Gå til innhold

Hvor mye må man legge i for å få en ok sykkel?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må man legge i for å få en ok hybridsykkel? Sykkelen bør være såpass at man får lyst å sykle flere ganger i uka, altså må den være av grei kvalitet.

Jeg så på sykler i går, og de om ble anbefalt lå rundt 7000,- Er det virkelig nødvendig med en så dyr sykkel for å få en god sykkel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte 9000 og synes vi fikk en veldig bra sykkel. Og jeg synes absolutt at man merker forskjell, men om alle synes det... :vetikke:

Gjest Blondie65
Skrevet

For et sted mellom 3500 og 6000 kroner - alt ettersom hva slags bremsesystem og fjæring du velger samt tilleggsutstyr - skal du kunne få deg en helt ok hybrid sykkel.

Klarer du deg med V-bremser kan du komme langt med 4000. Skal du derimot ha skivebremser må du nok øke på litt.

Se her:

Sykkelsenteret i Bergen

GSport

Det jeg ville gjort var å gå i en butikk, fortelle hva du skal bruke sykkelen til og be dem anbefale deg en god sykkel. Når jeg kjøpte min sykkel for noen år tilbake gjorde jeg dette, spurte hva som var forskjellen til neste modell (dyrere) og om det var verdt prisen.

Prisene jeg har oppgitt er for sykkelen slik den står. Bagasjebrett, vannflaske, pumpe, tøy etc. kommer selvsagt i tillegg.

Skrevet

Kan du ikke liksågodt velge en offroader med tynne gatedekk? De store hybridhjulene blir så innmari lett skeive pga størrelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...