Gelica Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Hei, I august blir datteren vår 4 år og vi skal for første gang invitere barn fra barnehagen i bursdagen og ikke bare ha familiebursdag. Vi skal invitere de jentene hun går sammen med på avdelingen (ca 10 stk) Siden dette er første gangen ønsker jeg noen tips om hva jeg kan servere å spise og hvilke aktiviteter vi kan finne på. Evt andre gode råd. Hvor lenge bør en slik bursdag vare, jeg tenker meg rundt 2 timer.
Gjest navnelapp Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 To timar er passe. Eg la alltid opp til minst mulig aktivitetar på ein slik bursdag, dei aktiviserer seg sjølv og vil sjå på tinga til ho som er der, så det er ikkje nødvendig med masse "opplegg". Ein timeplan kan sjå slik ut: 17:00: Alle kjem, heng av seg og legg gåvene på gåvebordet 17:15: til bords, "saltmat" (Pølser, pizza, taco, whatever) 17:30: Fri leik 17:45: flasketuten peikar på med utdeling av gåver 18:00: Frileik, gjerne ute 18:45: fisking etter godteposar (viss du har det) 19:00: heim
I.am.me Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Da jeg var liten brukte vi alltid å fiske etter godteposer i trappa. Vi hengte et teppe framfor trappen, også hadde en ordentlig barnefiskestang (uten en spiss krok selvsagt) hvor vi knøyt på godteposer. Også hadde vi selvfølgelig noe lure-greier, enten det var en gammel sko eller en fisk som noen fikk på før godteposen. Å et annet tips er å droppe kaka og erstatte den med muffins. Alle barn elsker muffins, og skikkelig enkle å lage. Dessuten så er pølser i brød alt man trenger til mat, med ketsjup selvsagt
Gjest Jane E Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 To timer er passe, ja. Pølser, pizzasnurrer eller annen "håndmat" er fint for såpasss unge gjester. Vi pleier å ta det først, såtid for lek og aktiviteter, så noe søtt, muffins, kake, gele. Gjerne frisk, oppskjært frukt, nå er det jordbærtid. Legg gjerne opp til noen aktiviteter, men ikke for mange. Barna må få tid til frilek også. Og kutt gjerne ut godteposene elelr bytt dem ut med såpbobler eller en annen skattejakt. Jeg syns ikke det er nødvendig å sende med barna godteri hjem etter at de har fått både mat og dessert/ kaker. Har du først begynt blir det gjerne en forvetning om at de skal få det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå