Gelica Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Skal ha en liten familiesammenkomst og jeg vil da servere noe lett som kan lages å være klart på forhånd. Jeg tenkte litt på tapas og lurer på om noen har oppskrifter på tapasretter som kan lages på forhånd å stå kaldt til gjestene kommer. Evt også noe varm tapas e.l. som jeg bare kan bruke 5-10 min på å lage rett før gjestene kommer. Håper på mange tips, da dette med tapas er helt nytt for meg :-)
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 http://www.arrakis.es/~jols/tapas/indexin.html Jeg har brukt denne siden aktivt for inspirasjon når jeg har hatt venner over på tapas. Det står på engelsk forresten.
Cannavaro Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Oj, det er jo masse spennende å servere som tapas : f.eks ovnsstekte potetbåter (krydret m/salt og pepper) disse kan serveres lunkne m/f.eks Mojo dip (knuste tomater, loff, hvitløk, olivenolje, rødvinseddik, litt salt og sukker). Alioli dip funker også. Scampi - frest i pannen med chili,sjalottløk og hvitløk. Katalanske kjøttboller (kan også serveres lunkne). Grillspyd m/indrefilet av svin surret m/bacon Grillet paprika Gratinerte tomater Hvitløksbrød Chilistekte kamskjell Kylling med honning og sennep ja det er mye snadder man kan servere som tapas, dette er noen ideer ihvertfall.
rakianne Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 I tillegg vil jeg foreslå dadler med bacon spekeskinke og manchegoost ( evt bare brie) saltristede mandler stooore oliven tortilla fylt med ruccola, krem ost og røykalaks/ørret innbakt brie kyllingvinger godt brød, feks oliven brød aspargesbønner med sitron Mmm, ble veldig klar for tapas her nå
skruf Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Jeg lager bl.a; *salat med mozarella, tomat, rødløk og fersk basilikum *Biter av loff (uten skorpe), surr ei skive bacon rundt og stek det i stekovnen *Pariserloff gnudd inn med hvitløk og smør, stekt i ovnen... *Skjær ut små biter melon og fest en bit fetaost på toppen med en tannstikke (uten smak..) *lefse med røkelaks, smørkrem (snøfrisk) og ruculla *greske kjøttboller -Oppskrift; 4 store loffskiver uten skorpe, riv de opp og legg de i bløt i ca 1dl melk 500g lammekjøttdeig rør dette sammen med; 2 fedd hakket hvitløk 3ss parmasan salt pepper oregano basilikum litt olivenolje stek små kjøttboller på stekepanna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå