Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med barn som snakker to språk?

Da den tid kommer når jeg får små, så vill jeg gjerne at de kan snakke engelsk og norsk, grunnet familie i USA/Canada. Noen som har noen tips?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne sin sønn snakker norsk og engelsk. Han snakker norsk med mormor, morfar, skole og venner, og engelsk med mor, far og besteforeldre i england. De første årene blandet han litt, men etter han ble fire år byttet han språk like enkelt som om han bare skulle snakket et språk.

Gjest Pucifer
Skrevet

Tips? Bruk engelsk daglig, les gjerne eventyr på engelsk, tenk tanken på internasjonale barnehager/barneskoler/ungdomsskoler/videregående.

Jeg bodde i Australia som liten (før skolealder), snakket flytende engelsk etter bare et par måneder siden jeg lekte så mye med andre engelsktalende barn. Det meste ble desverre glemt etter at jeg begynte på skolen...da skulle vi nemlig ikke lære engelsk før 4. klasse... og når den tiden endelig kom, så hadde vel alle mine lærere "robbet" meg for mitt andre språk :(

Skrevet

Jeg er vokst opp i et hjem med 2 språk. Norsk og tysk. Jeg snakket tysk med moren min og snakket norsk med faren min. Fungerte greit. Gjør det på samme måte enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...