Gå til innhold

Hund vil ikke være med på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, hunden har vist meget lite interesse for tur de siste fire-fem dagene. Jeg har byttet mellom sele og halsbånd, lenke og snellebånd. Samme opplegg hver gang, men ikke på de samme plassene.

Han stopper og ser på meg med tidenes "kan vi gå hjem igjen"-blikk. Vi er jo ute på tur for å lufte oss, så jeg sier "vi skal på tur, kom igjen da" og så tråkker jeg videre, med hunden luffende bak meg. På våre syv år sammen kan jeg ikke huske at han noen gang har av egen fri vilje gått bak meg på tur. Dette kan vare i fem-ti minutter, før han kommer over en kneik og halen kommer opp igjen og han vimser og snuser foran meg som vanlig.

Det ser heller ikke ut til at han har noen vondter. Vi var nettopp ute, da vi var kommet ett stykke ned i veien gikk han bak meg og ville tydelig snu. Vi gikk litt til før jeg snudde, og da gikk han strake veien hjem. Ikke noe trekking i båndet, ikke noe løping. Bare gikk greit og vanlig hjem.

Jeg varierer på hvor vi går, prøver å ikke gå samme rute mer enn to dager på rad.

Jeg forstår ikke??? Er han rett og slett litt sliten? Bør jeg kun ta små tisseturer i noen dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker den nok?

Kan varmen være grunn til turnekt?

Kan den ha fått prolaps i ryggen?

Smerter i poter?

Luft i magen ?

det kan være mange grunner,du har en senior nå og ting kan forandre seg.Ro ned

turene ettersom bikkja tydligvis forteller deg noe.Husk at bikkjer er verdensmestre i å skjule smerter!

Din beste venn er ikke i toppform så vetrinær er nok et sted å starte.

Skrevet

Det er et eller annet hunden din prøver og fortelle deg, men det er ganske vanskelig og si sånn ut ifra det du sier. Men jeg vil også anbefale deg og ta den med til veterinæren så får du svar på om det skulle være noe sånt no! ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min hund begynte med det samme i sommer, men fant ut at det er pga varmen. Hun har aldri reagert slik på varme før, dette er noe som kom etter at hun ble senior, og det var egentlig litt uventet, siden hun fortsatt er en veldig aktiv og frisk hund. Så dersom det blir for varmt tar vi bare en tissetur i hagen, og tar de lange turene på morgen og kveld.

Det kan også være den har vondt noe sted, så tilpass turene etter hva hunden din vil, og vær oppmerksom på hvordan han beveger seg osv. Varer det mer enn en ukes tid, uten at du finner noen sammenheng i det ville jeg tatt en tur til dyrlegen.

Skrevet

Takk for svar, dere :)

Han spiser og drikker som normalt, og oppfører seg som vanlig. Vi var en tur hos dyrlegen forleden på en klinisk sjekk. Der ble bakben, forben, rygg, hofte og nakke grundig sjekket, og dyrlegen sa hun ikke kunne kjenne noe som skulle tilsi at det var noe gale. Så jeg får satse på at min lille senior bare plutselig reagerte på varmen.. :) Hvis han fortsetter slik ut i neste uke tror jeg det blir nok en tur til dyrlegen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...