Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Jeg gikk ned 15 kilo fra februar til sommerferien, men i ferien har jeg ikke klart å spise sunt og magert. Vi har vært på div lekeland og badeland, og har ikke fått tak i annen mat enn junkmat. Jeg har jo vært aktiv med ungene og tror ikke jeg har lagt på meg mer enn et par kg, kjenner at buksene strammer mer, spesielt i midjen. Men jeg har ikke turt å veie meg. Nå er vi hjemme igjen, jeg vil gjerne vende tilbake til magrere vaner, men kjenner at jeg er litt "ødelagt", spiser mer, kjenner mer sult og mer sug, har lyst på fete og søte ting, har begynt å tenke at i morgen skal jeg leve sunt, idag er siste utskeiedag osv. I det hele tatt: jeg er kommet inn i et feilspor og sliter med å finne veien ut av uføret. Om det er motivasjon, hormoner, dårlige vaner, lang tid uten trening eller hva det er , vet ikke, men hvordan snu denne onde sirkelen?
Wiggins Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Det fins sikkert psykologer, ernæringsfysiologer osv. som kan gi deg en lang og komplisert forklaring. Dette er ikke mitt fagfelt, men jeg vil allikevel si det så enkelt som dette: Du må piske deg selv. Søtbehovet opprettholdes eller blir sterkere så lenge du spiser søtsaker, så hvis du klarer å holde deg unna søtsaker i en uke eller to så burde du kjenne mindre sug. Et tips har jeg da: Det kan være en fordel å sørge for å ha mye å gjøre i en periode, men allikevel tid og anledning til å få spist ordentlig mat. Når du har mye å gjøre glemmer du forhåpentligvis søtsuget.
Gjest Elfrida Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Søtbehovet opprettholdes eller blir sterkere så lenge du spiser søtsaker, så hvis du klarer å holde deg unna søtsaker i en uke eller to så burde du kjenne mindre sug.Dette er min erfaring også! Begynn med å kutte ned på sukkeret, så vil du antagelig fort merke at appetitten blir mer normal.
aline Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Hva gjorde du for å komme inn i de gode vanene sist gang? Det som funket en gang, kanskje funker en gang til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå