Gå til innhold

stjeling av sykkel

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

eg og en veninne var her om dagen på vei hjem fra fest. på veien bestemte vi oss for å ta en sykkel siden det var så langt å gå.

Etterhvert som det ble oppoverbakke kastet vi sykkelen i grøfta og gikk hjem.

Dagen derpå kom eierne av sykkelen til personen som holdt festen vi var på, og spurte om vi hadde sett noe til den.

Jeg og veninna mi tilsto, og vi skulle gå å finne sykkelen senere, men når vi lette etter sykkelen var den borte.

Det jeg lurer på er hvordan straff man kan få for å stjele en sykkel som var ulåst (dersom de tilkaller politiet)

I tillegg syklet vi jo i beruset tilstand, så jeg lurer på om man kan bli tatt for fyllesykling?

Takk på forhånd for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

eg og en veninne var her om dagen på vei hjem fra fest. på veien bestemte vi oss for å ta en sykkel siden det var så langt å gå.

Etterhvert som det ble oppoverbakke kastet vi sykkelen i grøfta og gikk hjem.

Dagen derpå kom eierne av sykkelen til personen som holdt festen vi var på, og spurte om vi hadde sett noe til den.

Jeg og veninna mi tilsto, og vi skulle gå å finne sykkelen senere, men når vi lette etter sykkelen var den borte.

Det jeg lurer på er hvordan straff man kan få for å stjele en sykkel som var ulåst (dersom de tilkaller politiet)

I tillegg syklet vi jo i beruset tilstand, så jeg lurer på om man kan bli tatt for fyllesykling?

Takk på forhånd for svar

Dere må sikkert erstatte sykkelen uansett, men om politiet blir innblandet er det godt mulig dere får bot i tillegg.

Om dere tilbyr eieren av sykkelen erstatning, kan det jo hende han/hun synes det er greit, og velger å ikke anmelde saken til politiet. Dette er det beste alternativet for dere, så jeg ville vært rask med å kontakte eieren og foreslå dette :)

At sykkelen var ulåst betyr vel ikke at dere hadde rett til å stjele den likevel, så det argumentet holder ikke!!

Skrevet

Jeg har alltid trodd at det var en lov mot å sykle i beruset tilstand, men er ikke helt sikker på den faktisk.

Uansett, håper dere blir straffet hardt for det er så utrolig j*vlig og slemt gjort å stjele syklene til folk. Eieren er selvsagt litt uansvarlig som ikke låser sykkelen, med mindre den stod parkert utenfor huset hans, men det er ingen unnskyldning. Krysser fingrene for at det blir bot + erstatning av sykkelen. Desverre så er det alt for lave straffer i slike saker i Norge i dag, så tror ikke du kan forvente deg så mye.

Skrevet

BAD FORM!! Det minste dere kunne gjort, var å ta med dere sykkelen helt hjem. Dere stjal en sykkel fra venner, og kastet den bare fra dere? Vanligvis er slike tyverier ikke særlig straffbare, men i dette tilfellet holder jeg en knapp på sosial utstøting, subsidiært skyting ved daggry, med mindre dere gjør bot og VIRKELIG erstatter tapet for eieren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...