Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

......

Endret av orchid1988
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Hvis du er frisk og gift får du 0 kr i støtte fra NAV.

Da må du som alle andre ta oppevt lån.

Er du syk og søker omskolering blir saken en annen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke rett til støtte fra Nav og det skulle bare mangle!

Hvem har vel lyst på studielån, men noen ganger er det nødvendig.

Du må jo ha visst hvordan du skulle finansere dette før du satte deg på skolebenken.

Du har jo en mann med inntekt. I tillegg kan du jobbe noen helger/kvelder og full sommerjobb.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De eneste som får støtte av NAV til utdanning er vel de som er i et attføringsopplegg. Man kan f eks ikke få dagpenger eller sosialstønad og studere samtidig. Og i hvert fall ikke få støtte fordi man ikke har lyst på studielån - i såfall skulle jeg gjerne benyttet meg av den muligheten jeg også. Man får da vel imidlertid noe stipend selv om man er gift (kommer an på inntekten til ektefelle), det er vel bare om man bor hjemme hos foreldre man ikke får borteboerstipend, og reisestipend (som også er aldersavhengig).

Skrevet (endret)

Hvis ikke du kan finansiere skolegangen med midlere du har per dags dato kan du velge mellom deltidsjobb/studielån. Det har andre gjort før deg ogmstort sett har det gått veldig bra.

Endret av The Kitten
Skrevet

Man kan dessverre ikke velge bort studielån hvis man har mulighet til å ta opp det.

Gjest Serena
Skrevet

Mener du vgs når du sier voksenopplæring?

Skrevet (endret)

Jeg vet hvordan jeg skal finansere dette skoleåret, men det må da være lov å spørre, Kjekt å vite.

Vi klarer oss dette ene året med en inntekt. Bare spør av nysjerrighet, var noe jeg og ei vennine begynte å snakke om. Siden jeg ikke valgte omskolering.

Ja er vgs, skal ta studiekompetanse på ett år, men går under annen utdanning.

Tusen takk for svar :)

Endret av orchid1988
Skrevet

Så du lurte på om du kunne få støtte til noe som er gratis? :klø:

Skrevet

Bare lurte, siden andre får støtte av å sitte på rompa hele dagen. Hvorfor skulle det være så negativt om jeg lurer på det jeg spør om her, hehe :) Ville bare ha ja eller nei. Bedre å være viten enn uviten. Alltid kjekt med ekstra penger og fokusere på skolen 100%, hvem vil ikke det. Spurte ikke av latskap fordi jeg ikke gidder å jobbe i tillegg :)

Takk for svar. Da vet jeg det jeg ville vite, livet går videre :)

Skrevet

Bare lurte, siden andre får støtte av å sitte på rompa hele dagen. Hvorfor skulle det være så negativt om jeg lurer på det jeg spør om her, hehe :) Ville bare ha ja eller nei. Bedre å være viten enn uviten. Alltid kjekt med ekstra penger og fokusere på skolen 100%, hvem vil ikke det. Spurte ikke av latskap fordi jeg ikke gidder å jobbe i tillegg :)

Takk for svar. Da vet jeg det jeg ville vite, livet går videre :)

Mener du at alle som får støtte av NAV bare sitter på rompa hele dagen?:P

Skrevet (endret)

Nei det var ikke det jeg mente, jeg bare ordla meg feil, det beklager jeg meget. De jeg snakker om er de som er friske og opplagte som får alt rett i hendene uten å gjøre noe for dem.

Endret av orchid1988
  • 2 uker senere...
Gjest Elyssa
Skrevet

Skal du gå VGS får du stipend når du er gift. Det har imidlertid ikke noe med NAV å gjøre, men Statens lånekasse for utdanning. Jeg går nå VGS (etter jobbepause) og får nesten 4500 i mnd. Er gift.

Skrevet

Du får bli gravid så får du ræva full av penger...*spøk*

For å få sikkre svar ville jeg anbefalt deg å ringe nav. Kanskje det finnes noe smutthull der ute

Skrevet

Skal du gå VGS får du stipend når du er gift. Det har imidlertid ikke noe med NAV å gjøre, men Statens lånekasse for utdanning. Jeg går nå VGS (etter jobbepause) og får nesten 4500 i mnd. Er gift.

Jeg skal gå voksenopplæring, det går under annen utdanning visst jeg leste riktig på lånekassen. Men tenkete å søke, det verste som skjer at jeg ikke får noe :) Alltid kjekt med litt ekstra i mnd. Vil konsentrere meg fullt og helt på skolen, sånn at jeg kan klare å komme meg inn der jeg vil.

Tusen takk for svar :)

Skrevet (endret)

......

Endret av orchid1988
Skrevet

Jeg sier virkelig ikke dette for å virke vemmelig eller spydig, men jeg gikk gjennom en beinhard kamp på halvannet år for å få støtte av nav til skole fordi jeg er kronisk syk og har krav på det ifølge regelverket. Så jeg vet ikke helt om jeg skal grine eller le når noen friske vil troppe opp på navkontoret uten noen annen grunn enn at det er kjekt med ekstra penger. Det er faktisk litt pinlig :)

Gjest Jack The Ripper
Skrevet (endret)

Jeg sier virkelig ikke dette for å virke vemmelig eller spydig, men jeg gikk gjennom en beinhard kamp på halvannet år for å få støtte av nav til skole fordi jeg er kronisk syk og har krav på det ifølge regelverket. Så jeg vet ikke helt om jeg skal grine eller le når noen friske vil troppe opp på navkontoret uten noen annen grunn enn at det er kjekt med ekstra penger. Det er faktisk litt pinlig :)

Enig med deg. Og siden ts driter påstår at du sitter på rompa hele dagen, så skylder hun deg både en forklaring og en unnskyldning.

Endret av Jack The Ripper
Skrevet (endret)

....

Endret av orchid1988
Skrevet (endret)

Pinlig eller ikke. Jeg lagde dette innlegge fordi jeg var nysjerrig. Men som jeg tenkte det går ikke ann å få normale og vennlige svar her inne. Jeg gjorde det ikke for å være ondskapen sjøl eller fordi jeg er lat. Kun av nysjerrighet. Derfor tenkte jeg kanskje noen visste her, så er saken ute av verden :) Har aldri sagt at jeg har rett på noe når det kommer til skolegang, men jeg vil ikke å forsvare meg mer på noe som jeg ikke har gjort gale, penger er ikke alt i verden, hvertfall ikke når det skal lage sinne eller fornærmelser.

Men jeg Syns ikke du skal uttale deg om helsen min eller livet mitt, for det vet du ingenting om. Du har fornærmet meg ganske mye nå. Beklager at du har en sykdom som gjør at du må ha hjelp gjennom nav, det er det ingen som fortjener, håper du fikk din hjelp som du trengte. Tro meg jeg vet at når det er noe man virkelig har rett på, så må man jobbe hardt for å komme gjennom hos nav, jeg har holdt på i 2 år og sliter enda med de. Lykke til videre.

Endret av orchid1988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...