Gå til innhold

Jeg skal på weekendtur med god kamerat, rett etter brudd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt med kjæresten min gjennom 6 år for et par uker siden. Det var en vanskelig avgjørelse og begge har det vondt nå. Jeg prøver å aktivisere meg nå med å finne på ting med venner og gjøre ting jeg finner glede i.

Jeg har en god kamerat som jeg har vært venn med siden ungdomsskolen, altså i ca 15 år. Han spurte om jeg ville finne på noe i ferien. Han veit at jeg har det vondt, og han vil muntre meg opp. Jeg kjenner at det er akkurat det jeg trenger nå. Å dra på tur med en gutt, der det ikke er noe romantiske følelser involvert. Det har det aldri vært med oss. Jeg takket ja til det. Men nå kjenner jeg at jeg har veldig dårlig samvittighet ovenfor min ekskjæreste. Han ble litt kjent med min kamerat den tiden vi var sammen, og de kom godt overens. Jeg tenker også på hva andre folk vil si når bare vi to drar på tur. Jeg fortalte til moren min, og hun rynket ikke på nesen over det. Jeg tror de som kjenner meg godt veit at det ikke betyr at det er noe mellom oss selv om vi drar på tur, men jeg tenker på alle rundt. Samtidig prøver jeg å si til meg selv at jeg blåser i hva folk tror, men det er ikke sant. Jeg bryr meg ganske mye om det. Er redd folk skal tro at kameraten min er grunnen til bruddet, eller at vi nå er et par, og at jeg var rask med å komme over bruddet med eksen.

Er det dumt av meg å dra på tur med han?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Reis på tur og kos deg, frøken!

Nyt tida, og få ting på avstand, og ikkje tenk på noko anna enn å ha det gøy med en person som bryr seg om at du har det bra

Gjest Gjest
Skrevet

Det er lett å gjøre noe man ikke bør gjøre etter brudd. bare hold beina sammen, og ikke la han prøve. Da går det bra :)

Hvor er plassen å reise forresten om sommeren? :)

Skrevet

Blir en storby, ikke bestemt hvor enda.

Jeg er helt sikker på at han ikke kommer til å prøve seg på noe. Det er nettopp derfor jeg drar på tur med akkurat han :) Men jeg veit at andre har fantasi nok til å tro ganske mye.

Skrevet

Bare dra på ferie med kameraten din og ha det hyggelig! Så kommer du deg bort fra alt og får noe annet å tenke på.

Skrevet

Trenger du å kringkaste det da? Må alle få vite det? Og hva om alle får vite det? De kan tro hva de vil.

Dra på tur og kos deg! Eksen din vet jo at dere bare er venner, og det er jo han som viktig her, ikke sant?

Skrevet

Nei jeg trenger ikke si det til alle. Kommer til å fortelle det til foreldrene min (siden jeg bor hjemme akkurat nå) og jeg kommer til å fortelle det til eksen min. Jeg veit ikke hvordan han kommer til å ta det, jeg skal ihvertfall forsikre han om at det bare er en venne-tur. Og at jeg drar på tur med han, nettopp fordi vi bare er venner, jeg orker ikke noe mer enn det på lenge, med noen.

Men stedet jeg bor på er ganske lite, og jeg er ganske sikker på at det er mange som får vite det. Skulle ønske jeg kunne blåse i hva andre tenker, men det gjør jeg altså ikke. Jeg er ikke typen som kaster meg fra den ene til den andre, og som drar på turer med gutter jeg ikke er sammen med. Allikevel kjenner jeg at det er akkurat det jeg trenger nå.

Gjest Elfrida
Skrevet

Eksen din har ingenting med hvem du omgås eller reiser på tur med. Selv om det faktisk VAR noe mer enn en vennetur har han ingenting med det lenger.

Skrevet

Eksen din har ingenting med hvem du omgås eller reiser på tur med. Selv om det faktisk VAR noe mer enn en vennetur har han ingenting med det lenger.

Godt mulig han ikke har noe med det, men jeg bryr meg fortsatt veldig mye om han. Jeg vil at bruddet skal være så smertefritt som det er mulig, både for han og meg. Etter seks år er det ikke bare å glemme hverandre og slutte å bry seg om den andre. Det klarer ihvertfall ikke jeg.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Her ser jeg ikke problemet.

Er du redd for at eksen skal bli lei seg, fordi du reiser på en ferie med en kompis du har kjent i femten år?

1) Hvorfor skal din ekskjærestes følelser gå foran dine? Om du vil på ferie, er det revnende likegyldig om din eks blir lei seg. Du bestemmer selv, det er hovedgreia med å være singel.

2) Hvorfor skal eksen bli lei seg? Det sliter jeg veldig med å forstå her.. Du gjør jo ingenting galt ved å dra på ferie.

Hvis min eks hadde reist på ferie med sin bestevenninne, så hadde jeg faktisk ikke ofra det en tanke. Dessuten er det sommerferie, alle reiser på ferie uansett.

Hvor ble det av fjæra? Jeg ser bare fem høns.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Prøv å finn glede i hverdagen og alt du foretar deg. Det viktigste FOR DEG er at du finner tilbake til livet slik du ønsker å ha det. Hva andre syns og mener, er vel deg ett fett revnende likegyldig. Det er bare deg selv som vet hva du velger å gjøre. Du er nok et voksent menneske. CARPE DIEM, lev livet - du har bare ett, klem og riktig god sommer !

Gjest Rascal
Skrevet

Godt mulig han ikke har noe med det, men jeg bryr meg fortsatt veldig mye om han. Jeg vil at bruddet skal være så smertefritt som det er mulig, både for han og meg. Etter seks år er det ikke bare å glemme hverandre og slutte å bry seg om den andre. Det klarer ihvertfall ikke jeg.

Synes det er fint av deg å ville ta hensyn, har i grunn gått ut av mine lengre forhold på samme måte, med minst mulig vonde følelser.

Eksen din har selvsagt ikke noe med det, men dere har jo begge fortsatt følelser, og man skrur dem ikke bare av på et par uker.

Vil råde deg til å dra på turen uansett, og om du kjenner et stikk av dårlig samvittighet nå og da underveis, er det bare et tegn på at du er et godt og empatisk menneske.

Om du er redd for hva andre vil si, så er det ikke noe som kan forandre det annet enn modning. Fler enn du tror vil likevel skjønne at du er på vennetur, dine nære venner og familie vil skjønne det, og eksen din vil skjønne det (kanskje ikke med en gang). Det er de folkene du bør bry deg mest om.

En tur bort og nye ting for tankene er en flott måte å komme videre på, og følelsen eksen din vil få av det vil han få før eller siden uansett. Det er ikke mulig å bryte uten at det gjør vondt for noen.

Lykke til, både med turen og med å lære deg å drite i folkesnakk. Jeg vet for egen del at min lykke først kom da jeg skjønte hvor mange som IKKE er viktige for mitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...