ela Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Heisann! :D Jeg har fått veldig slitt hår, har nettopp klippet meg, men de slitte tuppene kommer med engang tilbake. Kurer håret en gang i uken, håret mitt er ekstremt tørt!! Har kjøpt olje som jeg bruker også, men føler ganske mye av det ikke funker! Noen som har tips til tørt og slitt hår? Hårkurer som FUNKER? Oljer? Shampo, balsam? Anything?
Quirky Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Du trenger hårkur- du kan enten kjøpe en god fuktighetskur og en god proteinkur, Joico har noen veldig gode, eller en kur som gir både fukt og protein på én gang, som Fudge Dynamite, verdens beste hårkur. Olje i tilleg er en god ide, Cocosa Extra Virgin kokosnøttolje gjør underverker for håret, jojobaolje er også fin. Sjampo gjør egentlig ikke så mye mer enn å rense, ingen sjampo kan pleie håret i særlig stor grad, hvis du har en sjampo som er mild mot håret, trenger du ikke investere i en ny. Balsam er superviktig, den må være av høy kvalitet. Jeg har nylig oppdaget Redken Real Control, som er noe av det beste jeg har prøvd. Unngå hårfønere og rettetang, hvis du MÅ bruke det, beskytt håret med et varmebeskyttende produkt først. Hvis håret ditt er flokete, bruk en hårbørste som er beregnet på å løse opp floker uten å slite for mye på håret. En detangling-krem kan være en veldig god investering hvis håret ditt er veldig flokete. Joico har en leave-in-balsam som løser opp floker OG virker varmebeskyttende. Har nettopp blogget om dette, se her.
DesertRose Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Når håret mitt var ektremt tørt så brukte jeg enten olje (oliven, jojoba) eller en kur fra Wella. Hydro mask for tørt hår... Jeg fikk ekstremt tørt hår når jeg strittet, fønet, farget det. Jeg sluttet med alt dette og sliter ikke lenger... Enig i innlegget over på det...Utenom redken...(rød liste)
retroxx Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 jeg bruker biosilk oljen. absolut reair shampoo og balsam fra loreal professional. funker bra=)
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Når håret mitt var ektremt tørt så brukte jeg enten olje (oliven, jojoba) eller en kur fra Wella. Hydro mask for tørt hår... Jeg fikk ekstremt tørt hår når jeg strittet, fønet, farget det. Jeg sluttet med alt dette og sliter ikke lenger... Enig i innlegget over på det...Utenom redken...(rød liste) hvorfor ikke redken? Jeg bruker denne, så hadde vært fint å vite hvorfor du sier det du sier
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Heisann! :D Jeg har fått veldig slitt hår, har nettopp klippet meg, men de slitte tuppene kommer med engang tilbake. Kurer håret en gang i uken, håret mitt er ekstremt tørt!! Har kjøpt olje som jeg bruker også, men føler ganske mye av det ikke funker! Noen som har tips til tørt og slitt hår? Hårkurer som FUNKER? Oljer? Shampo, balsam? Anything? Snakk med en frisør som kan finne en kur som passer akkurat deg. Om du kjøper kur i butikk så får du akkurat det du betaler for, billige dårlige produkter for håret. En frisør kan forklare hvorfor, men det som jeg fikk høre var at balsamen var så billig produsert i butikk at det var rett og slett bare lureri! Jeg har selv tørt hår og har nylig invistert i en kur jeg kjøpte hos frisør. De kan sakene sine
Gjest redstar Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Redken Extreme er jeg veldig veldig fornøyd med, en superkur som er et must om du trenger hjelp til slitt hår! Anbefales!
Champagne Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har samme problemet som deg, og var hos frisøren min i går og fikk noen råd angående tørt hår som aldri blir bedre. Nr 1: fuktighetskur er ikke alltid nok. Som nevnt over trenger nok håret protein-kur også. Jeg digger Joico K-pack. Nr 2: kuren må virke lenge nok i håret til å trekke inn. Av og til kan man ta kuren i vått hår om kvelden, og sove med den i håret over natten. Legg et håndkle på puta. Dette skal jeg prøve neste gang jeg skal kure håret mitt Har også fått en prøve på en kur som skal virke over natten, Kérastase Sérum Nuit, gleder meg til å prøve den! Noen som har erfaringer???
Champagne Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Og en ting til som jeg har lært: bruk kur og balsam til hårtypen (mot tørt hår), men shampoo til hodebunnen (feks sensitiv hårbunn/tørr hårbunn etc)
Quirky Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har samme problemet som deg, og var hos frisøren min i går og fikk noen råd angående tørt hår som aldri blir bedre. Nr 1: fuktighetskur er ikke alltid nok. Som nevnt over trenger nok håret protein-kur også. Jeg digger Joico K-pack. Nr 2: kuren må virke lenge nok i håret til å trekke inn. Av og til kan man ta kuren i vått hår om kvelden, og sove med den i håret over natten. Legg et håndkle på puta. Dette skal jeg prøve neste gang jeg skal kure håret mitt Har også fått en prøve på en kur som skal virke over natten, Kérastase Sérum Nuit, gleder meg til å prøve den! Noen som har erfaringer??? Du kan gjerne la fuktighetskur virke over natten, men proteinkur skal som nevnt IKKE virke for lenge, da vil den gjøre skade, ikke hjelpe.
Angelfalls Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Jeg anbefaler Schwartzkopf Gliss, colir shine and protect gloss boost serum. Bruker den selv og mitt hår blir veldig fint av den
Green Lady Skrevet 21. juli 2010 #13 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har slitt mye med tørt hår, da jeg bruker rettetang annenhver dag. Men etter jeg gikk over til Redken har det blitt helt fint. Storfornøyd Har aldri brukt en hårkur (annet enn ved farging hos frisør), men har ikke behov for det etter at jeg gikk over til Redken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå