Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Bursdagsgaver... Min far har bursdag i august. Min samboer har bursdag i september. Begge er nær umulige å finne gode gaver til. Min far har det meste, er i begynnelsen av 50-årene, ønsker seg kun ting som man ikkje kan gi (snille barn, nye tenner, etc). Glad i å gå turer i fjell og mark, drikker ikkje, skal helst holde seg unna usunne ting (hjerteproblemer), ikkje så interessert i å sitte foran TV... Eg sliter med å finne gave til han hvert år, han er klin umulig. ----- Sambo er i begynnelsen av 30-årene, ønsker seg egentlig aldri noe spesifikt, han sier at det ikkje er så viktig, at vi ikkje har råd likevel. Siste årene har vi enda med at han får ein viss sum som han kan kjøpe seg noe for selv. Egentlig litt kjipt siden han legger ned tid på å finne fine gaver til meg som blir ein overraskelse. Han er hovedsaklig interessert i ting eg ikkje har peiling på og som eg ikkje våger å begi meg utpå i gave-verdenen, nemlig pc, bil og anlegg. Han drikker ikkje, han bedriver ikkje med noen sport eller noe som helst annet enn råning, jobbing, bygging av pc'er ein gang i blant eller hjelper venner med å kjøpe og sette opp anlegg i bil. I fjor gav eg han ein gave eg håpte ville falle i smak, men den enda opp ganske ubrukt i ei kiste. Om det er noen som har noen tips så hadde eg satt stor pris på det. Eg har vurdert, til min far ihvertfall, å lage noe innenfor matkategorien, så evt noen enkle oppskrifter på noe godt og sunt som er bra for kroppen settes også pris på. Maks pris er vel 500 kr pr gave. Har dårlig råd for tida.
Frøken Smilla Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Hva med å gi "opplevelsesgaver" til dem begge? Til faren din kan du gi et "gavekort" på en helgetur sammen med deg/dere (du sier han er glad i gå tur i fjellet) fra hytte til hytte eller liknende? Eller, hvis det ikke er aktuelt, en middag hjemme hos dere, der dere lager noe han er glad i. Av ting kan du eventuelt gi en Lars Monsen-bok (siden han er en friluftsfyr). Gavekort på for eksempel sportsbutikk går vel også an? Til samboer kan du for eksempel gi "en date" med en bedre middag, vin (hvis han liker det), klippekort på massasje av deg, kinokveld, konsert, teater eller andre ting dere kan gjøre sammen?
Lisaaa Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Smykker, klokker, data deler.. Gavekort er også fine ting. Lag gavene feks, behøv ikke og kjøpe noe, hvis de er to karer som setter pris på alt så kan jo en middag, baking og en søt liten gave med kort og en opplevelse til hvær være bra nok.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 til faren din, liker han å lese? kanskje en bok, krim skrevet av jo nesbø f.eks. eller som du skrev en kokebok, finnes jo mange kokebøker som fokuserer på bare sunne oppskrifter. til sambo, hva med ett gavekort fra ett senter? kanskje litt kjedelig men da kan han jo kjøpe akkurat det han vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå