Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg skjønner egentlig ikke all den klaginga på NAV. Folk får ikke penger når de skal, de får for lite, nav bryr seg ikke, nav gjør feil. Det er ting jeg har hørt folk si om nav. Men jeg har aldri opplevd det slik. Hvorfor har jeg ikke det? Hvorfor ser det ut som alle har problemer med nav og ikke jeg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har kun hatt postive erfaringer med NAV. Har fått de pengene jeg har krav på, aldri forsinket, de har hjulpet meg med kurser og fast jobb. De fulgte med til og med opp etter jeg hadde fått jobb for å se hvordan jeg trivdes med det. Jeg har en følelse av at det er de som tyner systemet og ikke er villig til å gjøre noe selv som klager mest.
Gjest Pucifer Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Fordi det er forskjell på saksbehandlere, på klientene, på byene, på kontorene etc etc. Jeg har hatt grusomme opplevelser med NAV, men jeg byttet saksbehandler - byttet flere ganger til jeg fikk en som kunne svare meg, som behandlet meg som en person som også skal ha respekt, til en person som kunne regler og lover ... Tidligere saksbehandlere har rotet med mine papirer så jeg ikke har fått mine utbetalinger, gitt meg feil opplysninger etc, i dag har jeg derimot ingen problemer i det hele tatt og er heller meget fornøyd med NAV. Jeg har også en oppfatning av at de som skriker og klager høyest er de som ikke forstår systemet og kanskje er noe barnslige av seg i sin tankegang, og bare forventer at alt skal legges tilrette for dem. De som virkelig har problemer med NAV skriker gjerne ikke så høyt om det, men tar dette på privaten - med saksbehandlere o.l.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har kun hatt postive erfaringer med NAV. Har fått de pengene jeg har krav på, aldri forsinket, de har hjulpet meg med kurser og fast jobb. De fulgte med til og med opp etter jeg hadde fått jobb for å se hvordan jeg trivdes med det. Jeg har en følelse av at det er de som tyner systemet og ikke er villig til å gjøre noe selv som klager mest. Hvis du er så uvitende så bør du ihvertfall holde deg for god til å rakke ned på mennesker du ikke vet noe om. Hjelpe meg for en vemmelig måte å formulere seg på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Hvis du er så uvitende så bør du ihvertfall holde deg for god til å rakke ned på mennesker du ikke vet noe om. Hjelpe meg for en vemmelig måte å formulere seg på. Uvitende?? Jeg forteller bare om mine erfaringer med NAV som TS spør om her. Syns du har en vemmelig måte å formulere deg på selv. De aller fleste jeg kjenner har fått masse hjelp av NAV, bortsett fra ei som fremdeles klager og hun gidder ikke å jobbe. Du er vel kanskje en av de? Det kan jo være en av grunnene til problemene med NAV??
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har kun hatt postive erfaringer med NAV. Har fått de pengene jeg har krav på, aldri forsinket, de har hjulpet meg med kurser og fast jobb. De fulgte med til og med opp etter jeg hadde fått jobb for å se hvordan jeg trivdes med det. Jeg har en følelse av at det er de som tyner systemet og ikke er villig til å gjøre noe selv som klager mest. Jeg og flere i min omgangskrets har hatt store problemer med NAV. Ingen av oss utnytter systemet. Ei måtte vente 10 måneder før søknad om foreldrepenger ble behandlet og riktig utbetaling kom! Da var permisjonen mer eller mindre ferdig. Søknad om barnebidrag tar gjerne 6-8 måneder. En god kamerat måtte vente 4 måneder på sykepenger, han var alvorlig syk og klarte ikke kampen selv. Selv måtte jeg vente i 6 måneder før jeg fikk stønad til barnetilsyn, som er eneste jeg mottar. Papirer ble rotet bort, saksbehandler ble byttet hver måned. Dette er bare få eksempler på de tragiske historiene jeg hører. Før reformen fungerte hvertfall ting på trygdekontoret her vi bor, nå er det fullstendig kaos som rår.
Gjest Krizzy Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Fordi det er forskjell på saksbehandlere, på klientene, på byene, på kontorene etc etc. Helt enig! Jeg kjenner til en sak der saksbehandler laget et stort problem av hele saken. Vedkommende fikk plutselig ny saksbehandler, og da var det store problemet, ikke noe problem i det hele tatt. Merkelig greier det der
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Graulerer da TS, du er en av de få som er fornøyd med servicen til NAV. Kanskje de brukte så mye tid på deg at de overså alle andre? :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Kanskje de brukte så mye tid på deg at de overså alle andre? :gjeiper: Jeg har faktisk spøkt med tanken for meg selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Litt dumt å komme med sånne spørsmål på kvinneguiden TS. Her er det mest trygdede som aldri kommer til å bli fornøyd med NOE hjelp de får. Slike tråder er alltid fulle av sutring fra en nesten enstemmig samling med sofaslitere.
