albissen Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 For 10 dager siden var jeg hos veterinæren med min hund. (chihuahua) Han hadde betent analkjertel. Den ble tømt og han fikk antibiotika sprøyte. Vi fikk også med oss Vibramycin som skulle tas daglig i 10 dager. De siste dagene (i går og i dag, mest i dag) har han begynt å nyse veldig, og er litt "snørrete". Har også noe luftrørskollaps. (han har lite av dèt til vanlig, selv om det _skal_ være "vanlig" på miniatyrer) Vi har diskutert at vi syntes han så litt "pjuskete" ut, men tenkte at man jo lett blir litt stusslig av å gå på antibiotika og at det nok ville bli bedre når han ble ferdig med kuren. -Men så ble han snørrete og nyser istedet. Temperaturen er målt til 37, 8. Som jo skal være en grei temperatur. Etter et søk på felleskatalogen (veterinærutgaven) fant jeg ut at vibramycin er en utgått medisin. -Er det noen som vet hvorfor? Står ikke noe om den der. (vi fikk flasken med mikstur av veterinæren. Ingen vedlegg.) Kan det være en reaksjon på medisinen? Eller er han rett og slett blitt forkjølet? Kommer nok uansett til å ringe vet asap i morgen, men tenkte at OM noen er våkne så tar jeg gjerne imot svar/erfaringer. Lite sannsynlig at jeg får sove nemlig...
Emelie Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Min hund har også problemer med bente analkjetler av og til, hun har også fått sprøyte med antibiotika osv Medisinen virker kjent... men jeg er ikke helt sikker... Kan ikke huske om hun ble forkjølet som en reaksjon på dette. Men hunden min er tilfeldigvis forkjølet nå , noe hun har hun vært lenge...men er forøvrig i fin form Det sikreste er å ringe veterinæren... lykke til!
albissen Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2010 Takk for svar, Emelie. Veterinæren ville se ann til torsdag. Hrmpf... Han skal stilles til helga og da vettu, så det passer dårlig med forkjølelse egentlig. hehe... Men vi får nå se... Han spiser og drikker som han skal, og blir ivrig og virker slettes ikke syk når vi går ut. Men inne er han bare sløv og slapp og nyser. Nyser ute også, men da er han i det minste i hundre.
Sugerøret Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 (endret) nysing kan være flere ting, bla nesemidd eller allergi 37,7 er helt i nederste grad av temp på hund.Normalen er fra 38.3 til 38.5C (sån ca) sjekk ut pollenvarslinga når bikkja nyser som værst. Det kan være samsvar der. En blod prøve kan bekrefte /avkrefte allergi (som oftest) mens nesemidd er mer vansklig.Da har hunden også innovernysing som et tegn. Hunden kan ha allergi mot lagermidd/støv osv ,dette må i så fall testes ut om den ikke blir bedre Endret 20. juli 2010 av Kårky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå