Gå til innhold

Er det virkelig så vondt å ha sex første gang?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er forlovet og fortsatt jomfru..Ikke det at jeg ikke vil, men det gjør såååå vondt... Jeg har hatt forhold før, men aldri turt å gjøre det fordi det gjør vondt og det har endt med at forhold har endt. Jeg har prøvd og det går ikke. Skjønner ikke at folk klarer det eller er det bare jg som har en veldig veldig tykk jomfruhinne? Hvorfor får ikke jeg det til? Jeg har jo liksom vært sammen med han i fem år og fortsatt ingen sex. Skjønner heller ikke at han har holdt ut, men må være irriterende for han:p . Er det ikke mulig å fjerne det kanskje på en annen måte? Ved hjelp av lege eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde 3 ganger før jeg fikk det til første gangen. Det var veldig vondt. Det er viktig å ha laangt forspill og bli skikkelig våt, men det har du vel lest og hørt mange andre plasser. Det finnes også glidemiddel. Sitt over han og ta penis og før den litt inn selv med hånden så beveger du deg sakte opp og ned for å "smøre" den inn. Da blir det mye lettere, det gjør nok litt vondt i starten men det går over etter hvert. Når du er øverst styrer du tempoet og kan stoppe når du vil. Om det ikke blir noe bedre kan du ta deg en tur til legen, kan jo være noe..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er forlovet og fortsatt jomfru..Ikke det at jeg ikke vil, men det gjør såååå vondt... Jeg har hatt forhold før, men aldri turt å gjøre det fordi det gjør vondt og det har endt med at forhold har endt. Jeg har prøvd og det går ikke. Skjønner ikke at folk klarer det eller er det bare jg som har en veldig veldig tykk jomfruhinne? Hvorfor får ikke jeg det til? Jeg har jo liksom vært sammen med han i fem år og fortsatt ingen sex. Skjønner heller ikke at han har holdt ut, men må være irriterende for han:p . Er det ikke mulig å fjerne det kanskje på en annen måte? Ved hjelp av lege eller noe?

Har du noen gang prøvd å ta en eller to fingre inn i skjeden, eller å bruke tampong eller dildo?

Dette bør du gjøre alene ... så kan du slappe mer av og utforske deg selv.

Det kan hende du anspenner deg veldig når du skal prøve å ha sex med forloveden din?

<før jeg hadde sex med noen, utforsket jeg meg selv, men selv da gjorde det litt vondt når jeg skulle ha sex første gangen. men det hadde nok gjort enda vondere om jeg ikke hadde utforsket hulen min ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og ja, viss du er tør i skjeden og ikke kåt nok, så gjør det bare vondt.

Om du er opphisset og våt og virkelig vil ha ham, så gjør det ikke så vondt første gangen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang onanert? Stimulert klitoris?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde ikke særlig vondt for meg første gang, men det var fordi vi hadde gjort så mye i forveien. Vi "varmet opp" i et par måneder, ble kjent med hverandre ved hjelp av hender og munn, og ventet egentlig ganske lenge med å ha sex. Det resulterte i flere fordeler. Jomfruhinnen var jo allerede sprekt, og i tillegg var vi utrolig trygge på hverandre og oss selv. Da ble alt mye bedre.

Så hvis du ikke har utforsket deg selv litt, så vil jeg anbefale deg å gjøre det før du har sex. Det er nok også lurt at du og partneren din blir skikkelig kjent med hverandres kropper, på den måten blir det bedre for begge. Husk også å ha et langt forspill slik at du er våt og klar, og det aller viktiste: slapp av, og ikke bekymre deg. Første gang er aldri hundre prosent perfekt, men du kan gjøre ganske mye på forhånd for å unngå at det blir en vond opplevelse.

Skrevet

første gang var veldig vondt for meg, men fikk det ihvertfall til, såå ille var det ikke...

Har en venninne som hadde akkurat det samme problemet som deg... hvis det er så vondt at det rett og slett ikke går (og det er for trangt med en finger eller en liten tampong) burde du ta en tur til en gynekolog, for det er hjelp å få! husker ikke hva de kalte det venninnen min hadde, men det var ikke bare det at hun var pingle:P hun måtte faktisk i narkose for å, eh, fikse ting, og så fikk hun tre dildoer i forskjellige størrelser hun skulle bruke for å utvide seg selv :P nå har hun masse sex ;) kan jo være det samme du har!

Skrevet

Dette varierer jo veldig mye fra person til person, men det viktigste er å kunne slappe av selvom dette ikke alltid er så lett de aller første gangene. Det gjør nok som regel litt vondt i starten, men det går over. Det viktigste er som sagt å slappe av og ikke tenke på at det skal gjøre vondt. Så det er altså en del du selv kan gjøre for at den første gangen skal bli en god opplevelse.

Skrevet

kan være du har vaginisme eller hva det nå heter, at du spenner deg veldig.. Ta en tur til legen om det ikke funker med tipsene over, du :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

hehe...jeg får ikke en finger inn engang, så ille er det. Men jeg er heeelt trygg på partneren og vil virkelig ha han. Men det gjør virkelig vondt altså, uansett hvor mye jeg vil ha han. Har aldri brukt tampong heller, for det går heller ikke. Jeg er 25 år da, har hørt at det kan være vnskeligere når man er eldre enn yngre, men kan godt hende jeg tar feil altså..:)

Skrevet

Hos noen er denne "jomfruhinna" veldig tykk, og det er det ikke så veldig mange som har fått med seg.

Min er så tykk at den ikke kan briste ved samleie, men heldigvis klarer jeg å slappe av slik at det går an å ha samleie. Det gjør alltid vondt i begynnelsen hos meg, men går over etter et par sekund.

Det du kan og bør gjøre, er å kontakte fastlege og be om henvising til gynokolog. Gynokologen ser fort om du har en slik hinne som meg. Det han/ hun da kan gjøre er å faktisk klippe den. Det kan gjøres ved både lokalbedøvelse og også narkose. Men husk at ved narkose blir det dyrere da de må ha en anestesilege der også.

Jeg kjenner flere som har fått den klippet fordi de ikke klarte å ha samleie.

Når en har en slik tykk hinne er det ikke bare nok å være kåt og våt nok, noen må faktisk få den klippet.

Min gynokolog ville ikke klippe hos meg, fordi den var ganske "elastisk" eller hva jeg skal si, og jeg får til å ha samleie.

Når du har gått så lenge uten å få det til, vil jeg absolutt anbefale deg å få sjekket dette.

Nei, gynokolog er ikke gøy, men du kan bli kvitt problemet veldig veldig raskt og slippe frustrasjonen og smerten ved å prøve med glidemiddel og dildo.....

Skrevet

Ja det gjør vondt.

Gjest maja-mor
Skrevet

Hva om man har brukt tampong en stund, og det går fint, men likevel ikke får inn "noe annet" (dildo, penis), an det likevel være jomfruhinnen?

Skrevet

Hva om man har brukt tampong en stund, og det går fint, men likevel ikke får inn "noe annet" (dildo, penis), an det likevel være jomfruhinnen?

Det kan være, og det vil en gynokolog finne ut veldig raskt.

Skrevet

Hvilke stillinger er best om man er sykt trang..? Har dere noen tips?

Skrevet (endret)

Først av alt: Jomfru"hinnen", slik den er oppfattet av mange, eksisterer ikke. Alle jenter har derimot en krans av bløte hudfolder, som sitter et par centimeter innenfor skjedeåpningen.

Denne kransen ser ulik ut fra jente til jente, akkurat som øreflipper, neser og skamlepper. Kransen er også av forskjellig størrelse, farge og form. den er svakt rosa, nesten gjennomsiktig. Den kan se ut som et blomsterblad, puslespillbit eller en halvmåne. Denne kransen av slimhinner i skjedeinngangen er elastiske og tøyelige. Skjedeinngangen utvides når man har sex, men det finnes ingen «uskyld» som kan sprenges, verken en penis eller noe annet.

Det er viktig å bruke laaang tid på forspillet, slik at du er skikkelig våt. Å gå til anskaffelse av en dildo(som du bruker alene)kan muligens også være et alternativ? Da utvides skjeden litt. Glidemiddel kan også være en idè.

Edit: Det er verdt å pressisere at i noen tilfeller kan skjedekransen, som altså er en slags slimhinne-tapp, dekke hele skjedeåpningen. Da kan man få hjelp av en gynekolog til å åpne denne. Om du er blant dem som har dette problemet, vil en gynekolog kunne fastslå svært raskt.

Endret av Rachel1968
AnonymBruker
Skrevet

JEg hadde ikke vondt i det hele tatt første gangen. Men vi gikk veldig forsiktig fram. I flere netter hadde vi bare ligget og kost og rota uten noe spess sexpress. Han skjønte at jeg var nervøs og ville ikke pushe meg. Prøv å se for deg at det bare er kos som står på agendaen. Bli kjent med hans kropp og med din egen. Hør på hjerterytmen hans og kos deg! Ikke stress.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare bite fast i en pinne og be ham knuse på?

Pain is glory!

Gjest scorpius
Skrevet

Det er jo veldig forskjell fra person til person. Det viktigste er å være

avslappet og trygg på personen du har sex med, noe du sikkert har hørt mange ganger ;)

• 1 år senere...
Gjest Jente anonym 18
Skrevet

varierer veldig fra person til person, jeg fikk ikke vondt i det hele tatt første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...