Mia99 Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har aldri hatt problemer med Nav jeg heller. Alltid fått kjempe mye hjelp og oppfølgning
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Fordi det er forskjell på saksbehandlere, på klientene, på byene, på kontorene etc etc. Jeg har hatt grusomme opplevelser med NAV, men jeg byttet saksbehandler - byttet flere ganger til jeg fikk en som kunne svare meg, som behandlet meg som en person som også skal ha respekt, til en person som kunne regler og lover ... Tidligere saksbehandlere har rotet med mine papirer så jeg ikke har fått mine utbetalinger, gitt meg feil opplysninger etc, i dag har jeg derimot ingen problemer i det hele tatt og er heller meget fornøyd med NAV. Jeg har også en oppfatning av at de som skriker og klager høyest er de som ikke forstår systemet og kanskje er noe barnslige av seg i sin tankegang, og bare forventer at alt skal legges tilrette for dem. De som virkelig har problemer med NAV skriker gjerne ikke så høyt om det, men tar dette på privaten - med saksbehandlere o.l. Her hvor vi bor er ikke dette mulig, siden de ikke er så mange, og bare en av dem jobbet med temaet vi trengte hjelp til. Saksbehandleren hadde ikke peiling, og gadd ikke sette seg skikkelig inn i saken. Jeg måtte selv finne ut alt og lære opp saksbehandleren for at vi skulle få den lille hjelpen vi trengte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 Litt dumt å komme med sånne spørsmål på kvinneguiden TS. Her er det mest trygdede som aldri kommer til å bli fornøyd med NOE hjelp de får. Slike tråder er alltid fulle av sutring fra en nesten enstemmig samling med sofaslitere. Sorry. Jeg bare lurte, for skjønner egentlig ikke dette. Det var ikke ment for å kritisere eller tvile på noen.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 NAV er tydligvis et sårt tema for mange. Jeg er sjeleglad for at vi har NAV jeg. At vi faktisk har en instanse, som hjelper oss når vi trenger det. Jeg er en NAV-bruker. Aldri brukt de før i hele mitt liv før nå og er kjempeglad for at jeg får hjelp! Men ja det er ikke alltid ting glir like lett igjennom systemet der. Det er ikke folka bak skranken sin feil som regel, men heller hele systemet. Jeg har funnet ut at jeg får mye mer hjelp og mer forståelse hos NAV ved faktisk å være litt ydmyk og gi de det de vil ha. Så jeg er ikke misfornøyd selv om jeg innimellom synes det er tungrodd.
Pernille123 Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 Vi er vel alle en NAV bruker... NAV og Trygd er slått sammen og om du er arbeidsledig, har barn, går på trygd eller andre ting så er vi alle NAV brukere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #16 Skrevet 20. juli 2010 Vi er vel alle en NAV bruker... NAV og Trygd er slått sammen og om du er arbeidsledig, har barn, går på trygd eller andre ting så er vi alle NAV brukere. Er ALLE en NAV bruker?? En som jobber og ikke har barn mottar ingenting fra NAV.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #17 Skrevet 20. juli 2010 Vi er vel alle en NAV bruker... NAV og Trygd er slått sammen og om du er arbeidsledig, har barn, går på trygd eller andre ting så er vi alle NAV brukere. Jeg er ikke NAV-bruker.
Gjest navnelapp Skrevet 20. juli 2010 #19 Skrevet 20. juli 2010 Nei, men du tener deg opp rettar til stønad frå NAV viss du blir sjuk eller pensjonist. Så alle er NAV-brukarar med mindre du berre arbeider svart og ikkje har inntekt. Eg har også berre positive erfaringar med NAV, både som arbeidsledig ei kort periode og som barnetrygdmottakar. Alt gjekk på skinner, og eg fekk veldig god hjelp.
Gjest Pucifer Skrevet 20. juli 2010 #20 Skrevet 20. juli 2010 ALLE er kanskje ikke NAVbrukere pr dags dato, men alle vil være det en eller annen gang i løpet av livet, om det gjelder sykdom, sykemeldinger, langtidssyke, barnetrygd, pensjon etc etc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå