Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Vi skal på ferie til Danmark og jeg lurer på hva som er mest økonomisk å gjøre når vi skal ha danske penger. Er det best å veksle inn et beløp i Norge, eller å ta ut i minibank når vi har kommet til Danmark? Vi kommer ikke til å bruke bankkort å betale med da jeg vet at det kommer ekstragebyrer på hvert uttak. Noen tips?
Susan Sto Helit Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Det billigste skal vel være å ta ut i kontanter når dere kommer frem.
NEWT Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Vi skal på ferie til Danmark og jeg lurer på hva som er mest økonomisk å gjøre når vi skal ha danske penger. Er det best å veksle inn et beløp i Norge, eller å ta ut i minibank når vi har kommet til Danmark? Vi kommer ikke til å bruke bankkort å betale med da jeg vet at det kommer ekstragebyrer på hvert uttak. Noen tips? Hei! Har du VISA DEBET KORT i Skandiabanken? Det har jeg! Skandiabanken tar ingen gebyr for kort bruk i Norge og i Utlandet! Fordi det er en ren Nettbank! Det eneste man betaler er en årsavgift på 250 kroner! Når det gjelder valutapåslag på 1.75% gjelder det i minibanker i utlandet! Det er den utenlandske minibanken som krever inn dette gebyret? Og husk det blir biligere for deg å betale i DKK med kort i Danmark! Da bruker du dansk betalingsterminal! Og da bruker du visa delen på ditt Bankaxept kort! Og ellers er det opp til hver enkelt brukersted om de tar et gebyr for ditt Visakort? Brukerstedet er f.eks. en dank restaurant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå