Miamor Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Har mistet 3 ganger, en i uke 6 for noen år tilbake, første med nåværende samboer i uke 13 (MA, gynekologen mener fosteret hadde vært dødt siden uke 10) og nå i uke 10, SA. Har fått påvist muskelknute i livmorveggen, denne ligger inni muskelvevet og kan ikke fjernes. Det er ikke sikkert at muskelknuten er årsak til at fosteret dør, men jeg begynner jo å lure, siden begge de siste døde i uke 10. Har fått litt info fra en venninne som er lege om at muskelknuter kan krympes, uten at hun kan si noe spesifint om hvordan dette gjøres. Det er en stund til jeg får kontrolltime og utredning etter siste abort, så jeg får ikke spurt gynekologen på en stund. Noen som har erfaring med krymping av slike muskelknuter? Den ligger altså inni livmorveggen, og kan ikke fjernes fordi det da er fare for at livmorveggen blir for tynn til å kunne holde på et foster. Forstår det slik at det skal være mulig å krympe enten med medikamenter eller ved å sprøyte noe inn i muskelknuten. Har ingen barn fra før, og sliten og lei etter mine korte, men slitsomme svangerskap. Tror vi venter litt før jeg orker en ny runde. Noen som har erfaringer rundt dette? Blir kjempeglad for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå