Gå til innhold

Kjøp av linser i butikk jeg vanligvis ikke bruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har reist på ferie, og dessverre glemt å ta med meg linser.

Jeg er kunde hos Brilleland, og går til synsundersøkelse der jevnlig. Er det da mulig å gå til en annen optiker og kjøpe dagslinser for en uke? Eller vil de kreve at jeg også tar en synsundersøkelse? I så fall blir det jo ganske så dyrt.

Er det noen som vet hvordan dette funker?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du befinner deg på ferie. Hvis det er i Norge, kan det hende du kan prøve en annen butikk innen Brillelandkjeden? De kan ringe å finne ut om du faktisk har hatt synsundersøkelsen i det siste. De største kjedene pleier å være litt masete og spør masse før du kan kjøpe linser. De vil så gjerne vinne en ny kunde.

I fjor kjøpte jeg linsene mine i en lokal butikk (ikke i kjede). Jeg skulle reise like før min faste synsundersøkelse og hadde ikke tid til å bestille time, osv. Anbefaler deg en mindre butikk.

Skrevet

Jeg ville prøvd en annen Brillland, hvis det finnes i nærheten. Da jeg brukte dem var de også veldig fleksible i forhold til å sende i posten mot faktura, så du kan jo ringe dem å forklare situasjonen, så kanskje de kan sende en pakke der du er. Innenfor Norge tar det bare en dag eller to i posten.

Skrevet (endret)

Her er det litt ulike holdninger...

Noen butikker er veldig nøye med at du må ta undersøkelse før du får kjøpe linser hos de, andre er ikke like nøye. Jeg opplevde hvertfall hos Synsam i Oslo at jeg fikk kjøpe en pakke med linser uten noe om og men, for som han sa, du kan jo få kjøpe disse på nett uansett.

Andre lar deg få kjøpe, men ringer til din faste butikk for å sjekke om du faktisk tar kontrollene. Og noen er "vrange" og nekter deg å kjøpe.

Du får bare prøve ett par butikker, enten så går det eller så går det ikke :)

Edit: Jeg går ut fra at du er i Norge.

Endret av O'hara

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...