Gå til innhold

Søsteren min har opplevd mobbing ...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min er snart 15 år, og hun er veldig pen. Hun er naturlig pen, og alle snur seg etter henne både unge gutter og voksne menn... Nei, hun kler seg ikke horete. Hun er en naturlig, frisk og glad jente med sunne interesser. Eller hun var ...

Hun har blitt mobbet så mye på skolen at hun har fått store psykiske problemer.

Guttene kalte henne hore og de ville "ta henne", og jentene var sjalu og baksnakket henne.

Hun fikk mange stygge meldinger på msn og facebook.

Hun er ikke en jente som vil være populær og hun er ikke bråmoden av seg, hun ville bare ha gode venner som ikke er interessert i å røyke og drikke.

Nå skal hun begynne på en skole for de med psykiske problem ...

Jeg syns det er fælt å se henne bli brutt ned på denne måten.

Selv er jeg ikke spesielt pen slik som henne, men jeg er ikke sjalu på henne for det. Hun er søsteren min, og jeg savner henne slik hun var før.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev dette ... jeg ville vel bare lufte noen tanker ... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Awsome
Skrevet

Hadde noen våget å mobbe søsteren min, kalt ho ei hore og sagt at de skulle "ta ho" så hadde de fått rundjuling, for å si det mildt.

Håper det ordner seg for din søster.

Skrevet

Din søster høres nøyaktig ut som min. Søt jente, sunne interesser, ikke bråmoden. Akkurat som å høre henne. Samme alder også.

Søsteren min ble mobbet gjennom hele barneskolen. Da snakker vi pisking og jaging av klassekamerater.

Hun er en person som aldri viser følelser. Da hun var liten og fikk en ørefik, lo hun istedet for å gråte. Jo mer foreldrene mine da tok i, jo mer lo hun.

Jeg har ikke peiling på om søstern min har psykiske problemer. Hun skal alltid være så sterk. Hun er også det. Hun går på igjen og nå er hun venn med de som mobbet henne.

Hun er ganske populær blant guttene, men samtidig en guttejente så enten sloss hun med de eller så henger de sammen. Siden det var mest jenter i hennes egen aldersgruppe klarer hun ikke de venninne-kodene. Hun har istedet eldre venninner ellers henger hun med gutter (for det meste.)

Det eneste man kan gjøre som søster (tror jeg da) er å vise henne alt hun betyr og få frem hennes sterke sider. Det vil styrke selvtilliten hennes. Om hun syns det er for vanskelig og gå tilbake til tidligere klassevenner kan hun jo bytte skole? Nye miljøer pleier å hjelpe.

Skrevet

Huff, håper veien videre blir lettere enn det hun har opplevd hittil!

Har selv opplevd mobbing, i ti år. Jeg tror aldri jeg vil oppleve noe like jævlig og brutalt som dem ti årene. Det finnes ikke ord for hvor vondt det har vært og hvor slitsomt det var å komme seg levendes ut av det hele.

Nå når jeg er blitt 20år har jeg sakte, men sikkert bygget meg opp et nytt og bedre liv. Ingen som møter meg i dag vil se at jeg har blitt mobbet eller legge merke til skadene jeg har etter de ti årene. Men hadde de truffet meg for bare 1-2 år siden ville de sett det. Da kunne jeg isolere meg fra resten av samfunnet i flere uker i strekk - sosial angst. Det er ikke mindre enn 4 måneder siden siste gang jeg kuttet meg (veldig veldig glad for at jeg har klart å holde meg unna det tullet i så lang tid :) ). Jeg sliter fortsatt med å spise og tvangstanker omkring meg selv og mat. Men jeg har kommet lang, jeg lever et fantastisk liv og gleder meg over det å leve rett og slett. Jeg har fremtidshåp og drømmer. Jeg er utrolig heldig som har funnet en person som elsker meg :rødme: Til høsten begynner jeg på høgskole og ja..livet har rett og slett blitt bra.

Hvis søsteren din bare klarer å komme seg gjennom alt drittet hun er i nå så vil det bli bedre en dag. Det er nok ikke lett for henne å se det slik, jeg har selv vært der hvor hun er nå, men jeg er her nå. Etter mange år er jeg endelig fri!

Det beste du/hennes familie kan gjøre for henne nå er å støtte henne og vise at hun er faktisk en vidunderlig jente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...