Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Vi skal ha kake fra pascal i vårt bryllup. Det vil være 48 gjester. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med kaker fra pascal ifht porsjoner? Det ser liksom ut som om porsjonene de opererer med er mindre enn hva folk flest forsyner seg med? Eller er jeg helt på jordet her? Burde vi bestille større kake?? (skal ha pasjonfruktmousse kaken).
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Vi hadde 7 etasjer til nesten 100 gjester, og det ble kake igjen etter festen. De opererer nok med andre ord med romslige porsjoner. Vi hadde ingen andre kaker
Gjest Pippelipp Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 De vet nok hva de driver med. Vi hadde alt for mange kaker! Den kaka er helt fantastisk, vi hadde også pasjonsfruktmoussekake i bryllupet vårt og det var helt perfekt!
Barcelone Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Vet ikke hvor du bor, men vi skal gifte oss i Kristiansand og her leverer konditoren på Hotell Norge samme kaken til nesten halve prisen av hva pascal tar. Lurt å sjekke andre konditorer om kake =o)
lilleGrethe Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Vi skal ha den samme - 5 etasjer til ca 80 personer (egentlig den som er beregnet på 72). Antall etasjer er forresten ikke proposjonalt med mengde kake, men jeg regner med at du har vært på nettsidene til Pascal. Akkurat hvor mye som går med varierer vel på hvor mange som velger å ta av den kaken og hvor mye - i tillegg til hvor mange andre kaker det er. Hvis det er mange kaker, vil vel folk gjerne smake på flere av dem, og isåfall ta litt mindre av hver, mens hvis det kun er bryllupskaken, evt noen få kaker til, må man beregne mer. Vi skal ha sjokolademousse-kaken i tillegg til en del andre kaker som bakes. Og etter 4 retters middag blir det vel ikke det første man gjør å hugge innpå et stort kakestykke - så jeg regner med at det holder. Jeg kan jo si ifra hvordan det gikk med kakene - regner med at dere gifter dere etter oss, siden dere ikke har bestilt kaken ennå. Lykke til videre i planleggingen
lilleGrethe Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Kaken til 72 var mer enn nok for våre 80 gjester. De to øverste etasjene ble ikke rørt, og vi hadde noe igjen av etasjen under den også, som vi spiste på søndagen. Sjokolademoussekaken (vi hadde én kake, er vel ca 17 stykker) ble borte på et blunk - fikk ikke smakt på den selv en gang. Så vi må vel en tur på Pascal i løpet av høsten for å smake.
tingeling Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Husk at kaken må holdes kjølig for ikke å ramle sammen. Den er forresten fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå