cappocino Skrevet 3. oktober 2003 #41 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nå kjenner jeg ikke historien din, men hvorfor skal en eks hjelpe deg med noe som helst når du ikke har noe mer å gjøre med han (bortsett fra barnet) Hadde det vært min eks så hadde jeg ikke forventet en ,millimeter av han (i ditt tilfelle bare barnebidrag) Spesielt når det er du / jeg som ikke har lyst å tilbringe tiden sammen med han..... Skjønner ikke helt hva du egentlig spør om... :o Må være noe mer som ligger bak det spørsmålet for dette syns jeg ble for teit..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #42 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg gir opp. Dere fikk ihvertfall fortalt meg for et jævla menneske (alenemor) jeg var....GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 3. oktober 2003 #43 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hvorfor skjønner ingen av dere det? Om dere hadde en eks. som for. eks hadde hjulpet dere med diverse tidligere og så plutselig bare sa han ikke gadd lenger fordi du ikke følte for å tilbringe tid med han lenger. Hva hadde dere tenkt? Hvis du ikke føler for å bruke tid på ham lengre, hvorfor skal han hjelpe deg? Jeg prøver bare å forstå hva du mener, for jeg skjønner ikke helt tankegangen din! Jeg gir opp. Dere fikk ihvertfall fortalt meg for et jævla menneske (alenemor) jeg var.... Er da ingen som har sagt det!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. oktober 2003 #44 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kanskje ikke så rart at noen er alene her i verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 3. oktober 2003 #45 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg gir opp. Dere fikk ihvertfall fortalt meg for et jævla menneske (alenemor) jeg var....GOD HELG! Ingen som har sagt at du er j*vla menneske / alenemor..... skjønner ikke hvor du har det fra.. men ok. En annen side av saken: har du aldri tenk over at kanskje exen din er lei seg/såret/skuffet/ikke over deg enda, at han rett og slett ikke orker å "hjelpe" deg mer , eller se deg mer....? Et spørsmål, får du kjøpt ved av han idet hele tatt? (mulig du skrev det før?) eller for du ikke kjøpt billig ved? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #46 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kanskje ikke så rart at noen er alene her i verden... Jeg synes det er helt ufattelig at ei som er jurist kan få seg til å skrive noe slikt. Uansett om du sier det som privatperson eller ei. Total mangel på emapti for andre. Jeg har ikke problemer med å finne meg mann om det er det du tror. Men hvem orker å flytte til ei lita bygd der det ikke finnes jobber... Dessuten holder jeg på med å studere8juss) og jhar derfor ikke så mye tid til å pleie kjærligheten. Jeg håper ihverttfall eg ALDRI blir slik som deg. Og bare for å si det ; det var jeg som gikk fra eksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. oktober 2003 #47 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg synes det er helt ufattelig at ei som er jurist kan få seg til å skrive noe slikt. Uansett om du sier det som privatperson eller ei. Total mangel på emapti for andre. Jeg har ikke problemer med å finne meg mann om det er det du tror. Men hvem orker å flytte til ei lita bygd der det ikke finnes jobber... Dessuten holder jeg på med å studere8juss) og jhar derfor ikke så mye tid til å pleie kjærligheten. Jeg håper ihverttfall eg ALDRI blir slik som deg. Og bare for å si det ; det var jeg som gikk fra eksen. Er det du eller jeg som har total mangel på empati...? (Tenk deg nøye om før du svarer...) Må si jeg synes du er barnslig og i enorm forsvarsposisjon. Velkommen inn i juristenes rekker, er redd du kan gå på en smell mht din argumentasjonsteknikk, hvis du ikke kan legge av deg den holdningen du her fremviser. Og du-jurister er ikke på jobb hele døgnet, og det er forskjell på jobb og privat språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #48 Del Skrevet 3. oktober 2003 Siden du stadig fremholder at du diskuterer som privatperson så kan vel jeg diskutere med min "private" diskusjonsteknikk. Og være så barmslig og i forsvarsposisjon som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 4. oktober 2003 #49 Del Skrevet 4. oktober 2003 Nå skylder du på sykepleiere og jurister og jegvetikkehva. Ikke kom å si at jeg er uegnet som sykepleier fordi jeg ikke er ENIG med deg. Jeg forstår ikke problemet, det er alt. Å det er ikke meg som hakker løs på alle andre yrker her.. Ja, jeg er uenig med deg og mener at DU som alenemor bør ta ansvaret i dine egne hender, gå ut å skaffe deg ved selv å gi f i eksen din. Det har INGENTING med meg som sykepleier å gjøre, men med meg som person. Mine holdninger, verdier og oppfatninger av hva som er riktig å gjøre. Ingen sier at MINE oppfatninger er de rette, jeg svarer deg som en enkeltperson. Men om man ikke er ENIG med deg, og sier : stakkars deg osv SÅ ER MAN ETT DÅRLIG menneske?? Her er få, om noen, som forstår hvorfor du lager ett sånn styr av hele opplegget. Dette er ett diskusjonsforum, der man har rett til å komme med meningene sine. Å det har mange også gjort. Om de ikke er i samsvar med det DU vil høre, så oppfør deg for guds skyld voksent nok til å LA VÆRE Å SLENGE ut bemerkninger om at vi er så idiotiske. Du oppfører deg utrolig respektløst her, å da får man lite respekt for deg tilbake. Såpass bør du jo også forstå?? Du motsir deg selv i omtrent hvert eneste svar du gir her. Du vil ikke ha noe med han å gjøre, men du vil og forventer at han skal hjelpe deg. Du mener at han gjør hva han kan for å få deg tilbake, noe du ikke selv vil, men forventer OGSÅ at han skal stille opp når du trenger han. Ser du hvor feil det virker?? Det er ikke meningen fra min side å trakke på deg, eller være "slem" mot deg når jeg sier at du bør gå ut å ordne deg selv. Det er hva de fleste må gjøre. Å være alenemor krever sitt, det er tøft, men da må du også stå på- Slutt å tenke på at eksen din skal hjelpe deg. Jeg føler at uansett hvor mye og hvordan vi prøver å forklare oss her, så når vi ikke frem.. Du tar ALT vi skriver i verste mening uansett, å da er hensikten borte. Det du helt tydelig forventet ved det første innlegget ditt var sympati, det fikk du ikke ergo du gikk løs på alle som prøvde å hjelpe deg/ råde deg.... We can't win... Det er umulig å hjelpe en, som kommer med usakelige kommentarer uansett hva man skriver. Hadde du følt deg bedre om vi skrev: Ja stakkars deg, huff og huff, eksen din er bra fæl som ikke vil selge deg ved.¨ Vel, sorry... You've comed to the wrong place. Jeg mener at man skaffer seg det man trenger selv. Det er på tide at du slutter å forvente at eksen din skal stille opp for deg, når det er DU som ikke vil ha kontakt. Uavhengig om han gjør det for å få deg tilbake eller ikke.. Å en ting til, ikke skyld på mine sykepleier ferdigheter fordi jeg ikke er enig med deg. Jeg har bøtter og spann av empati for mennesker. Men jeg sitter her som privatperson, ikke som hverken det ene eller andre. Å du må tåle at jeg mener noe annet enn deg, å at jeg mener at dette ikke burde være ett såpass stort problem som du legger opp til at det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #50 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg reagerte - spesielt på ditt innlegg Skusla- over hvordan du ordla deg, hvilket språk og nedlatende holdning du viste overfor meg i ditt innlegg. Ikke det at du var uenig. Og når du kommer trekkende med min rolle som mor og hvordan jeg må forholde meg til eksen..Du konstruer og leser jo problemer som jeg ikke har. Når jeg så svarer deg på dette så mener du at jeg motsier meg selv. Det er da for pokker du selv som har satt opp disse "vrangforestillingene" i ditt hode. Det der med at jeg forventer hjelp av eksen. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har aldri forventet noenting av han. Derfor syns jeg det var en tåpelig og barnslig oppførsel av han å si at jeg heretter ikke får ved av han om jeg ikke gjør som han vil. Dette med yrker faller litt utenfor diskusjoens tema ja. Jeg er enig i at jeg skulle ha holdt det utenfor. Men det er noe jeg faktisk tenker en del på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #51 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hei vedmangeldame. Du kan sikkert fortsette denne tråden til langt utpå vinteren, men da har du vel fryse så mye at du har vert på skogen og hugd deg ved selv.... Har lest igjennom alle innlegg. Det er ikke en kjeft her inne som forstår tankegangen din. For hvert svar så kommer du trekkende med noe nytt. Da er det plutselig alle andre som ikke forstår!?!! Du vrir og vrenger på alt uansett. Bruk heller energien til å skaffe deg ved. Om du har kverulert like mye med din exs så skjønner jeg at han har sagt stopp for å hjelpe deg. Tilbake til spørsmålet. NEI han har ingen plikt til å hjelpe deg. Og alle dine argumenter for at han er slik og du har gjort datt, han vil ditt og du vil datt...det tilsier at du må forstå at dette må du ordne selv. At du kunne tenke tanken engang.... SKAFF DEG VED FØR VINTEREN TAR TAK I DEG!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #52 Del Skrevet 4. oktober 2003 Det der med at jeg forventer hjelp av eksen. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har aldri forventet noenting av han. Derfor syns jeg det var en tåpelig og barnslig oppførsel av han å si at jeg heretter ikke får ved av han om jeg ikke gjør som han vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #53 Del Skrevet 4. oktober 2003 Du er ikke en smule barnslig og tåpelig selv da? Når du ikke forventer noe av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 4. oktober 2003 #54 Del Skrevet 4. oktober 2003 Gjester kan ikke be om å får tråden slettet. Temaet er ferdig debattert, så jeg stenger tråden. Remyline -Moderator- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg