Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En god vennine av meg var og så på sin mann spille fotball. Etter kampen ble hun og mannen stående igjen og prate med en av mannens lagkamerater, hvorpå han fortalte om ferien sin i en skandinavisk by som han hadde hatt, og min vennine komplimenterte med at denne byen er usedvanlig vakker med mange flotte og vellkledde mennesker og med et kontinetalt preg. Derpå mannen hennes "stikker inn" med komentaren; mye pent å se på, særlig om sommeren....(les; lettkledde kvinner).Noe min vennine synest var særdeles upassende, og jeg deler hennes syn - spesielt siden hun sto sammen med sin kjære mann sier mann da ikke slik.....(kanskje jeg er gammeldags!?)Det må legges til at denne venninen min er sett på som en særdeles vakker kvinne!!

Endret av view
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke reagert på...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller ikke reagert. En uskyldig liten kommentar. Såppas må være lov, spør du meg :)

Gjest Pucifer
Skrevet

Hadde ikke reagert i det hele tatt...hadde knapt lagt merke til hva slags kommentar det er. Det er jo helt uskyldig og fleipete.

Skrevet (endret)

Heller ikke reagert på det. Og mannen sier jo strengt tatt bare sannheten, da...

Og hvordan kunne hennes kommentar om pene mennesker være grei, men ikke hans? kjerringer, ass... :roll:

Endret av Wadjet
Skrevet

Heller ikke reagert på det. Og mannen sier jo strengt tatt bare sannheten, da...

Og hvordan kunne hennes kommentar om pene mennesker være grei, men ikke hans? kjerringer, ass... :roll:

Skrevet

Om du hadde lest nøye så var det ikke snakke om pene mennesker, men en vakker by...;-) Litt anderledes...!!!

Gjest Bianca26
Skrevet

En god vennine av meg var og så på sin mann spille fotball. Etter kampen ble hun og mannen stående igjen og prate med en av mannens lagkamerater, hvorpå han fortalte om ferien sin i en skandinavisk by som han hadde hatt, og min vennine komplimenterte med at denne byen er usedvanlig vakker med mange flotte og vellkledde mennesker og med et kontinetalt preg. Derpå mannen hennes "stikker inn" med komentaren; mye pent å se på, særlig om sommeren....(les; lettkledde kvinner).Noe min vennine synest var særdeles upassende, og jeg deler hennes syn - spesielt siden hun sto sammen med sin kjære mann sier mann da ikke slik.....(kanskje jeg er gammeldags!?)Det må legges til at denne venninen min er sett på som en særdeles vakker kvinne!!

Herremin han sa det sikkert som en spøk.

Skrevet (endret)

Hvor har det blitt av den gode gammeldagse kvinnen, som forventet at mannen fremhevet sin egen kvinne, samt elsket og æret henne - og det motsatte. I dag det tydeligvis helt akseptabelt at manne utrykker både det ene og det andre. Det er ikke den gode gamle gentleman sorten jeg liker. Men jeg vet den finnes fortsatt ...!!! Men de "vokser ikke på trær". Jeg lever i feil århundrede tror jeg :-)

Endret av view
Gjest Bianca26
Skrevet

Hvor har det blitt av den gode gammeldagse kvinnen, som forventet at mannen fremhevet sin egen kvinne, samt elsket og æret henne. I dag det tydeligvis helt akseptabelt at manne utrykker både det ene og det andre. Det er ikke den gode gamle gentleman sorten jeg liker. Men jeg vet den finnes fortsatt ...!!! Men de "vokser ikke på trær". Jeg lever i feil århundrede tror jeg :-)

Jada den gode gammeldagse kvinnen ble sikkert æret den gangen de ikke hadde lov å stemme engang....

Skrevet

En gjeng med feminister og rødstrømper tro ...hmmm!?

Gjest Bianca26
Skrevet

En gjeng med feminister og rødstrømper tro ...hmmm!?

eh nei jeg mener bare at kvinner ikke blir mindre elsket og æret nå enn før at det heller er omvendt

Skrevet

Mulig det, sett med dagens samfunns briller, men på en annen måte har det endret seg i forhold til det å se hennes kvinnelige særpreg og fasettene hun innehar....

Skrevet

Jaha, og det sa meg veldig lite. Helst ingenting...!!!

Gjest Bianca26
Skrevet

Jaha, og det sa meg veldig lite. Helst ingenting...!!!

Det burde det. Syns det er rart du mener det er rødstrømpeaktig å mene at det var galt at kvinner i gamle dager ikke hadde stemmerett. Og så skjønner jeg ikke at damer ble mer elsket og æret i en tid der de ble behandlet som barn

Skrevet

Om du hadde lest nøye så var det ikke snakke om pene mennesker, men en vakker by...;-) Litt anderledes...!!!

Fra startinnlegget:

(...) min vennine komplimenterte med at denne byen er usedvanlig vakker med mange flotte og vellkledde mennesker og med et kontinetalt preg. (...)
Skrevet

Det var ikke ditt innlegg jeg svarte på i utgangspunket ved denne anl, men bilde av et troll...;-) Jeg kan jo tenke meg til hva vedkommende legger i det, men... Tilbake til -stemmerett etc. så deler jeg også det synet at kvinnen selvfølgelig skal ha det. Samtidig syntes jeg at menn, iallefall i middel og overklassen forhåpentligvis (det var sikker ulike kategorier den gang også, ikke bare gode og snille) men selvfølgelig fanteste gode ektemenn i underklassen/arbeiderklassen. Men det jeg ønsker å si er at de ble behandlet som DAMER, det gjør de ikke så mye i dag, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...