Gå til innhold

Er disse kjolene passende i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup, og er veldig usikker på hva jeg skal ha med meg. Etter ha lest her inne har det gått opp for meg at dette med antrekk i bryllup er en kilde til mange potensielle problemer. :lur: Alle penkjoler jeg har er svarte elle røde. Og det er, etter hva jeg har skjønt, no-no. Altså, ny kjole. På invitasjonen står det antrekk formelt. Hva innebærer egentlig det? Føler meg litt clueless, men dette er det første bryllupet jeg har vært i på veldig mange år. For å si det slik, sist jeg var i bryllup var jeg så ung at jeg ikke engang bestemte antrekk selv. :lur:

Så, til kjolene. Jeg er ganske "rund i kantene", så jeg har tenkt å bestille kjole fra utlandet. De fleste jeg har sett på her faller under kategorien tantete telt, ikke kjole. Jeg har sett noen jeg syntes er fine. Jeg er usikker på om det blir akkurat en av de kjolene, men jeg har lyst på noe a la det. Type litt lengde, høyt, markert liv osv. Jeg håper derfor at jeg kan legge ut link til noen av kjolene jeg liker, sånn at dere kan gi meg en pekepinn på om de er passende, eller fullstendig på jordet. Litt kjipt å ende opp med å bestille en dyr kjole på nett om den allikevel viser seg å være like feil som de jeg har. :fnise:

Lange kjoler:

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/wedding-party/lakeside-paradise-dress.html

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/wedding-party/estrella-gown-in-hyacinth-violet.html (på denne ville ha brukt den MED stropper, bare for å ha sagt det)

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/wedding-party/estrella-gown-in-hyacinth-violet.html

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/wedding-party/mediterranean-get-away-maxi-dress.html

Litt kortere kjoler:

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/plus-size-casual-dress/dream-of-poppies-dress.html

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/plus-size-casual-dress/from-russia-with-love-dress.html

http://www.igigi.com/plus-size-dresses/plus-size-casual-dress/lovely-geometry-dress.html

På alle utenom den siste ser jeg for meg å bruke en matchende, enkel, boleroaktig jakke for å dekke til armer og bryst litt.

Er noen av idsse kjolene passende/upassende? Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dersom boleroen/jakken dekker utringningen godt, så er alle kjolene greie. Men jeg synes den siste var penest.

Skrevet

Alle kjolene var kjempeflotte, ingenting galt med dem etter min mening. Du hadde vært velkommen i mitt bryllup uansett hvem av dem du hadde valgt. Aller best likte jeg kanskje kjole nummer en og den siste kjolen, men ingen var "upassende"

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dersom boleroen/jakken dekker utringningen godt, så er alle kjolene greie. Men jeg synes den siste var penest.

Tanken var å finne en bolero som dekker utringningen ja. Dette med utringningen er noe av det jeg var litt usikker på også, men det ser ut til at de som lager slike kjolene mener at om man har noen kg for mye skal man virkelig lufte kløfta. Så dette er noen av de mer tildekte versjonene jeg har funnet så langt.

Skrevet

Alle kurante kjoler i bryllup, etter min mening. Men så trodde jeg heller ikke at svart og rødt er helt bannlyst i bryllup i dag, hvertfall så lenge man har lyst eller fargerikt tilbehør til svart kjole. Jeg har da sett flere med svart og rødt i bryllup, og aldri hørt noen andre enn her på KG bemerke det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle kjolene var kjempeflotte, ingenting galt med dem etter min mening. Du hadde vært velkommen i mitt bryllup uansett hvem av dem du hadde valgt. Aller best likte jeg kanskje kjole nummer en og den siste kjolen, men ingen var "upassende"

Takk for det, godt å høre! :)

Det er faktisk to av dem jeg liker best også. :jepp: Samboeren min syntes nummer en var veldig fin (det er jo ingen bakdel akkurat), og den siste er ikke så over the top pyntet annet enn at de går an å bruke den i litt mindre pynta anledninger også. Og multi use er flott. Den eneste bekymringen der er at jeg har en ganske stor tatovering på den ene leggen, så noe av fordelen med en maxikjole er at den dekker tattisen. Tattisen er ikke noe jeg bekymrer meg for til vanlig, men akkurat i et bryllup er det greit at den ikke syntes så godt. Men, det er noen måneder til bryllupet, så med tanke på årstid må jeg uansett ha noen form for strømper eller stømpebukse under, så vil den uansett ikke syntes noe særlig med mindre man er tett innpå leggen min.. og det tviler jeg sterkt på at noen skal være. :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle kurante kjoler i bryllup, etter min mening. Men så trodde jeg heller ikke at svart og rødt er helt bannlyst i bryllup i dag, hvertfall så lenge man har lyst eller fargerikt tilbehør til svart kjole. Jeg har da sett flere med svart og rødt i bryllup, og aldri hørt noen andre enn her på KG bemerke det.

Dette med svart og rødt var egentlig nytt for meg også. Slik jeg kjenner bruden er hun veldig lite opptatt av klær, mote og kotyme, så jeg tror helt ærlig at hun er fullstendig likegyldig til om kjolen er svart eller rød. Men etter å ha lest litt rundt ser jeg at mange tydeligvis har sterke meninger om dette, og i et stort bryllup med mange folk jeg ikke kjenner, så tar jeg ikke sjansen på å erte på meg gamle tante Magda eller andre med sterke meninger om bryllupsmote. Like greit å spille safe, pluss at det gir en anledningen til å kjøpe en ny kjole. :lur:

Skrevet

Jeg likte alle de korte kjolene best;-)

men du kommer til å se fantastisk ut uansett hvilke du velger.

Skrevet (endret)

flotte kjoler :) :) jeg falt for den lilla, nydelig :rødme:

Endret av Lillypie
Gjest strykebrett
Skrevet

Dette med svart og rødt var egentlig nytt for meg også. Slik jeg kjenner bruden er hun veldig lite opptatt av klær, mote og kotyme, så jeg tror helt ærlig at hun er fullstendig likegyldig til om kjolen er svart eller rød. Men etter å ha lest litt rundt ser jeg at mange tydeligvis har sterke meninger om dette, og i et stort bryllup med mange folk jeg ikke kjenner, så tar jeg ikke sjansen på å erte på meg gamle tante Magda eller andre med sterke meninger om bryllupsmote. Like greit å spille safe, pluss at det gir en anledningen til å kjøpe en ny kjole. :lur:

Jeg personlig er ganske strikt på etikette når det kommer til anledninger som bryllup (kommer fra et "møblert" hjem eller hva man skal kalle det), og jeg syns alle kjolene du har linket til fint går an å bruke. Ingen av de bryter med noen av kleskodene for bryllup med mindre det står galla på invitasjonen. Jeg syns alle var pene, og jeg er forvrig enig med samboeren din om at den første var kjempefin!

Skrevet

Likte veldig godt den lilla og den siste :)

Alle var fine, og du kommer til å bli flott! :jepp:

Skrevet

Jeg var i bryllup for et år siden i en kjole som minner om den første, bare at mønsteret gikk hele veien opp. Jeg brukte et matchende grønt sjal til (og en fjær på hårbøyle til mitt relativt korte hår) siden litt av mønsteret gikk i grønt. Kjente så og si ingen andre enn bruden der og fikk i ettertid god tilbakemelding fra henne. (Er like storvokst som modellen på bildene). Kjolen ble kjøpt hos Zizzi, en storstr.-butikk. Det kan hende de har noe lignende i år, eller kan bestille, eller du kan finne i en annen storstr.-butikk om du har tilgang til det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

flotte kjoler :) :) jeg falt for den lilla, nydelig :rødme:

Ja, jeg syntes også den er nydelig! Jeg elsker lilla, så den er egentlig midt i blinken. Det eneste er at den er ganske dyr. Den koster mer enn $100 mer enn de andre, og med porto, fortolling, og sko og bolero som passer til så går pengene fort. Det blir bare litt mer for den første og siste kjolen til sammen. Så jeg tror jeg må se det an litt. Om vi må ha overnatting, så blir nok den kjolen i dyreste laget. Men om vi kan ordne det sånn at vi drar hjem samme kveld, så kanskje jeg koster på meg LILLA kjole. :rødme: :fnise:

Skrevet

de to første var nydelig! Spesielt den lilla, sikle!

Skrevet

Fine alle sammen:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig er ganske strikt på etikette når det kommer til anledninger som bryllup (kommer fra et "møblert" hjem eller hva man skal kalle det), og jeg syns alle kjolene du har linket til fint går an å bruke. Ingen av de bryter med noen av kleskodene for bryllup med mindre det står galla på invitasjonen. Jeg syns alle var pene, og jeg er forvrig enig med samboeren din om at den første var kjempefin!

Takk for det, godt å høre at de som er litt mer inne i bryllupsetikette enn jeg er, syntes de ser greie ut. :jepp: Det står formelt på invitasjonen, ikke galla, så da burde det vel gå greit. Jeg har også funnet ut at rødt og svart er farger som går igjen på forskjellige måter i bryllupet, inkludert på klærne til både brud og brudgom. Jeg hadde allerede bestemt meg for å styre klar av de fargene, men nå er det ihvertfall ikke noe å lure på. :lur: Det er helt greit for meg, jeg har jo allerede fått lyst på ny kjole, og da har jeg også en gyldig forklaring til samboeren om hvorfor jeg MÅ ha en ny kjole. :ler:

Skrevet

Kjempeflotte kjoler, absolutt noe du kan gå med synes jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i bryllup for et år siden i en kjole som minner om den første, bare at mønsteret gikk hele veien opp. Jeg brukte et matchende grønt sjal til (og en fjær på hårbøyle til mitt relativt korte hår) siden litt av mønsteret gikk i grønt. Kjente så og si ingen andre enn bruden der og fikk i ettertid god tilbakemelding fra henne. (Er like storvokst som modellen på bildene). Kjolen ble kjøpt hos Zizzi, en storstr.-butikk. Det kan hende de har noe lignende i år, eller kan bestille, eller du kan finne i en annen storstr.-butikk om du har tilgang til det.

Det hørtes kjempe fint ut! Jeg har en Zizzi butikk i nærheten, så jeg kommer nok til å ta turen innom der før jeg bestiller noe. Men jeg syntes det er så varierende på Zizzi.. Noen ganger finner man kjempe fine klær der, andre ganger er det et linhelvete, med tanteklær i blasse farger. Om jeg skulle finne noe der er det kjempe flott, enklere og sansynligvis også billigere, men det er greit å ha noen alternativer om det fortsatt er linhelvete som dominerer. Jeg tror nemlig ikke jeg blir så lekker i en lysegrå linsekk. :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Damn, jeg merker at jeg får ikke akkurat mindre lyst på den lilla kjolen når så mange nevner akkurat den. :ler: Godt kontoen uansett er ganske slunken akkurat nå, ellers kunne det fort ha vært lilla kjole på vei i posten. Selvkontroll? Hvafornoe? :lur:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den første var kjempenydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...