Gå til innhold

Jenter og Film!!! (Helt håpløst???)

Eple

Anbefalte innlegg

Ok!! Jeg er en jente som er film intressert... Samler DVD'r og unngår de aller værtse main stream filmene...(Som alle filmelskaer ikke vil utsette seg selv for..)

Og jeg lurer da på..Hvorfor det er så inni granskauen vansklig for enkelte å forstå at en film elsker ikke nødvendigvis er 30 kg overvektig, hårete, sofagris som spiser 10 poser potetgull og x antall liter cola i uka..

Var på video kiosken å skulle leie en dvd, hadde sett "de ubestikkelige" (Klassisk mafia film) der tidligere, og tenkte jeg skulle låne den. En teit system der gjør at man ikke ser alle titlene så jeg ble stående lenge å lete...Da kommer en av dissa video kara bort så sier med en litt nedlatende tone... "de nyeste filmene står der borte." og peker på en hylle med top 10 liste på.

Akkurat som ikke jeg viste det...HALLO!!! ble mektig provosert.. Bare fordi jeg er jente..trodde han jeg bare ser klæsjete holywood søppel som kun blir sett pga massiv reklame. for all del hadde han vært litt oftere i denna butikken sin hadde han kanskje lagt merke til at jeg er der bortimot hver helg å låner dvd filmer.

Så hva mner dere??? Er jenter og film uforenelig???

Film elsker med

pupper og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest care

Vel, jeg tror ikke du skal la deg provosere så mye av "gutten i videosjappa." Dette sier mer om hans holdninger enn jenters holdninger til film. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter og film er vel ikke uforenlig. Bare se på Brita Møystad Engseth og hun andre damen som var med i Filmmagasinet på NRK. De hadde da peil og meninger.

Men det er vel flere gutter som er veldig interessert i film enn jenter. Derfor så tror mange gutter at jenter 1) ikke er interessert og 2) ikke har peil på film.

Kanskje man oppfatter filmer litt forskjellig også, så når jenter snakker med gutter om film, så er det andre ting som er viktige for dem, og dermed synes gutta at jentene er litt på jordet...

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eple!

Jeg forstod raskt av innlegget ditt at du ikke var helt på jordet. Du er jo tydeligvis interessert i film og er ute etter den gode historien og den gode filmen.

Problemet er vel ofte at hoveddelen av de som ser film gjør det for å slå ihjel to timer. Dermed har man en tendens til å velge film ut i fra hvem som spiller der og hva slags genre det er, og ikke ut i fra kvaliteten på filmen.

Hvis noen er på jordet så er det ikke mer jenter enn gutter, og det er i hvertfall ikke de som er ute etter den gode filmen!

med vennlig hilsen

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten!!!

Bra jenter også kan intressere seg for film..Gleder meg til høsten når jeg skal bli med i filmklubben på høyskolen...Se om non reagerer?? Kanskje jeg blir positivt overasket, hvem vet!?

Vel tenkte jeg skulle summe opp en liten liste med filmer som er vert å se (Mener jeg da vel og merke) ...

* The Usual suspects (De mistenkte)- genial thriller

* Gudfaren 1,2, og 3 - Klassikere

* Frihetens regn - fengsels film

* Nightmare before christmas - ultimat animasjons film

* L.A confedential - Råbra thriller

* The sixth sence - need I say more

* Pulp Fiction - Quinten vi hyller deg!!!

* Ringenes herre - Ringens brorskap

* Torsk på tallin - Svensk morrrro film.

*nattevakten - dansk skrekk/thriller

* Leon, Amarican history x, pelikan rapporten,

++++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...