Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er Quirky, og jeg er en produktjunkie- av dimensjoner! Jeg kjøper mye kosmetikk- og det meste er i den mer eksklusive klassen Jeg tør ikke regne på hvor mye jeg egentlig bruker på kosmetikk, og hvor mye tid jeg bruker på å lese omtaler etc, hvis jeg hadde gjort det hadde jeg kanskje blitt så skremt at jeg roet meg ned litt- men det ville ikke vært så gøy. :sjenert:

Jeg går gjerne til ekstreme lengder for å få "fixtet" mitt, i det siste har jeg tatt det lengre enn noen gang før: Jeg ble besatt av merket Make Up For Ever, måtte prøve produktene som fristet mest- det var mer enn noen få...siden merket et nesten umulig å få tak i i Norge, og den ene nettbutikken som shipper til Norge som fører merket ikke hadde alt jeg ville ha, brukte jeg masse tid og krefter på å få tak i dem på annet vis- etter å ha lagt ned omtrent ti dagsverk og tusenvis av kroner, fikk jeg tak i produktene- bestilt fra Sephora, via Amazon, shippet med Jetcarrier. Galskapen endte ikke der- når jeg i dag fikk pakken, og fargen på concealeren jeg hadde bestilt ikke var i nærheten av perfekt match, ringte jeg to Spehora-butikker i USA samt hjelpelinjen til nettbutikken til Sephora for å få råd om valg av nyanse basert på hvilke nyanser jeg bruker i foundation og concealer fra andre merker- måtte jo legge inn ny bestilling asap! Og det holdt ikke med rådene fra én Sephora-avdeling, siden hun jeg snakket med anbefalte noe jeg ikke trodde var best, hvilket hun i den andre butikken også gjorde- konsulenten på Sephoras hotline anbefalte en annen farge, den jeg hadde mistanke om var den rette før jeg ringte, og han syntes å faktisk ha peiling- så etter 20 minutter på telefonen med diverse amerikanere sa jeg meg fornøyd- vet ikke hva taksten for telefonsamtaler til USA er, det kostet meg definitivt en del å få bekreftet at jeg hadde rett.. :filer: Det ville blitt billigere hvis jeg hadde kunnet vente 12 timer slik at jeg kunne snakket med noen på Sephora i Spania, Nederland etc, men å vente i 12 timer var rett og slett uutholdelig. :sjenert:

Så, er det noen som er like ille som meg? Har makeup-galskapen ført til at dere gikk til ekstremer? Vær så snill og si ja, og del de mest hårreisende shopping-historiene deres, det kan bli veldig underholdende, og også trøste meg litt, hvis andre er like gærne som meg, er det ikke såååå ille...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Btw: Produktene fra Make Up For Ever er sinnsykt bra, de fortjener all hypen- de er enda bedre enn den sinnsvake hypen skulle tilsi! Så jeg vil si at alt i alt var galskapen verdt det! :)

Skrevet

Jeg er ikke i nærheten av å være så gal som deg, selv om jeg har brukt tusenvis av kroner på sminke og hudpleie jeg også. Men denne tråden bare MÅ jeg ha på mine innlegg!

Skrevet

Tror jeg må følge med i denne tråden. Har ingen historier å komme med selv, enda. Håper det dukker opp mer Make Up Forever produkter på eBay, har veldig lyst til å prøve en foundation fra dem blant annet, men orker ikke legge så alt for mye arbeid i å få tak i produktene :P

Skrevet

Kan jeg spørre hva som er så bra med disse produktene? Nå blir jeg jo fristet selv.... Og er det noen som vet om de er å få tak i i London?

Skrevet

Denne tråden får meg til å føle meg moderat og beskjeden. :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden får meg til å føle meg moderat og beskjeden. :fnise:

I second that!:)

Quirky: Jeg må si jeg er imponert over din drivkraft for å skaffe produktene! (Du kunne sikkert flydd til et land med Sephora butikker for den samme summen :P)

Skrevet

Tror jeg må følge med i denne tråden. Har ingen historier å komme med selv, enda. Håper det dukker opp mer Make Up Forever produkter på eBay, har veldig lyst til å prøve en foundation fra dem blant annet, men orker ikke legge så alt for mye arbeid i å få tak i produktene :P

Makeupprovisions.com har en del MUFE, kanskje de har den foundationen du er ute etter? De shipper til Norge, frakten kommer på under 10 pund uavhengig av hvor mye du bestiller, og de er, uhhhm, fleksible ang. summen de må skrive på toll-stickeren.

Kan jeg spørre hva som er så bra med disse produktene? Nå blir jeg jo fristet selv.... Og er det noen som vet om de er å få tak i i London?

Jeg jobber med en bloggpost der jeg forklarer i detalj hvorfor disse produktene er så fantastiske- noen viktige stikkord er at de produserer makeup som lover å være vannfast og "smudge proof", og som faktisk er det- makeupen jeg har fra MUFE er like long-lasting som en tatovering- men kan fjernes relativt smertefritt med en god makeup-fjerner. I tillegg er produktene lette å jobbe med, fargeutvalget suverent, og kvaliteten generelt super. Alle produkten jeg har prøvd til nå har fått HG-status, MUFE er favorittmerket mitt nå- verken MAC, YSL, Guerlain, Lancome etc kan konkurrere med MUFE.

