Gå til innhold

stesønn reiste fra ferien

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En god venninne av meg ringte meg og fortalte meg noe hun var veldig stresset over. Hennes stesønn reiste tidlig hjem fra ferien med faren sin i helgen.

Er det vanlig at ungdommer gjør sånt? Hun visste ikke hva hun skulle gjøre og virket sur på stesønnen.

Er dette normalt? Hva sier dere?

Takk for seriøse svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det bare stesønnen som reiste eller var faren med også? Det spørs litt om de faktisk hadde reist ett spesielt sted. Hadde det vært på hytte osv hadde ikke jeg hatt noe problem med å reise :P Det spørs også litt på situasjonen. Kan du utdype litt mer? :P

Gjest Pucifer
Skrevet

:klø:

Skjønner ikke helt spørsmålet. Var de på ferie, eller var han hos faren sin?

Om stesønnen dro noen dager tidligere fra sin far og hjem til sin mor spiller vel ingen rolle? Kanskje han hadde noe avtaler med noen venner? Kanskje han kjedet seg? Hadde faren og sønnen kranglet?

Uansett, jeg syns ingen av delene er noe unormalt. Det jeg derimot syns er unormalt er at din venninne stresser seg opp over dette om det ikke er noen grunn til det. Kan hun ikke prate med faren til denne gutten da?

Og at du legger det ut på nettet med en gang...merkelige greier.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe unormalt å reise tidlig hjem fra ferie med foreldrene mine. Både jeg og søstern min hadde flybilletter hjem tidligere enn mamma og pappa av og til. Hvis han derimot dro i sinne eller "rømte" er det større grunn til bekymring.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet jeg :klø:

Skrevet

Som jeg har forstått det var sønnen på besøk hos faren sin i ferien. Min venninne og faren til gutten hadde visst kranglet eller noe. Så bestemte gutten seg for å dra tidligere hjem til sin mor. Hun føler vel at faren gir henne skylden for at han reiste.

Jeg har ikke barn selv og kan derfor ikke bedømme om det er vanlig oppførsel ungdommer har.

Hun sa også at det var planlagt en tur bare med sønn og far, men det er sønnen vel heller ikke med på nå. Noen meninger?

Gjest Pucifer
Skrevet

Hvis din venninne og faren til gutten har kranglet, så forstår jeg godt at sønnen dro tilbake til sin mor.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du legger ut om dette på et nettfora.

Skrevet

Jeg er selv skillsmissebarn, og har opplevd det samme selv :P Faren min og den nye damen hans begynte å krangle, det var utrolig ubehagelig for meg og jeg følte meg veldig i veien. Desverre kunne jeg ikke bare reise fra de :P Men hvis jeg kunne, hadde jeg lett gjort det.

Men det er nok ikke bare din vennine sin feil, men både hun og faren til gutten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen kan vel gå ut av huset og dra hjem til mor akkurat når han vil. Å være i et hus hvor folk krangler er ikke hyggelig så jeg skjønner godt at han dro.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv skillsmissebarn, og har opplevd det samme selv :P Faren min og den nye damen hans begynte å krangle, det var utrolig ubehagelig for meg og jeg følte meg veldig i veien. Desverre kunne jeg ikke bare reise fra de :P Men hvis jeg kunne, hadde jeg lett gjort det.

Men det er nok ikke bare din vennine sin feil, men både hun og faren til gutten.

Takk, Konstantin.

Får jeg spørre om det skjedde ofte at de kranglet og om du valgte å slutte å feriere med dem?

Hun venninna bekymrer seg veldig at stesønnen ikke kommer tilbake til dem. Personlig synes jeg at dette er litt overdrevent. Men faren til gutten oppfører seg litt dumt og gir venninna all skylden... Hun gråt på telefonen:(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig utydelig i innlegget ditt så vi må bare tolke.

Jeg antar at sønn dro tidligere fra far hjem til mor pga ulike årsaker.

Dersom sønn varslet mor om det i forkant og fikk vite at det var ok å komme hjem så ser jeg ikke noe galt i det. Tror jeg.

En ting var at jeg som mor hadde forholdt meg til en periode uten barn og lagt egne planer. Ikke alltid de kan endres sånn kjapt.

En annen ting er at konflikt mellom far og sønn må ryddes opp i de i mellom. Kan ikke bare lære sønnen til at det er greit å stikke av til enhver tid. Han må stå i det og tåle det.

Umulig å gi et svar når man ikke vet hvorfor og hva og ....

Jeg kunne ha tillat barn å komme hjem før tiden dersom det passet meg og konflikten var av en art som jeg syntes det var greit å gi pusterom og heller ta senere. Dette hadde jeg tatt med far og vi skulle ha vært enige om løsningen.

Unni

Skrevet

De pleide ikke å krangle ofte nei, men jeg gledet meg ikke akkurat til å reise til de igjen :P Men det er jo faren min liksom, så kommer ikke til å slutte å se han bare pga nye kjæresten hans!

Men det spørs jo litt hvordan forholdet til han å faren er, og hvordan han er som person da selvfølgelig. Kan ikke garantere at han kommer til å reagere likt som meg! :P

Når det gjelder vennina din må hun bare få litt bein i nesa og be han holde kjeft :P Han valgte tydeligvis å krangle med hun, dermed er det hans feil også.

Skrevet

Det er da helt normalt for ungdommer å forlate farens hus dersom han krangler med faren, for å dra til moren. Det gjorde jeg mange ganger da jeg var yngre. Det er da bare p.g.a at man ikke ønsker å krangle mere, og bare drar...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

@Konstantin: hvor gammel er du ca nå og drar du fortsatt med faren din og kjæresten hans?

Var litt interessant å høre din erfaring fra "barnets" side.

Takk for svar!

Gjest navnelapp
Skrevet

Det viktigaste i slike situasjonar er vel å sørge for at ungdommen det gjeld kjem heim trygt og at det er nokon der som kan ta vare på h*n i dagane framover. Slike ting må berre gå over med tida, å leve med to familiar konfliktfritt er vel umogeleg.

Skrevet

Jeg var vell sånn 15 når det skjedde :P Å som sagt, de krangler ikke ofte, men den gangen kunne jeg ikke reise men hadde lett gjort det. Jeg er nå 20 å har ett godt forhold med faren min selvom de kranglet mens jeg var der! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...