Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!!!

Jeg jobber nå som barehageassistent og lurer på om jeg skal viderutdanne meg litt mer...!!Så da lurer jeg på om det er noen her som vet om det er noe lønns forskjell på å være barnehage assistent og pedagogisk assistent?? :)

Skrevet (endret)

Er barnehage assistent selv, og tanta mi er pedagog og styrer. Så jeg vet at det er en god forskjell på lønna ja. Jeg husker bare ikke nøyaktig hva :S

Menne. det er ingenting som heter pedagogisk assistent.

Du har BHG assistent, barne og- ungdomsarbeider, pedagog og førskolelærer.

Endret av peanut_juice
Skrevet

På NKI er det ett kurs som heter det. Først er det pedagogisk assisten, deretter går det an og ta Spesailpedogi for assistenter.....!;)

Skrevet

Hm. Jobbet i en del barnehager, og aldri vært borti noe sånn før.

Gikk gjennom lønningslistene med tanten min da jeg skulle ut i læra som barne og- ungdomssarbeider, men det stod ingenting om Pedagogisk assistent.

Men da vil jeg isåfall tenke meg at det ligger på samme løningsnivå som en barne og ungomsarbeider, i og med at det bare er assistent.

Skrevet

Jeg fant denne tråden (http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17659745&mpage=1&key=&#17659745) når jeg søkte på pedagogisk assistent. I forhold til det med lønn fikk jeg opp at du automatisk ikke har krav på høyere lønn, men at det kan bli enklere å få den jobben du vil ha. Men man kan jo kanskje forhandle seg frem til høyere lønn likevel.

Har aldri hørt betegnelsen før jeg heller. Er selv utdannet førskolelærer.

Skrevet (endret)

Pedagogisk assistent lønnes nok likt som assistent, da det er én og samme stilling. Noen bhg kaller alle assistenstillinger pedagogiske assistenter, man jobber jo med en pedagog i et pedagogisk tilbud.. Men ja i kampen om stillingen, kan man kanskje være mer ettertraktet eller kanskje man stiger litt i lønnstrinn på bakgrunn av etterutdannelse.

Endret av Zumba
  • 2 måneder senere...
Gjest AineAvive
Skrevet

NKI og NKS har jo diverse kurs for assistenter innen skole/barnehage/SFO. I prinsippet er de ganske like, men heter pedagogisk assistent, barnehageassistent, skoleassistent etc.

Barne og ungdomsarbeider m/fagbrev tjener bedre enn assistenter med disse kursene. Kan være et slikt kurs kan gi et bittelite tillegg enkelte steder, men "rangordningen" (fant ikke noe bedre uttrykk) er uansett assistent (med eller uten kurs), B&U arbeider, førskolelærer og ped. leder/styrer "på toppen".

Annet enn å gi et minimalt innblikk i assistentrollen, lurer jeg noen ganger på om disse småkursene lages kun for å tjene penger fra NKI/NKS sin side,- Uten å gi noe tilbake???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...