I second that!:)

Quirky: Jeg må si jeg er imponert over din drivkraft for å skaffe produktene! (Du kunne sikkert flydd til et land med Sephora butikker for den samme summen :P)

Jeg kunne sikkert kjøpt opp Make Up For Ever for mindre enn jeg har brukt. :ler:

Den hyggelige mannen på Sephoras hotline lovet meg at Sephora skulle komme til Norge i overskuelig fremtid- hvilket betyr at jeg må skaffe meg en solid ekstrainntekt, jeg er aldri så lykkelig som når jeg er inne på en Sephora-avdeling. :ler:

Skrevet

Har du blogg, Quirky?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne sikkert kjøpt opp Make Up For Ever for mindre enn jeg har brukt. :ler:

Den hyggelige mannen på Sephoras hotline lovet meg at Sephora skulle komme til Norge i overskuelig fremtid- hvilket betyr at jeg må skaffe meg en solid ekstrainntekt, jeg er aldri så lykkelig som når jeg er inne på en Sephora-avdeling. :ler:

:danser:

Hva er adressa til bloggen din?

Skrevet

Makeupprovisions.com har en del MUFE, kanskje de har den foundationen du er ute etter? De shipper til Norge, frakten kommer på under 10 pund uavhengig av hvor mye du bestiller, og de er, uhhhm, fleksible ang. summen de må skrive på toll-stickeren.

Må sjekke ut den siden, takk! :D Og Sephora til Norge? Dette liker vi!

Skrevet (endret)

Du skulle jo jobbet i en sminkebutikk med ansvar for innkjøp osv. Dere ville jo fått et unikt utvalg. Men kanskje ikke så lurt å bruke så mye penger da :D

Endret av Jade
Skrevet

Må sjekke ut den siden, takk! :D Og Sephora til Norge? Dette liker vi!

Synes det er litt trist at de kommer,det er en ting jeg liker med å reise utenlands... handle i butikker vi ikke har. Men Sephora i Europa og Sephora i Usa er to forskjellige ting.. bla forskj. utvalg"

Skrevet (endret)

Har du blogg, Quirky?

:danser:

Hva er adressa til bloggen din?

Uhhhm...bloggen min er ikke helt ferdig...jeg drepte den gamle motebloggen min og startet en ny, og fant ut at en beauty-blogg i tillegg ville være perfekt- men å starte to nye blogger ble så mye pes, så ingen av dem er ferdige. Men dere kan jo få se hva jeg har gjort til nå, kanskje gi meg tips til hva jeg kan gjøre bedre.

Beauty Deconstructed

Og ja, jeg insisterer fortsatt på å blogge på engelsk. Jeg henger jo på engelskspråklige makeup-forum, jeg vil at bloggen min skal være tilgjengelig for dem også. Og de aller fleste nordmenn behersker engelsk i en slik grad at å lese blogg-poster på engelsk ikke er noe problem.

Nå må jeg skynde meg å skrive ferdig posten om MUFE-produktene, tror jeg har bygd opp litt hype her inne. :fnise:

Endret av Quirky
Skrevet

Trenger du korrekturlesing? :nigo:

Skrevet

Du skulle jo jobbet i en sminkebutikk med ansvar for innkjøp osv. Dere ville jo fått et unikt utvalg. Men kanskje ikke så lurt å bruke så mye penger da :D

Det ville vært skikkelig gøy en stund, kanskje som et sideprosjekt, men jeg ville ikke jobbet heltid med det- trenger noe litt mer intellektuelt utfordrende, kosmetikk er en av lidenskapene mine, men jeg er ikke bimbo nok til å vie livet mitt til det. :D

Men jeg ville blitt en kick-ass innkjøper/kosmetikk-pusher, kjøpt inn masse spennende produkter, og hatt peiling på det jeg solgte- og jeg ville ikke prøvd å overtale kundene til å velge en alt for mørk foundation, slik damene på Esthetique konsekvent gjør.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha skummet fort gjennom bloggen din tror jeg at jeg har "hørt" veldig mye på deg. Jeg har nesten alle(!) produktene du nevner, og de fleste av dem er kjøpt etter anbefaling på dette forumet.. Fyyy, den dagen jeg får bekymringsbrev fra VISA AS, så sender jeg det direkte til deg.. :ler:

Skrevet

Trenger du korrekturlesing? :nigo:

Du er virkelig bitchy, og ikke sjarmerende bitchy.

Skrevet

Etter å ha skummet fort gjennom bloggen din tror jeg at jeg har "hørt" veldig mye på deg. Jeg har nesten alle(!) produktene du nevner, og de fleste av dem er kjøpt etter anbefaling på dette forumet.. Fyyy, den dagen jeg får bekymringsbrev fra VISA AS, så sender jeg det direkte til deg.. :ler:

Jeg kan være veldig overbevisende-jeg blir så engasjert når jeg anbefaler produkter, jeg MÅ få folk til å prøve produktene jeg elsker, oppdage hvor sinnsvakt gode de er! Og når jeg sier at en hårkur er det beste du kan få tak i, er det fordi jeg har prøvd absolutt alt annet, og den jeg anbefaler virkelig er best.

Skrevet

Du er virkelig bitchy, og ikke sjarmerende bitchy.

Moi? :engel: Jeg så noen samsvarsfeil (concord)... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...