Gå til innhold

Blir du oppslukt slik som meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette er kanskje et merkelig tema, men fordi jeg ikke får sove kan jeg jo like gjerne skrive dette først som sist. ;)

I dag måtte jeg le litt av meg selv da jeg etter intet mindre enn seks timer så opp fra pc-skjermen og oppdaget at jeg ikke verken hadde drukket noe eller spist middag. Jeg er litt rar kanskje, elsker å legge budsjetter og planlegge framtiden (kan man vel si), og derfor hadde jeg blitt fullstendig oppslukt, og timene flyr når man har det gøy.

Jeg er en person som blir veldig oppslukt når jeg driver med ting, spesielt ting jeg interesserer meg for, spesielt når jeg leser. Da jeg var singel (etter at jeg fikk samboer har dette forandret seg litt) kunne jeg lese til langt på natt fordi jeg aldri klarte å legge fra meg boka jeg holdt på med, noe som igjen resulterte i at jeg ble rimelig trøtt på forelesning dagen etter.

Helt siden jeg var liten har jeg kunnet sitte fordypet i ett gjøremål, da gjerne tegning, brodering, håndarbeide av ymse slag, leke med Barbie-dukker osv. Minner meg forresten om den gang jeg kunne sitte i timesvis og tegne, og ikke engang da min bestevenninne hev snøballer i vindusruta (jeg satt ved pulten som var plassert under vinduet) la jeg merke til at noen prøvde å få kontakt med meg.

Noen som har det på samme måte?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også slik, spesielt med spill, filmer eller bøker jeg liker svært godt. Men jeg kan også ramle litt i min egen verden når jeg sitter og surfer på nett, og får ikke alltid med meg det samboer sier eller gjør.

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. Spill jeg liker godt, gode bøker, strikketøy o.l. kan jeg sitte med til langt på natt, spesielt dersom det ikke er noe som krever at jeg skal stå tidlig opp neste dag.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jepp samme her, og sånn har jeg vært siden jeg var liten :)

Skrevet

Ja, samme her :) F.eks med filmer, tv-serier man bare MÅ se neste episode av (men blir gjerne mange flere), strikketøy, informasjonssøk, osv :)

Gjest Jane E
Skrevet

Å ja, det er en av de beste følelsene i verden. Bli oppslukt og forsvinne inn i et prosjekt, en bok eller noe annet. :)

Skrevet

Jeg blir ofte oppslukt av noe når jeg setter meg inn i det. Både skolearbeid, skriving, film, TV, spill og spesielt bøker. Hvis jeg holder på med noe av dette er såvidt folk får kontakt med meg. De kan sitte å rope på meg i mange, mange minutter før jeg snapper ut av den verden jeg er i og kommer til meg selv. Synes egentlig det er litt ekkel verden jeg. For når jeg kommer tilbake til den virkelige verdenen, er jeg så redd jeg skal ha gått glipp av noe eller gjort/sagt noe ubevisst.

Husker at jeg og søstra mi brukte når vi var liten å spørre pappa om penger når han var duppa av på sofaen, fordi sa han alltid ja uansett. Når han merket at noe manglet fra lommeboka skjønte han ingenting av hvor pengene hadde tatt sted :gjeiper:.

Skrevet

Ja, for en stund siden så hadde jeg fri fra skolen en dag. Jeg stod opp i 11 tiden og dusja, og satte meg til å se Home and away, jeg måtte bare se en til, og en til, og en til episode.. Mamma kom ned i 5 tiden og spurte om jeg skulle ha middag, jeg sa at jeg skulle bare se ferdig episoden, men jeg glemte helt av middagen og til slutt var klokka over 8 på kvelden.. tror jeg så 24 episoder eller noe. Slik var det også da jeg skulle se alle sesongene av The OC og One tree hill!

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene ihvertfall. :)

Ja, for en stund siden så hadde jeg fri fra skolen en dag. Jeg stod opp i 11 tiden og dusja, og satte meg til å se Home and away, jeg måtte bare se en til, og en til, og en til episode.. Mamma kom ned i 5 tiden og spurte om jeg skulle ha middag, jeg sa at jeg skulle bare se ferdig episoden, men jeg glemte helt av middagen og til slutt var klokka over 8 på kvelden.. tror jeg så 24 episoder eller noe. Slik var det også da jeg skulle se alle sesongene av The OC og One tree hill!

Hehe, dette minner meg om den gang jeg så to hele sesonger av X-files etter hverandre fordi jeg ble så oppslukt. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Dessverre ikke, men det høres deilig ut å ha den evnen :jepp:

Skrevet

Alt for ofte dessverre. Magen min er også veldig dårlig på å si ifra at den er sulten så jeg kan fint gå en hel dag uten å spise mer enn et måltid ettersom jeg blir oppslukt i noe og rett og slett glemmer det helt.

Skrevet

Jeg blir oppslukt til det helt ekstreme, men har også fordelen at jeg da kan tilegne meg store mengder kunnskap innenfor det området jeg blir oppslukt av. Bare jeg er oppslukt nok er det knapt noen begrensning for hvor mye jeg klarer å huske. Jeg blir så oppslukt at det er like sterkt som en forelskelse.

Men kanskje jeg egentlig ikke svarte helt på spørsmålet? Når jeg blir oppslukt av noe handler det ikke bare om det som skjer i løpet av en dag. Mine "forelskelser" eller særinteresser kan pågå i lange perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...