Gå til innhold

Min sønn går under kallenavnet "Fisen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på tolv år går under kallenavnet "Fisen" blant venner og bekjente. Det har nå pågått i snart ett år. Han sier det begynte etter en episode som gutta syntes var kjempefestlig, og siden den gang har de kalt ham dette. Det har spredd seg videre som ild i tørt gress (vi bor på et mindre sted) og nå kaller alle ham dette, det er ingen andre enn vi i familien og læreren som bruker hans virkelige navn.

Han sier selv at han ikke plages av dette, han virker helt ok med dette og legger ikke lenger merke til at folk kaller ham Fisen og ikke xxx. Jeg derimot skjemmes over dette og kan ikke skjønne at dette kan være ok. Dette er jo tydeligvis noe som har festet seg, og som ikke kommer til å forsvinne med det første. Jeg er veldig redd for at dette er noe som kommer til å vedvare, vi har jo flere her i bygda som har gått under kallenavn av typen "Oksen" og "Pilten" i alle sine år, selv som voksne. Jeg kan umulig se for meg at min sønn synes dette er like hyggelig når han blir en voksen mann??!

Det har toppet seg i det siste, da jeg har overhørt foreldrene til min sønns klassekamerater bruke dette kallenavnet også, som om det skulle være hans egentlige navn. Det virker ikke som de tenker over det lenger. "Har du husket å invitere Fisen hjem til oss neste uke?" etc. :omg: Jeg ønsker ikke under noen omstendigheter å være "mammaen til Fisen"!

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha. Takk for latteren :-)

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Haha, nå ler jeg høyt her! Utrolig festlig! Men jeg skjønner deg veldig godt. Men jeg husker godt flere på ungdomsskolen som hadde slike rare kallenavn, og de var ofte veldig populære fordi de var så lite selvhøytidelige. Asiaterne som kalte seg selv for en guling og de mørkhudene som kalte seg selv for neger, ble veldig fort integrerte og ble veldig populære. De gjorde liksom dette med tabu og barriere til humor, og da var isen brutt.

Endret av NovaFlare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...