Gå til innhold

Råd om selskapslokaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss på sankthansaften i 2012, og siden det sikkert blir en populær dato har vi lyst å booke kirke og lokale allerede nå. Har sett på et til 5000 for selve lokalet, og 550-660 pr pers for maten, dette er en låve som er omgjort til selskapslokale. Jeg syns jo det høres litt dyrt ut, men har levd på studentbudsjett fram til januar, så min oppfatning av hva som er dyrt og rimelig er nok litt forvridd :gjeiper: Hva syns dere? Høres det ut som en ok pris?

Er det noen som har noen forslag til selskapslokaler i Haugesundsområdet, på Stord eller i Kvinnherad? Fortrinnsvis et sted man kan medbringe egen mat og drikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prismessig syns eg det hørtes ganske normalt ut. Elles vanskleg å svare i forhold til området der, men det er raskt den summen på ulike lokaler her også. Er maten då treretters? Syns det var passe pris.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi betalte null og nix for lokalet og betalte til sammen 23 000 for 36 gjester, inklusive all drikke. Vi hadde treretters (lefseruller med gravlaks og elgkjøtt til forrett, indrefilet av reinsdyr til hovedrett og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Hvite og røde viner.) Vi hadde kaffe og kaker et annet sted.

For meg høres altså ditt tilbud dyrt ut, men jeg har bare mitt eget eksempel å forholde meg til.

Skrevet

Hvor var dette da Pippelipp?

Har ikke helt fått svar på hva av mat som inngår i prisen, men skal kikke på lokalet i morgen, så får greie på det da. Det er hvertfall eksludert drikke, og all drikke må kjøpes hos dem da de har skjenkebevilgning.

Skrevet

Vi skal leie et lokale hvor vi kan fikse mat og drikke selv. Mye billigere enn å måtte kjøpe gjennom festlokalet.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Metemor, det var ikke i nærheten av deg, det var restauranten på folkemuseet i Trondheim :)

Jeg vet ikke om vi bare hadde griseflaks eller om det er sånn flere steder. Jeg er vokst opp der og for meg var det et naturlig valg. Vi måtte også kjøpe all drikke hos dem og det er UTROLIG DYRT uansett hvor du er. Derfor valgte vi å gå en spasertur på ti minutter etter middag for å gå til et privat lokale hvor vi kunne koke kaffe selv og sørge for drikke på egen hånd, det sparte oss for en hel del penger. Jeg tror vi hadde griseflaks med den løsningen også. På restauranten sa de i hvert fall at de ikke tok betaling for leie av lokalet nettopp av den grunn at vi måtte kjøpe all mat og drikke av dem. Spør forresten om du kan ta med kaker, det burde ikke være noe problem, men det er bedre å være føre var.

Skrevet

Vi fant ut at det ble litt dyrt, og nå har svigers tilbudt seg å fikse koldtbord til oss med egne råvarer, så da ser vi etter et lokale der vi kan ha med mat og drikke. Så hvis noen vet om slike er jeg takknemlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...