...). Nokre fargebilde fekk me utanom - hovudsakleg bilde som var nærast nett like eit anna, eller som ikkje var fullt så gode som dei andre... Me betalte 5500,- (eg har vore forlovar ein gong, dei valde å bestille eit album i skinn med namna sine på, det kosta 1500,-... slik prioriterte ikkje me...) Trur det var alt... (Vil du sjå nokre få døme, finst det i signaturen min... Men dei gjer ikkje fotografen rett - scanna i all hast, og omforma til jpg-format med vekslande hell... )
jea Skrevet 28. september 2003 #3 Skrevet 28. september 2003 vi skal ha www.tomaszewicz.no han er kjempe flink tar "levende bilder "..Vi skal ha svart/hvit og noen i farger .... har ett vannepar som brukte han og de er svært fornøyde
14062003 Skrevet 28. september 2003 #4 Skrevet 28. september 2003 Vi vurderte først å bruke den fotografen min kjære brukte til sin konfirmasjon for ca. 15 år siden. Men hun hadde sluttet/gått av med pensjon/solgt butikken. Dermed fant vi Nordstrandsfotografene og jeg angrer ikke et sekund at vi valgte dem!
¤Tiili¤ Skrevet 29. september 2003 #5 Skrevet 29. september 2003 Der var vi heldige! Fetteren min er profesjonell fotograf for tv2, så jeg tok like godt og ringte han og fikk spart noen tusenlapper! :D Han skal og filme gjennom bryllupet, ta med filmen til studioet i bergen, og klippe og redigere, og lage vår egen bryllupsvideo! :D
Bente Skrevet 29. september 2003 #6 Skrevet 29. september 2003 Vi undersøkte endel fotografer, tittet på noen av deres bryllupsbilder og kom fram til at FAME-fotografene er mest profesjonelle når det gjelder litt morsomme og gammelmoderne bilder. Tror vi kommer til å bli kjempefornøyde
Tyren Skrevet 29. september 2003 #7 Skrevet 29. september 2003 Kan anbefale nordstrandsfotografene på det varmeste!! De tar flotte sort/hvitt og fargebilder.
9na Skrevet 29. september 2003 #8 Skrevet 29. september 2003 Vi har vært veldig heldige! Kjæresten min jobber i en avis, og to gode venner av han som er fotografer i samme avis tilbød seg å ta bilder Begge to er kjempeflinke (har vunnet "Årets bilde", blant annet), så det blir vanskelig å velge. Tror det vil fungere fint med en pressefotograf, de kan både ta oppstilte bilder og flotte øyeblikksbilder. Begge sa også at de ikke ville ha noe for jobben, men vi vil gjerne betale dem litt. I tillegg har jeg en onkel som er fotograf i NRK, og som skal filme under vielsen og festen. Han nekter å ta i mot betaling, så alt i alt blir dette veldig billig for oss. Vi har ikke bestemt oss for type bilder ennå.
Snurre Skrevet 29. september 2003 #9 Skrevet 29. september 2003 Vi har bestilt en egen fotograf som skal være med i kirken, ved middagen og på festen. Meningen med denne fotografen er at hun skal ta litt mere uoffisielle (hvordan skrives det ?) bilder. Etter kirken drar vi til en annen fotograf som tar selve brudebildene. Vi skal ikke ha engangskamerar i bryllupet, fotografen skal ta seg av bildetakingen, slik at gjestene kan nyte middagen og festen uten å stresse med å ta bilder. Etter festen vil vi brenne cd til alle med bilder fra bryllupet :D
Augustbrud02 Skrevet 29. september 2003 #10 Skrevet 29. september 2003 Vi hadde en fotograf som heter Holden til å ta våre bilder. De tar tradisjonelle bilde, noe vi veldig gjerne ville ha. Vi var også fornøyd med resultatet tilslutt!
hallingbrud Skrevet 29. september 2003 #11 Skrevet 29. september 2003 Vi har tenkt til å bruke Fame Fotograf Uthos fra Geilo til å ta bilder. Vi så nemlig på hjemmesiden deres og likte bruken av sort-hvitt bilder med litt originale tilsnitt. (ikke så mye stive, "oppstilte" bilder). Men så tenkte vi at det hadde vært hyggelig med bilder/film fra vielse, middag og fest, men vi vet ikke hvem vi kan spørre. Både broren min, tanta mi og onkelen til kjæresten min er veldig flinke, men de burde vel få slippe å gjøre sånne ting. De sier helt sikkert ja, men da bør vi vel i så fall dele det opp så en tar vielsen, en tar middag og en fest. Jeg er litt redd for å utnytte de. Forstår dere?!
Arwen Skrevet 29. september 2003 #12 Skrevet 29. september 2003 Vi har lyst på litt annerledes bilder vi, så vi har fått en vi kjenner til å ta bildene våre. Veldig krativ forto interesrt gutt med masse bra bilder liggende ute på nett.
Soul Skrevet 29. september 2003 #13 Skrevet 29. september 2003 Vi brukte fotograf Knut Hoftun Knudsen, syntes han var veldig dyktig og fikk oss til å slappe av. Først tok vi tradisjonelle utebilder, deretter sort/hvitt i studio.
14062003 Skrevet 29. september 2003 #14 Skrevet 29. september 2003 Kan anbefale nordstrandsfotografene på det varmeste!! De tar flotte sort/hvitt og fargebilder. Og hvis det er noen som ikke har fått det med seg, så har jeg bevisene her. :oops: Måtte bare :oops:
Gjest MrsL Skrevet 29. september 2003 #15 Skrevet 29. september 2003 Vi skal bruke StudioG i Trondheim. Flere vennepar har brukt dem og det har vært strålende bilder
-ida- Skrevet 29. september 2003 #16 Skrevet 29. september 2003 Vi er veldig i tvil, men vi vil ha utradisjonelle bilder hvor stmningen mellom oss kommer frem. Det er bare en fotograf hvor vi skal gifte oss og han er veldig kjedelig. Så vi er i veldig tvil.
ringblomst Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2003 Da har vi bestemt oss: vi har valgt Nordstrandsfotografene. Tror dette blir veldig bra - gleder meg til å bli "kalt inn" til samtale i januar/februar om hvordan vi vil ha det og hvor mye penger vi vil legge i det. De sa at gjennomsnittlig bryllupsfotografering pleier å ligge på 7000-8000,- noe som vi har budsjettert med (de hadde "pakker" fra 3200 til 50000). Egentlig skulle vi innom flere fotografer, men min kjære som i utgangspunktet var skeptisk til å bruke tusenlapper på fotograf ble omvendt der og da - var derfor ikke nødvendig å dra til noen flere.
Gjest Tabby Skrevet 1. oktober 2003 #18 Skrevet 1. oktober 2003 Søsteren til en god venninne av meg er utdannet fotograf og har tatt brudebilder før så hun har fått det ærefulle oppdraget. Vet ikke hvor mye vi må betale men siden det er privat så får vi antagelig de filmene hun tar ut og kan fremkalle dem selv. Og så kan det jo hende hun vil plukke seg ut et skrytebilde om hun synes de er veldig fine da
14062003 Skrevet 1. oktober 2003 #19 Skrevet 1. oktober 2003 Da har vi bestemt oss: vi har valgt Nordstrandsfotografene. de hadde "pakker" fra 3200 til 50000. De er ikke så dyre - om man ikke vil. Men som oftest vil man... Egentlig skulle vi innom flere fotografer' date=' men min kjære som i utgangspunktet var skeptisk til å bruke tusenlapper på fotograf ble omvendt der og da - var derfor ikke nødvendig å dra til noen flere.[/quote'] Akkurat sånn hadde vi det også. Det var uktuelt for oss å høre med andre fotografer etter å ha vært i kontakt med Nordstrandsfotografene. PS: Så forresten den ene fotografen på 'peden sin hjem fra jobb i dag. Kul og søt han, eh den ('peden altså). :oops:
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2003 #20 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg ville aldri i verden overlate en så viktig oppgave til en total ukjent person, så vi skal ha en kompis som har peil til å ta alle våre bilder. Jeg vil ha en jeg kan stole på, en jeg kan kommandere litt og en jeg vet vi får alle negativer og minnekort fra. Da kan vi gjøre som vi vil, i tillegg til at fotografen er sammen med oss absolutt hele dagen, fra tidlig morgen til sene kveld. Dessuten tok han alle bildene sist vi tok brudebilder, så vi vet hva vi vil ha siden vi har gjort det før..... Sist jeg var i bryllup gjorde fotografen en så elendig jobb at bruden satt seg ned og stortutet da hun fikk bildene. Hun var nær ved å saksøke dama, slik at hun skulle betale for full oppstæsjing av brudepar og ny fotorunde. Ja,ja, de slapp i allefall å betale, men de sitter ikke igjen med et eneste ok bilde fra dagen sin...... (dama tok forøvrig tilsammen hele to bilder av brudepar med forlovere, ett eneste bilde av brudepar med foreldre og ikke et **** bilde av brudepar og brudepiker..... ) Vi tok over to hundre bilder vi, sistgang..... Gjett om vi har mye bra å velge blandt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå