Gå til innhold

Kan ikke menn gi et kompliment uten at det er sjekketriks?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Altså... Har nettopp vært på Kent-konsert med et par venninner.

På veien tilbake til bilen (jeg var edru og kjørte), så kom det noen svenske gutter/menn forbi oss på vei mot "fanbussen" som antakeligvis skulle ta dem tilbake til Sverige. Husker at jeg hadde sett han ene inne på konsertområdet tidligere på kvelden. Pluselig løper han tilbake mot meg, tar i meg og sier: "jag måste bara säga en sak till dej; du är utroligt vacker - utroligt vacker. Jag vill du skal veta det", kysser meg på pannen og går tilbake til bussen igjen. Han virket edru (ihvertfall ikke synlig beruset).

Jeg syntes det var utrolig deilig å få et kompliment - og ferdig med det - uten å bli overfalt av full mann som prøvde seg med dumme sjekketriks.

Jeg forteller selvsagt mannen om episoden når jeg kommer hjem (og VET vel på forhånd hva han kommer til å si). Han sier at INGEN sier slikt uten å prøve og sjekke opp. Damer er dumme og lettlurte etc. JEG, for min del, kunne gjerne sagt slikt til et menneske om jeg var i humør og det passet seg slik.

Så hva sier dere gutter; var det et sjekketriks, eller ville han rett og slett bare gi meg et kompliment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han ville vel ha seg noe Norskt da, haha! tuller...

Kan jo hende at noen gutter/menn sier sånt bare som kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at han svensken ikke hadde sagt det om han hadde visst at dama hadde mann hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Har nettopp vært på Kent-konsert med et par venninner.

På veien tilbake til bilen (jeg var edru og kjørte), så kom det noen svenske gutter/menn forbi oss på vei mot "fanbussen" som antakeligvis skulle ta dem tilbake til Sverige. Husker at jeg hadde sett han ene inne på konsertområdet tidligere på kvelden. Pluselig løper han tilbake mot meg, tar i meg og sier: "jag måste bara säga en sak till dej; du är utroligt vacker - utroligt vacker. Jag vill du skal veta det", kysser meg på pannen og går tilbake til bussen igjen. Han virket edru (ihvertfall ikke synlig beruset).

Jeg syntes det var utrolig deilig å få et kompliment - og ferdig med det - uten å bli overfalt av full mann som prøvde seg med dumme sjekketriks.

Jeg forteller selvsagt mannen om episoden når jeg kommer hjem (og VET vel på forhånd hva han kommer til å si). Han sier at INGEN sier slikt uten å prøve og sjekke opp. Damer er dumme og lettlurte etc. JEG, for min del, kunne gjerne sagt slikt til et menneske om jeg var i humør og det passet seg slik.

Så hva sier dere gutter; var det et sjekketriks, eller ville han rett og slett bare gi meg et kompliment?

Det er for det første veldig lite sannsynlig at han var helt edru.

Det finnes utrolig mange folk i denne verden nå, og dermed veldig mange ulike (og merkelige) folk også.

Jeg tror at han sa det han følte der og da. Men det betyr IKKE at det ikke også var et forsøk på et sjekketriks. De fleste menn vet at kvinner faller altfor lett for (tomme) komplimenter. Et faktum mannen din også har fått med seg.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Så flott! Sjansane for at du og han skulle møtast igjen er jo ganske marginale, viss han hadde prøvd å skulle sjekke deg opp hadde han vel gjort noko meir. Eg syns det høyrest ut som om han oppriktig meinte det, og sa det på grunn av det og fordi du skulle bli glad. Kudos. Det er for lite slikt i verda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han sa det han følte der og da.

hopper i taket og setter kryss, jeg er enig med Steinar40!! :jepp:

Jeg tror også rett og slett at han bare sa det han følte der og da.

Så kan man sikkert, om man er mann og trenger å finne årsaker til alt, tenket at dersom dere var i en setting der det hadde vært på noen som helst måte naturlig å kunne sjekke deg opp, så hadde han godt mulig prøvd på det OGSÅ.

Eller man kan si at han helt sikkert var full, for ingen er på konsert edru og ihvertfall ingen menn der ute gir komplimenter til fremmede kvinner uten at de enten er fulle eller ute etter å komme i buksa på deg. det vet da alle menn...

men det som er viktig for oss jenter, siden gutta tror vi er så lettlurte, er å bare ta det med deg og kooooos deg med det!!! :)

Who cares hva som KUNNE vært, hva han KUNNE ment dersomattehvis. Saken er enkel, du ble stoppet av en glad mann som syntes du var så fin at han valgte å snu og løpe etter deg for å fortelle deg at han syntes du var vakker!!

For så å løpe tilbake til bussen som tok ham tilbake til sverige og aldri kom til se deg igjen.

Hopp og drit i alle pessimistene som må legge en eller annen mindre god side til det faktum at du nøt ett kompliment gitt av en fremmed på gata! Bare gjør det gutta tror er naivitet; NYT DET. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Eller man kan si at han helt sikkert var full, for ingen er på konsert edru

Jeg er gjerne på konsert edru - egentlig ganske behagelig :)

Nå skulle mannen videre i en buss sammen med en haug andre. Han forsvant dessuten etter at han snakket med meg. 95 % av damene ville nok ikke snudd seg, løpt etter og sagt "takk - nå kan du knulle meg" og det regner jeg med at han vet :)

Vi diskuterte videre i går, mannen og jeg, for det irriterer meg at han VET hvordan alle andre tenker. Jeg sa at du lever i din egen lille boble, og TROR at alle gjør, eller ikke gjør, det samme som deg. Da sa jeg videre at: "Er det ikke rart. Dersom alle faktisk hadde tatt de samme beslutningene eller resonnert som du, så hadde det neppe eksistert nettforum eller debatter på TV". Han sa seg litt mer enig da. Men han skjønner allikevel ikke dette fokuset på utseende og hvorfor folk blir så glade av nettopp komplimenter over dét. Nå hadde det vært like hyggelig å høre fra mannen at jeg hadde en fantastisk personlighet, men da hadde han garantert vært full - siden han ikke kjenner meg :)

Videre synes mannen det er "dårlig gjort" at alle medelsvenssons antakeligvis aldri får noen komplimenter fordi de ikke ser bra nok ut.

Mulig denne svenske mannen hadde en hemmelig agenda, hva vet jeg, men jeg har blitt forsøkt sjekket opp før - og da pleier jeg å merke det (tror jeg). Var veldig hyggelig å få et kompliment UTEN å føle at man ble sjekket opp

Jeg bodde i USA for noen år siden, og der var folk utrolig rause om komplimenter på både det ene og det andre. Jeg har blitt litt mer slik jeg også - at ser jeg noe jeg synes er flott så sier jeg det gjerne (f.eks. at ei dame har flott kjole etc.). Det er nok verre for meg å gi komplimenter til det motsatte kjønn, dessverre, for da tenker jeg at det garantert blir oppfattet som at jeg prøver å sjekke opp :)

Kanskje vi skulle kle av oss dett urnorske, folkens, og gi minimum ett menneske et kompliment hver eneste dag? Det kan gjerne være en medelsvensson. De fleste har noe fint ved seg hvis man gidder å se etter. Det være seg håret, klærne eller en NESE for den sakens skyld. Haha - jeg ser levende for meg at jeg komplimenterer nesa til Hr. Nilsen som står ved siden av meg i kassa og han lurer på hvilken gal kvinne JEG er :fnise:

Det eneste jeg vet er at vakre mennesker som ser ut som de vet det selv automatisk IKKE blir vakre. Det er en forskjell på å ha selvtillit og gå med nesa i sky.

Jeg har alltid hatt dårlig selvbilde, men har fått høre flere ganger at jeg ser bra ut - uten at jeg egentlig tror på det. Jeg tenker at de umulig kan se det samme som jeg gjør i speilet, at det bare er sjekkesvada og at det er et desperat forsøk på å få meg med hjem. Men altså - denne lille kommentaren var bare, eh... vakker - og det satte et flott punktum for en fantastisk konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare kjæresten din sin måte å holde deg nede på, så du ikke tror du kan få noe bedre enn ham.

Selvfølgelig kan vi gi komplimenter uten å mene noe mer med det, selv om dette eksemplet var litt out there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hopp og drit i alle pessimistene som må legge en eller annen mindre god side til det faktum at du nøt ett kompliment gitt av en fremmed på gata! Bare gjør det gutta tror er naivitet; NYT DET. :D

Takk forresten - det skal jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk lære at det heter EN kompliment?

(Ja, bare kjeft fordi jeg er usaklig :fnise: )

Det er en ting å lære det, en annen ting å klare å bruke det. For meg høres det helt feil ut å si 'en kompliment- komplimenten' fremfor 'ett kompliment- komplimentet'

Lærer gjerne at det er sånn, men likevel vanskelig å snu, da det si noe som høres heeeeeelt feil ut er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Sjansane for at du og han skulle møtast igjen er jo ganske marginale, viss han hadde prøvd å skulle sjekke deg opp hadde han vel gjort noko meir. Eg syns det høyrest ut som om han oppriktig meinte det, og sa det på grunn av det og fordi du skulle bli glad. Kudos. Det er for lite slikt i verda.

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han skjønner allikevel ikke dette fokuset på utseende og hvorfor folk blir så glade av nettopp komplimenter over dét. Nå hadde det vært like hyggelig å høre fra mannen at jeg hadde en fantastisk personlighet, men da hadde han garantert vært full - siden han ikke kjenner meg :)

Videre synes mannen det er "dårlig gjort" at alle medelsvenssons antakeligvis aldri får noen komplimenter fordi de ikke ser bra nok ut.

Jeg forstår mannen din godt. Vi menn har vanskelig for å forstå kvinners (store) behov for komplimenter mht utseende, fordi vi som mannfolk praktisk talt aldri får komplimenter. Ikke VIL vi ha det heller - fordi det er umandig.

Men faktum er altså at dere kvinner fortsatt "lever" på utseendet i en helt annen og mye større grad enn det vi menn som regel gjør. Og dermed blir det vanskelig for kjønnene å forstå hverandre på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...fordi vi som mannfolk praktisk talt aldri får komplimenter. Ikke VIL vi ha det heller - fordi det er umandig.

Men faktum er altså at dere kvinner fortsatt "lever" på utseendet ....

Så dersom man ser en utrolig flott mann, så må vi vokte oss vel for å si at han er flott, for da blir han fornærmet og føler seg mindre mann?

kjære min, er det rart menn får færre komplimenter, man vet jo jammen aldri hvordan dere reagerer på noe som er ment positivt.

Det å evne å ta imot ett kompliment (!!! blædiblæblææ til rettskriverne), betyr faktisk ikke at man "lever på utseendet", men at man innser at utseendet OGSÅ er endel av en selv, den første delen folk stort sett ser. Så å sette pris på at også den blir lagt merke til, skjønner jeg ikke hvorfor skal være verken fornærmende eller umandig.

vi HAR nå engang ett utseendet alle sammen, og det utseendet ER det første andre ser når de møter deg. Tro det eller ei, personligheten, styrkene og kvalitetene kommer ikke frem kun ved det første øyekast.

Så grunnen til at kvinner liker komplimenter (både for utseende og annet) er vel da kanskje at vi aksepterer og setter pris på HELHETEN, ikke avfeier utseendet fordi man er så mye mer.

Utseendet og utstråling, begge ting som er med på å gjøre førsteinntrykket vakkert eller ikke. Jeg er ihvertfall glad for å ha et utseendet og en utstråling, kjedelig å ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg forstår mannen din godt. Vi menn har vanskelig for å forstå kvinners (store) behov for komplimenter mht utseende, fordi vi som mannfolk praktisk talt aldri får komplimenter. Ikke VIL vi ha det heller - fordi det er umandig.

Men faktum er altså at dere kvinner fortsatt "lever" på utseendet i en helt annen og mye større grad enn det vi menn som regel gjør. Og dermed blir det vanskelig for kjønnene å forstå hverandre på dette området.

Menn liker å få komplimenter de også, selv om du ikke vil ha det siden du mener det vil gjøre deg umandig. Så her får du nok snakke for deg selv, vet av flere menn som er uenige med deg der - har hatt diskusjon om temaet i flokken.

Jeg har ikke så voldsomt behov for komplimenter men syns det er hyggelig å få de gangene jeg får det, enten det er for den jobben jeg gjør eller for utseendet mitt. Men livet mitt avhenger ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Så dersom man ser en utrolig flott mann, så må vi vokte oss vel for å si at han er flott, for da blir han fornærmet og føler seg mindre mann?

kjære min, er det rart menn får færre komplimenter, man vet jo jammen aldri hvordan dere reagerer på noe som er ment positivt.

Det å evne å ta imot ett kompliment (!!! blædiblæblææ til rettskriverne), betyr faktisk ikke at man "lever på utseendet", men at man innser at utseendet OGSÅ er endel av en selv, den første delen folk stort sett ser. Så å sette pris på at også den blir lagt merke til, skjønner jeg ikke hvorfor skal være verken fornærmende eller umandig.

vi HAR nå engang ett utseendet alle sammen, og det utseendet ER det første andre ser når de møter deg. Tro det eller ei, personligheten, styrkene og kvalitetene kommer ikke frem kun ved det første øyekast.

Så grunnen til at kvinner liker komplimenter (både for utseende og annet) er vel da kanskje at vi aksepterer og setter pris på HELHETEN, ikke avfeier utseendet fordi man er så mye mer.

Utseendet og utstråling, begge ting som er med på å gjøre førsteinntrykket vakkert eller ikke. Jeg er ihvertfall glad for å ha et utseendet og en utstråling, kjedelig å ikke ha det.

Jepp, og det gjelder også menn til tross for det enkelte forfekter her inne. De mennene jeg kjenner føler seg ikke umandige ved at de får komplimenter. :)

Jeg har et par ganger opplevd å få komplimenter fra fremmede menn på gaten, høflige og hyggelige karer som gikk videre etterpå uten å gi noe signal om at de ville i buksa på meg, og det var midt på dagen begge gangene. Så det er mulig for menn å gi komplimenter uten noen baktanke. Den ene takket meg for at jeg gjorde dagen hans lysere for den hadde startet på vrangsiden. Koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett ikke vanlig å gi et kompliment mht utseende til en mann. Det blir rett og slett litt sånn "homsete" ;)

Menn liker å få komplimenter de også, selv om du ikke vil ha det siden du mener det vil gjøre deg umandig. Så her får du nok snakke for deg selv, vet av flere menn som er uenige med deg der - har hatt diskusjon om temaet i flokken.

Jeg har ikke så voldsomt behov for komplimenter men syns det er hyggelig å få de gangene jeg får det, enten det er for den jobben jeg gjør eller for utseendet mitt. Men livet mitt avhenger ikke av det.

Det har alltid vært forventet at menn gir komplimenter og kvinner tar imot.

Men å få litt velment "skryt" av at man har gjort en bra jobb etc., det er ikke helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så finnes det jo også en del gutter som liker å utfordre hverandre, inngå veddemål osv.

"Du får en øl om du går bort til ei tilfeldig jente, gir et kompliment og kysser henne i panna"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ser for seg aline på gata, hun ser en nydelig mann og er i godlunet den dagen, smiler stort og stråler ut: "Du får meg til å smile bare ved å se på deg!"

Mannen: "Hva pokker, tror du jeg er HOMSE eller???" med ett krenket blikk, lusker surt videre i irritasjon over dette kvinnemennesket som kom og ødela dagen hans på den måten! Tror hun ikke han er MANN eller? :ler:

Heldigvis vet jeg om mange menn som blir glad for komplimenter, både for utseendet, stil, hår, væremåte og jobb. Noen reagerer kanskje med litt sjenanse, andre med ett smil, men foreløpig har jeg ikke møtt noen som blir sure eller føler seg som en homo pga det. Og jada, jeg er av den typen kvinner som GIR komplimenter! Ikke så ofte til totalt fremmede menn som jeg aldri har sett før riktignok, men har store vyer om å jobbe meg flinkere der og. :jepp:

Om jeg sårer noen mannfolk ved å gi dem komplimenter, så får jeg bare leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det er rett og slett ikke vanlig å gi et kompliment mht utseende til en mann. Det blir rett og slett litt sånn "homsete" ;)

Det har alltid vært forventet at menn gir komplimenter og kvinner tar imot.

Men å få litt velment "skryt" av at man har gjort en bra jobb etc., det er ikke helt feil :)

Verden er i stadig utvikling heldigvis, idag tar menn godt vare på utseendet sitt og syns også at det er stas med komplimenter og jeg gir dem det, ikke fremmede menn men menn jeg kjenner og det helt uten baktanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...