Gå til innhold

Hvit dalmatiner

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha en hvit dalmatiner. Er det mulig å få tak i? Skal ikke stille den ut eller noe. Går greit med et par prikker, men vil ha mye mindre prikker enn f.eks denne http://www.dogsindepth.com/nonsporting_dog_breeds/images/dalmatian_h04.jpg

noen som veit? oppdrettere kanskje som avler på dalmatinere med få prikker?

Og JA jeg vet hva en dalmatiner trenger av fysisk og mentalt stimuli. Det er ikke pga utseendet jeg vil ha dalmatiner, men når jeg først har bestemt meg for en rase som passer meg, vil jeg gjerne ha en med et utseende jeg liker :) og det betyr ikke at jeg er en dårlig hundeeier til dere som tror det. Jeg bare vet hva jeg vil ha.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Tviler på at man kan "bestille" helt hvite dalmatinere, da dette ofte er en feil og derfor kan oppstå tilfeldig i kull. Det var det ei som driver med dalmatiner oppdrett i Sverige fortalte meg iallefall. Vil også tro at dalmatinere som ikke har flekker ikke kan utstilles, da det anses som feil.

Men jeg skal ikke si noe 100% sikkert. Har värt mange år innenfor hundemiljöet og blandt oppdrettere, samt jobbet en del på utstillinger, men dalmatinere har jeg ikke hatt så mye omgang med.

Mener jeg har hört om at man pröver å få helt hvite dalmatinere i USA (men der pröver dem jo på det meste).

Gjest Pucifer
Skrevet (endret)

Det er helt normalt at helt hvite dyr er döve (ikke MANGE, men det oppstår relativt ofte) Iallefall når det gjelder innenfor både katte - og hunde verdenen

Endret av Pucifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...