Tussilago_2 Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Noen som har erfaringer med kombinert vaskemaskin/tørketrommel. Skal flytte og må kjøp inn hvitevarer, vurderer å gå for kombinert varianten. Noen som har noen erfaringer å dele?
Rødtoppen86 Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Her i huset har vi en slik en, og den fungerer utmerket til vårt bruk, men så er vi bare to stk, så vi trenger ikke å vaske altfor mye. Kommer vel egentlig an på hvor mye og ofte man vasker klær, og så har jeg hørt at klærne slites raskere i en slik maskin, uten at jeg har noe erfaring med det. Jeg tørker bare håndklær, sengetøy, sokker og andre ting som tåler tørking i trommel, resten henger jeg opp. Har man god takhøyde på badet, så er det jo ikke noe problem å ha begge deler. Da kan man ihvertfall tørke og vaske klær samtidig, men alt kommer an på hva man selv trenger.
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har lyst på en slik en selv. Noen som vet hva prisen ligger på sånn ca? Trenger bare til middels bruk, er bare to personer.
Rødtoppen86 Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Vi kjøpte en midt på treet, tror det var 4-5000kr eller noe sånt, ikke mer ihvertfall. Har sett at man kan kjøpe ganske så dyre kombinertmaskiner også.
Zzyzx Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 (endret) Vi kjøpte en Hoover på Elprice til 6500. Den testes just nu, så jeg kan ikke si så veldig mye om den ennå. Bare sjekk kapasiteten, for den er vesentlig lavere på tørk enn vask. Vår har ni kilo vask og seks kilo tørk. Jeg har sett dyre maskiner med ned i tre-fire kilo tørk. Edit: Nærmere bestemt er det denne vi har kjøpt (men jeg tror ikke de har flere igjen i Østlandsområdet). Den har ca tusen programmer, men den har også en veldig fin funksjon der den veier tøyet og justerer både vaske- og tørketid. Vanlig 40-gradersprogram begynte med timer på en time og åtte minutter, men etter fem minutter ut i programmet justerte den ned til 40 minutter. Da hadde jeg bare en liten ladning med klær oppi, to kilo, kanskje? Tørkingen er "delt i to", der du enten kan velge programmer med fast lengde (som altså justeres etter vekt etter hvert) eller tørking uten fast lenge, men du velger da temperatur. Jeg opplevde at å stille tørketrommelen på "skaptørt" ikke dugde, jeg måtte til med ekstra tørking da. Endret 20. juli 2010 av Zzyzx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå