Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gamle ektepar som har bodd lenge med hverandre fungerer nesten ikke uten hverandre, fordi de har innarbeidet og fulgt hverandres rytme.

Når la du merke til at du hadde begynt å "vokse" sammen med din partner? Når fikk du høre for første gang at du er blitt likere din partner?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket det når vi begge to ofte begynte å snakke om det den andre tenkte på/holdt på å begynne å si selv, etter gjerne 5 min stillhet. Da slo det meg hvor likt vi tenker. Når dette skjedde aner jeg ikke, for vi har vært sammen veldig lenge så det er ikke så lett å huske.

Vi har vært sammen i ti år og føler vel at jeg nesten er litt på den gamle ektepar beskrivelsen som du forteller om. Jeg må nå være vekke fra mannen min i tre uker, og selv om jeg ser på meg selv som veldig selvstendig så merker jeg nå at jeg er avhengig av ham. Det handler ikke om at jeg ikke kan gjøre ting uten ham, men mer at alle rutinene våre og så store deler av dagen min er vekke når jeg ikke har ham å gjøre dem sammen med. Selv det å legge seg uten ham er vanskelig, fordi jeg er så vannt rutinene våre før vi legger oss, å planlegge dagen uten ham er vanskelig fordi jeg er så vannt til å planlegge rundt våre felles rutiner... nå er det bare meg å planlegge rundt og alt går helt i surr og jeg får nesten ikke gjort noen ting. Ganske rart egentlig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det tok omtrent femten år. :) Vi følger ofte de samme tankerekkene, og trenger bare veksle blikk for å vite hva den andre tenker. Vi har stadig flere felles interesser. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...