Gå til innhold

Damer går med veske

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan damer gå med veske og ikke menn? Og hvorfor har damer så stort behov for å ha masse i veska og ikke menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan damer gå med veske og ikke menn? Og hvorfor har damer så stort behov for å ha masse i veska og ikke menn?

Kvinner har gjerne mere med seg til enhver tid, dessuten er vesken i seg selv nærmest et 'plagg'. Hvorfor enkelte kvinner er tilbøyelige til å betale tusenvis av kroner for dette 'plagget' hvis pris mer eller mindre er irrelevant for kvalitet og nytteverdi kan man jo spørre dem om. Jeg mistenker at det i mange tilfeller har noe med å vise sin økonomiske/sosiale status.

Skrevet (endret)

jeg er en typisk veskedame, jeg går ingen plass uten vesken min.

Grunnen til at jeg bruker veske?

fordi at jeg har mange ting jeg vil ha med meg og alle de tingene passer ikke i lommene mine, det er heller ikke serlig kult og gå rundt med tingene mine i en bærepose til alle tider.

Hva jeg har oppi veska?

- mobil

- ipod

- lommebok

- nøkler

- nøkler og ID til jobben min

- lite reiseapotek (ibux, idoform, imodium, plaster, gnagsårstift, hydrocortison og allergi medisinene mine)

- diverse kremer (aloe vera,solkrem i reiseutgave,håndkrem og body butter i reiseutgave)

- lipsyl/lipgloss

- kalender

- handleliste

- deo

- antibac i reiseutgave

- solbriller

av og til har jeg vannflaske og en pocketbok i vesken også.

DERFOR trenger jeg veske! :fnise:

min mann klarer seg bare med nøkler, kort-etui og mobil,og det putter han i lommene sine (som ganske snart blir utslitt og får hull i dem)

min bror har nettopp funnet fordelen i guttevesker (slike som ser mer lik ut som laptopvesker) slik at han kan ha div.andre ting han måtte trenge og ha med seg når han er ute andre plasser.

jeg tror at de fleste menn ville sett fordelen med vesker om det ikke hadde vert så feminint, det er lixom ikke kult for menn og gå med vesker, det er lixom en jenteting.

så da er mitt spørsmål,er DU tøff nok til og prøve som mann?

Endret av ^me^
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vis meg veska di, og jeg skal fortelle deg hvem du er :fnise: . Håndvesker er en typisk damegreie, ja. Men det er vel ikke direkte "ulovlig" at menn bruker det? Det finnes jo maskuline herrevesker å få kjøpt.

Jeg er kvinne, men bruker sjelden veske. Jeg får plass til det jeg trenger i lommene på jakka. I sommerhalvåret bruker jeg av og til veske, siden jeg da ofte går uten jakke med store lommer. Men jeg kunne aldri tenkt meg å bruke tusenvis av kroner på en veske, slik mange damer gjør. Vesketrender intresserer meg overhodet ikke i det hele tatt.

Jeg forstår egentlig at menn stusser over kvinners forhold til veskene sine, for kvinners forhold til vesker er en merkelig greie. Det er jo ikke til å komme bort fra at kvinner har et annet forhold til vesker enn menn -og at de kan inneholde de utroligste ting. For det meste unødvendige ting etter min mening :)

Skrevet (endret)

Bruker veske fordi det er praktisk å ha med en del ting. :)

Men angående menn, det er jo en del menn som bruker vesker også? Finnes da mange fine vesker for menn. Samboeren fikk en til bursdag og han bruker det masse. Er faktisk ganske praktisk å ha mulighet å ha med solbriller, en liten bok om man skal reise litt, iPod, osv.. :Nikke:

Man kan finne noe for de fleste, synes jeg:

http://lovemanbags.com/wp-content/uploads/2009/01/image13.png

http://www.ambiente.no/html/koll/img/ekstra/037_m.jpg

http://www.talk2myshirt.com/blog/image-upload/messenger_bag.jpg

http://bagschat.com/wp-content/uploads/2009/07/vaja-messenger-bag.jpg

http://bartman905.files.wordpress.com/2008/12/man-bag.jpg

http://www.originalsclothing.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_86_33.jpg

osv... :)

Endret av Bond
Gjest Jane E
Skrevet

Jeg liker ikke å gå med veske, men det hender at jeg har bruk for noe å ha lommebok og mobil i. Annen veskemat: sminke, bleier, våtservietter, leker, dropseske e.l.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

[quote name='^me^' date='22 juli 2010 - 10:59' timestamp='1279789181' post='8251519'

Hva jeg har oppi veska?

- mobil

- ipod

- lommebok

- nøkler

- nøkler og ID til jobben min

- lite reiseapotek (ibux, idoform, imodium, plaster, gnagsårstift, hydrocortison og allergi medisinene mine)

- diverse kremer (aloe vera,solkrem i reiseutgave,håndkrem og body butter i reiseutgave)

- lipsyl/lipgloss

- kalender

- handleliste

- deo

- antibac i reiseutgave

Skrevet (endret)

Jeg var med kjæresten i går da han skulle kjøpe seg ny lommebok. Du verden så nøye han var på å finne riktig type! Enten var de for lange, for breie, for korte, feil type rom, feil farge eller til og med glidelåser som han var redd ikke ville holde myntene på plass. Det var enda verre enn hvis jeg skulle kjøpt meg ny veske.

Jeg mistenker at for en del menn fungerer lommeboka som erstatning for veske, for da han skulle ta den nye i bruk var det jammen mye rart i den gamle. Det var mye mer enn penger og kredittkort i lommeboka hans.

Endret av Perelandra
Skrevet

Jeg kjenner da mange menn som går med veske. Mannen min fyller veska si med nøkler, bøker, paraply, solbriller, kleenex og plaster. Kortholderen, mobilen, myntene og mp3-spilleren har han i lommene.

Selv har jeg masse (om enn lite i forhold til andre kvinner) i veska fordi jeg har plass :gjeiper:

Da jeg var yngre hadde jeg nøkler, walkman, lommebok og bok i jakkelommene. Etterhvert innså jeg nytten av å ikke sprenge lommene og heller legge alt sånt i ei veske.

Skrevet

vannflaske i vesken må man ha på shopping i sommervarmen!

Skrevet

Heh, kan jeg ikke gå med veske? Jeg gjør da det hver dag. Den er mer praktisk enn ryggsekk, og er litt større og mer macho utformet enn typiske vesker, dvs. at den er kvadratisk, har grove remmer og detaljer og nøytral farge.

Har stort sett med meg lommebok, ebok, sykkellås og et blad, og den er kjekk å ha varer i hvis jeg har kjøpt noe. Jeg bruker tråsykkel nesten overalt, og da er det kinkig å bære ting i poser.

Menn som hevder at menn ikke kan gå med en bag/veske bør reflektere litt over hvor sikre de er på sin egen (kjønns-) identitet...

Men jeg får meg ikke til å kalle den veske da. Blir 'manbag' ;)

Skrevet

Jeg bruker veske fordi det ser bra ut, og fordi det kan være praktisk.

I en litt stor veske har jeg:

- En bok

- Headset

- Ipod

- En flaske vann

- Litt sminke

- Hårbørste

- Lommebok

- Solbriller om sommeren

- Mobil

- Krem til hendene om vinteren

- Flate sko om jeg må gå langt

I en liten veske ala ut på byen har jeg bare:

- Mobil

- lipgloss

- Lommebok

Skrevet

Jeg er Mann og går ikke med veske, kunne aldri falle meg inn heller!

:nei:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Går med veske fordi jeg ikke vil fly rundt med relativt stor vannflaske, bok, liten flaske hårspray, hårbørste, hodetelefoner/ørepropper, stor pung med eyeliner, minispeil, leppepomade, penger og kort i, mobil, iPod osv. i hendene.

Bruker offentlig transport og liker å være tidlig ute til avtaler, så da er bok nødvendig. Vann går jeg aldri ut uten. Litt greier til å fikse utseende er alltid greit, bare i tilfelle. iPod er greit både når man går, venter og sitter på tog/buss. Noen ganger har man ikke lommer i jakka, andre ganger går man i kjole eller skjørt (uten lommer) og da kan man ikke bare stappe det aller nødvendigste i lommene heller.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jo, også er det bedre å kunne stappe en miniparaply i veska enn å gå og bære på den, og liker ikke å gå med dyre solbriller på hodet eller i kragen, så da er det fint å ha euitet i veska.

Skrevet

Vi damer går med vesker fordi vi må ha et sted å oppbevare all driten dere mannfolk ber oss å passe på for dere...

Skrevet

Jag vet många män som har väskor! Men jag fattar vad du menar. Vi har ju mycket smågrejer i form av smink och dylikt. De flesta män har ju byxor med stora fickor, medan jag som kvinna har kjole varje dag, utan fickor. Men för det mesta har jag bara med mig telefonen och den har jag i BH:n.. :gjeiper: Men jag tror att klädseln är en nyckelfaktor till varför kvinnor behöver en handväska.

Skrevet

Jeg er Mann og går ikke med veske, kunne aldri falle meg inn heller!

:nei:

Vad tycker du om killar med portfölj/laptopväska då? Eller en sportbag? Är de för feminina för dig? :gjeiper:

Skrevet (endret)

Kvinner trenger veske fordi de bærer rundt på så utrolig mange små duppeditter som de føler at de trenger. Jeg vet for jeg er akkurat lik selv. Spør etter noe og jeg har det garantert i veska, om ikke har jeg en gang hatt det i veska. I veska mi fins ting som har vært der siden jeg kjøpte veska. :gjeiper:

Kjæresten går selvfølgelig ikke med veske, det er for femi. Men han bruker å putte mobilen sin og kortmappen sin oppi veska mi fra tid til annen, men som sagt over så går menn ofte med store lommer hvor de putter tingene sine oppi. Til gjengjeld bruker jeg å be kjæresten bære veska mi når jeg ikke orker.

Endret av I.am.me
Skrevet

Veskene mine blir utslitt ved at bærereima løsner fra veska. Er det et tegn på at jeg har for mye oppi? :eeeh:

Nå har jeg stort sett alltid kamera med meg. Ikke et knøttlite kompakt et, men den varianten som er mellom kompakt og speilrefleks, så det har litt størrelse. Videre har jeg nesten alltid skrivesaker med meg. Lipsyl, håndkrem, solbriller i etui, telefon, lommebok, nøkler. Drops, drikkeflaske, så skal det gjerne være plass til en lett jakke nå på sommeren, det kan finne på å bli kaldt om jeg går ut i bare singlet. og så videre.

Nå er ikke jeg den som bruker tusenvis av kroner på ei veske, jeg fortrekker heller å bruke tilsvarende, så jeg får mange :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...