Gå til innhold

Leke til flytur 1,5åring

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise med fly i noen timer, og da tenkte jeg å kjøpe med en ny leke til gutten min på halvannet år. Dette må klart være en leke som ikke lager for mye lyd, en som det ikke er mange deler på og en som helst ikke ruller av sted på gulvet hvis den mistes ned :)

Har noen noen erfaringer eller forslag til hva slags leke det kan være? Evnt noen som har reist med en liten en tidligere som har kjøpt en leke som har vært grei?

Skrevet

Det må jo være en leke som fenger ditt barn...

Her har:

-tegne saker

- ark og klistremerker

- bøker

- kosebamse

- dukke

vært favoritt aktiviteter/leker som er blitt tatt med på fly når barna mine var i den alderen..

Ellers er jo mat et greit tidsfordriv også, druer, rosiner, kjeks i små poser/bokser..

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er vel begrensa kor mykje ein eitt- og eit halvtåring tegnar? Klistremerke kan kanskje vere morsomme fordi dei vert sittande fast overalt, men det bør vere litt storleik på dei, og så bør dei vere lette å fjerne. Ei dokke med enkle klede som kan dragast av og på kunne kanskje vere noko.

Gjest Pucifer
Skrevet

Ei venninne sa til meg (hun har en sønn på litt over året nå) at hun tok grundig feil når hun skulle ut å fly og trodde at et par leker som normalt sett var utrolig interresante holdt.

De holdt gjerne interessen i 15 minutter, max ... :)

Så neste gang hun skulle ut å fly, så skulle hun ta med seg mange forskjellige leker som ikke tar så stor plass, slik at hun kan bytte ut lekene etterhver som den han fikk ble uinteressant for ham.

Fikk melding på Facebook for et par dager siden at det funket kjempebra. Altså, oppbevar leker i en veske/bag og gi bare en leke av gangen, og ha varierte leker.

Skrevet

Jeg flydde nylig med min på 18 måneder og jeg hadde med en mini-dyrebok, et lite pusespill og en liten lekekatt med medfølgende bur.

Men det hun endte opp å leke med var et tegnebrett som hun fikk av flyvertinnene. Sånn lite tegnebrett i plast, som man kan stryke ut det man har tegnet, om du skjønner. Helt genialt.

Ellers var hun opptatt av å se ut vindu, se på folk, spise kjeks og annet mat, og sov litt.

Gikk over all forventning :)

Skrevet

Vi fløy med vår 1,5 åring nå i sommer. Vi hadde med altfor mye. Hadde kjøpt 4-5 små nye leker som var pakket inn som han kunne få som overraskelse, vi pakket vel opp bare én av dem og den var interessant omtrent 5 minutter. Tegnesaker hadde vi bevisst droppet fordi kritt/blyanter ville trillet på gulvet ustanselig og det er ikke praktisk å skulle plukke opp med en liten en på fanget, og så er det uansett begrenset hvor mye et så lite barn tegner.

Hadde også med masse snacks som kunne oppholde ham, små rosinesker, liten potetgullpose, kjeks o.l. Potetgullet var populært, ellers ville han ikke ha noe. Han sov 80% av flyturen begge veier og våkentiden gikk med til lesing (vi hadde heldigvis også pakket med noen små og lette bøker), det var faktisk det han foretrakk.

Skrevet

Har du iPhone, så kan du underholde en halvannetåring lenge :fnise:. Vi har en gratis-app med dyrelyder (I hear Ewe) som er en slager :).

Skrevet

Har du iPhone, så kan du underholde en halvannetåring lenge :fnise:. Vi har en gratis-app med dyrelyder (I hear Ewe) som er en slager :).

Og på android telefoner har vi en som heter "animal sounds" som er kjempe populær! :fnise:

Og på de kan du jo legge inn teletubbies, drømmehagen eller det som er en av favorittene her: vanlige musikkvideoer :jepp:

Vi har også et tegneprogram på mobilen som heter "draw", men for å få de må du ha en android telefon med touch skjerm på... (setter selvfølgelig mobilen på flymodus...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...