Gå til innhold

Hvor viktig er trening for deg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil bli slankere og få lavere blodtrykk. Ene og alene derfor, gjøre det IKKE fordi det er gøy eller at jeg får abstineneser hvis jeg lar være :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trener opptil tre ganger i uka....varierer mellom aerobics, step-trening, vekttrening i sal og styrkerom. Trener for å holde meg i form, bygge opp muskulaturen, bli sterkere, få bedre kondis, for å få en fin kropp :oops: og fordi d er sykdoms- og skadeforebyggende og så gjør trening meg klarere i hodet! Bruker faktisk en god del av fritiden min i lokalene til treningsstudioet, i salene, i garderoben, dusjen og solariet....Ikke få timer i løpet et år! Men d er jo en prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å opprettholde energien, føler meg slapp hvis det går for lang tid imellom. Er blitt en vane/alternativ etter røykekutt.

"For å holde ut" som Lene Nystrøm sier... he he.

Merker at det er godt for psyken.

Dessuten kan jeg meske meg med mye god mat uten å legge på meg.

Liker følelsen av å ha blitt sterkere, strammere og mer utholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig å trene for meg. Jeg trener 4-5-6 ganger i uken og varierer mellom sal, spinning og styrkerom. I tillegg går jeg en tur på noen kilometer noen ganger i uken - rask gange så det er trim god nok.

Hvorfor? For å holde meg i god form, og for å forme kroppen min. Det gikk imidlertid noen år før jeg skjønte at det er gøy å trene og at man slett ikke må slanke seg for å trene. Men det var der det begynte.

I dag føler jeg meg råtten innvendig når jeg ikke trener på noen dager, og jeg tilhører et veldig sosialt pg trivelig miljø jeg overhode ikke ønsker å være foruten.

Så konklusjon:

God form - gøy og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å trene? Og hvorfor?

Nei, jeg pleier ikke å trene. Hvorfor? Det spør jeg meg selv om...

Sannsynligvis fordi jeg trenger et spark bak. Jeg har allerede dårlig samvittighet, men det er tydeligvis ikke nok for å få meg opp av sofaen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg pleier ikke å trene. Hvorfor? Det spør jeg meg selv om...  

Sannsynligvis fordi jeg trenger et spark bak. Jeg har allerede dårlig samvittighet, men det er tydeligvis ikke nok for å få meg opp av sofaen.   :roll:

Dette er meg! Klarer bare ikke å komme i gang :oops:

Vil, men får det ikke til. Heldigvis har jeg en kropp som i alle fall ser sunn ut, og er naturlig slank, men man merker jo at det disser mer og mer både her og der ettersom årene går... Dessuten er det jo bra for kroppen å få rørt seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hver dag, fordi jeg jobber i trening/ kosthold/ fitness&bodybuilding-bransjen. Har alltid hatt behov for å bruke kroppen, og er vant til å være lettvekter. Nå merker jeg imidlertid at den slanke linjen ikke kommer like gratis lenger. Iveren har også lagt seg litt, fordi jeg er mer motivert for å bli mamma for øyeblikket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fordi det gir overskudd og fordi det gir en sunn og sterk kropp! Når jeg trener spiser jeg sunnere og er mer aktiv, - også de dagene jeg ikke er i treningsstudioet. Liker meg på aerobic/step timer, gjerne kombinert med styrketrening med eller uten stang.

Syntes også det er supert med en tur i fjellet!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt trener jeg, det syns jeg alle burde gjøre.

Jeg er ikke så glad i å gå på offentlige treningssentre, så derfor har jeg innredet et rom i underetasjen med diverse apparater.

Har også PT to ganger pr uke, som kommer hjem til meg.

Jeg trener for at kroppen ikke skal forfalle, slik mange andre sluskete mennesker lar den.

Jeg setter min ære i å være ren og velstelt med en bra tonet kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg sykler til universitetet hver dag.Det tar litt over en halv time en vei. I tillegg sykler eller går jeg alltid når jeg skal besøke venner,ut på bye eller ut å spise.Gikk på aerobic i fjor,men vil si at jeg får mye mer trening nå.

Grunnen til at jeg trener er altså at buss er dyrt og vi ikke har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener stort sett 3 ganger i uka - roing/soinning/styrke. Gidder jeg går jeg til/fra jobb - tar i underkant av 20 min.

Trener fordi jeg synes det er gøy - deilig å kjenne at man er sliten - kjenner jeg får både fysisk og psykisk velvære av det - dessuten gjør det at jeg kan spise mer. Kunne vel tenke meg å ta av litt - men jeg blir vel mer sterkere av den treningen jeg gjør - i tillegg til at jeg kanskje ikke spiser helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selvsagt trener jeg, det syns jeg alle burde gjøre.

Det er jeg enig i. Hvis alle trente (riktig også) ville vi spart stat og samfunn for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg virkelig ELSKER å trene! JEg trener 5 dager i uken - tilsammen 18 timer. Men føler at jeg må være i bevegelse de to andre dagene og.

Hvorfor jeg trener? Ja si det. Jeg begynte å trene en del allerede fra jeg var bitte liten, det har vel egentlig på en måte blitt en del av meg. TRENING GIR MENING eller noe i den duren.

Jeg trener fordi jeg ikke vet hva man gjør når man er hjemme. JEg tilbringer så og si all min fritid i hallen. Når jeg er hjemme, gjør jeg ikke annet enn å sitte foran dataen. TV takler jeg ikke.

MÅ innrømme at det har litt med det å holde seg i form generelt og sånne ting og da. Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg virkelig ELSKER å trene! JEg trener 5 dager i uken - tilsammen 18 timer. Men føler at jeg må være i bevegelse de to andre dagene og.

Hvorfor jeg trener? Ja si det. Jeg begynte å trene en del allerede fra jeg var bitte liten, det har vel egentlig på en måte blitt en del av meg. TRENING GIR MENING eller noe i den duren.

Jeg trener fordi jeg ikke vet hva man gjør når man er hjemme. JEg tilbringer så og si all min fritid i hallen. Når jeg er hjemme, gjør jeg ikke annet enn å sitte foran dataen. TV takler jeg ikke.

MÅ innrømme at det har litt med det å holde seg i form generelt og sånne ting og da. Hehe*

Slem data! Fy!

Var meg som skrev dette, men dataen og jeg kranglet litt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene :D Trener masse spinning, og litt styrke m/ stang (studiotime eller på egen hånd i studio) og mage/rygg.

Eneste "problemet" mitt er at jeg går veldig mye ned i vekt. Jeg merker at jeg blir slankere og fastere, men jeg har tydeligvis fått igang forbrenningen min såpass at jeg ikke greier å stoppe utviklingen sålenge jeg trener mye,

Har derfor kuttet ned til 2-3 treninger pr uke.

Trente 5 ganger i uka før.

I helgene har jeg treningsfri, dog. Drar eventuelt på en avslappende sykkeltur eller skogstur, men det hører forsåvidt med til unntakene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Akkurat nå er jeg drittlei styrketrening, men det er det jeg pleier å gjøre.

Og det trives jeg - vanligvis - veldig godt med.

Så løper jeg (aller, aller helst ute - tredemøller er noe herk) - det er skikkelig godt. Spesielt når jeg er i god form, og det ikke "stopper opp".

Nå for tiden har jeg (hatt) endel skader, så jeg har hatt treningspause - og da jeg startet opp igjen hadde motivasjonen forsvunnet.

Skal likevel fortsette med løpingen i alle fall, og kanskje variere litt treningsform for å opprettholde styrken.

Tidligere så danset jeg - og det er helt topp. :D

Ja - trening er veldig viktig for meg. Generelt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke fordi jeg er lat. (kunne kommet med en lang unnskyldning, men det er vel det som til syvende og sist ligger under. )

Vil gjerne, for jeg vil bli sprekere og strammere.

Har vært medlem på et treningssenter, og det var masse penger ut vinduet. Egentrening ute er veldig væravhengig, var flink en periode i vår.

Vi får se om det kommer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...