Gjest TS Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article594399.ece 100 ting man kjenner seg igjen i da man har fått barn. Ja, noen av punktene er jo positive, men jammen var det mange negative!
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Og likevel er det ingen foreldre som ville vært foruten barna sine.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Haha, kjente meg igjen i mange av punktene. Synes den var morsom jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 At dette er sant er jo helt vilt! du synes det er helt naturlig at alle skal ta hensyn til deg - fordi du har barn. Du mener for eksempel at du, på arbeidsplassen, har fortrinnsrett til å bestemme når du skal ha ferie og til å velge hvor du skal sitte på flyet.
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Jeg lo også litt av artikkelen, da jeg kjente igjen mange av mine venninner med barn. Men kan ikke si det fikk meg til å grue meg til å få barn akkurat :gjeiper:
Gjest Jane E Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Vegre seg for å få barn? Det er da bare å la være?
Gjest TS Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Vegre seg for å få barn? Det er da bare å la være? Jeg har egentlig lyst på barn, men jeg blir litt skremt. Det var ganske mye negativt i artikkelen. Og da man snakker med folk som har barn så er det bare klaging; man har ikke tid til "noenting lenger", barna holder deg våken (ja, veit det er normalt til å begynne med, men mange klager på 1-2 åringer som ikke sover hele natten), det er bare stress med kjøring hit og dit da barna får aktiviteter, klesvasken blir stort som fjell, man har ikke tid til seg selv og har ikke kjærestetid, barna trasser og man får ikke slappet av på samme måte som før. Man får ofte spm om hvorfor man ikke har barn, men får stadig høre det negative ved det.
*Mocca* Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Mye negativt og mye positivt med det å ha barn. Og det tidspresset legger mange opp til selv. Unga trenger ikke ha 2-3 forskjellige aktiviteter pr uke hver. Her er det maks 1. og det er nok skal man ha tid til alt, og føler man at det også er for mye og heller vil ha roligere kvelder, kan faktisk unga leke med andre uker, være på besøk, ha besøk osv... Hva har skjedd med å ta det litt med ro.... Det er mye hva en gjør det til selv...
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Og likevel er det ingen foreldre som ville vært foruten barna sine. Tøv, er faktisk en del som angrer på at de fikk barn. Tro det eller ei.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Tøv, er faktisk en del som angrer på at de fikk barn. Tro det eller ei. shhhh, dette er tabu
Elizia Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Hysterisk morsomt Kjenner meg igjen i 80% av påstandene!
Anglofil Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Må innrømme at denne lista får meg til å innse at jeg virkelig ikke er klar for barn enda, hehe. Mvh Yvonne
Gjest imli Skrevet 21. juli 2010 #13 Skrevet 21. juli 2010 Mye negativt og mye positivt med det å ha barn. Og det tidspresset legger mange opp til selv. Unga trenger ikke ha 2-3 forskjellige aktiviteter pr uke hver. Her er det maks 1. og det er nok skal man ha tid til alt, og føler man at det også er for mye og heller vil ha roligere kvelder, kan faktisk unga leke med andre uker, være på besøk, ha besøk osv... Hva har skjedd med å ta det litt med ro.... Det er mye hva en gjør det til selv... Veldig einig i dette
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #14 Skrevet 21. juli 2010 At dette er sant er jo helt vilt! Ja, HELT villt at man trenger å gå tidlig for å hente i barnehagen eller ha fri de ukene barnehagen er stengt. Dødsvillt.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 21. juli 2010 #15 Skrevet 21. juli 2010 shhhh, dette er tabu På tide å fjerne det tabubelagte da og informere folk om at det faktisk er mulig å angre på å få barn, uten at det automatisk gjør en til et monster =D
Gjest TS Skrevet 21. juli 2010 #16 Skrevet 21. juli 2010 Må innrømme at denne lista får meg til å innse at jeg virkelig ikke er klar for barn enda, hehe. Mvh Yvonne Godt det er flere
Gjest TS Skrevet 21. juli 2010 #17 Skrevet 21. juli 2010 På tide å fjerne det tabubelagte da og informere folk om at det faktisk er mulig å angre på å få barn, uten at det automatisk gjør en til et monster =D Hvis jeg får barn, så håper jeg inderlig ikke jeg angrer. Jeg tror nemlig det er noe barna isåfall får med seg, og det må være veldig lite koselig å skjønne at mamma og pappa angrer på at du kom til verden Skjønner angeren innimellom (da de er som verst), men at man på generellt grunnlag angrer syns jeg er synd for barna!
marylinm Skrevet 21. juli 2010 #18 Skrevet 21. juli 2010 Tøv, er faktisk en del som angrer på at de fikk barn. Tro det eller ei. det har jeg aldri hørt.. men jeg har hørt mange si at de skulle ønske de var eldre når de fikk dem jeg gleder meg til jeg er 40 jeg,å ungene er voksne
I.am.me Skrevet 21. juli 2010 #19 Skrevet 21. juli 2010 det har jeg aldri hørt.. men jeg har hørt mange si at de skulle ønske de var eldre når de fikk dem jeg gleder meg til jeg er 40 jeg,å ungene er voksne Kan godt hende du skifter mening når du er 40 og de har flyttet ut mange sier det nemlig. At de glede seg til de skulle flytte ut, men når de først gjorde det, var det veldig ensomt og stille. Jeg kan også skjønne at noen angrer på å få barn - det endrer jo livsstilen og livet til mamma eller pappa totalt. Mange av de som ufrivillig blir gravide, angrer jo på at de ikke brukte prevenensjon eller at de hadde samleie, men denne følelsen forsvinner hos mange etterhvert tror jeg. På samme måte som at jeg tror at de som angrer på barna sine, forandrer mening når de ser de vokse opp og bli eldre og til gode mennesker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå