Trillrund Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg ønsker meg noen rognebærtre i hagen og har vært rundt i skogen og lett etter gode kandidater... Men alle de fine, rette skuddene jeg kunne tenke meg, er tydeligvis rotskudd. Jeg fant ingen som hadde tydelige røtter, alle bare vokste opp fra ganske tykk greinlignende "rot" i bakken. "Roten" hadde heller ikke særlig rottråder, så jeg ble litt skeptisk.... Jeg har sett at skudd fra f eks furu vil sette røtter og bli "nye" trær hvis de settes rett i jord. Nå lurer jeg på om jeg kan får skudd fra rogn til å lage røtter på samme måte? Og i tilfelle vil det være best å sette skuddene i vann eller direkte i jord?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Sjekk i hogstfelt eller åpne områder i skogen. Der bør du finner små rognetrær som ikke er rotskudd. Jeg har sett flere slike. Du kan jo kjøpe rogn på et hagesenter også da. Det finnes flere typer, inkludert villrogn. http://www.nrk.no/programmer/tv/gronn_glede/planteguiden/?action=Plant&plantId=3109#action=Search&searchText=rogn&startRowIndex=24&propertyValues=&inputValues=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå