Gå til innhold

Sydenturen gikk i dass.. i år også :(

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjærsten har planlagt å dra til syden i 2-3 år nå men det kommer alltid noe i veien!! :kjefte:

Så DENNE sommeren har vi spyttet i hånda på det, og syden er noe vi MÅ ta oss tid og rå til :):)

Vi er ikke av de rikeste, så vi tenkte vi var rimelig smarte hvis vi ventet med å bestille ferien til 2 dager før avreise! Der tok vi jo rimelig feil!

Er det virkelig ingen sydenturer mellom 1 og 7 august under 3000?! Utenom tyrkia!

Ser bare 4-5000pr pers i denne perioden..

Har dere forslag til andre litt "lukseriøst" vi kan gjøre i ferien vår? :regn:

Kjærstepar på 24 :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min venninne og kjæresten pakker koffertene og tropper opp på flyplassen i håp om å få seg billige i-siste-liten billetter til et hvilket som helst reisemål. Dere kunne jo prøve noe lignende?

Skrevet

restplass.no :) Skriv inn "syden" på charterreise, så finner du nok noe.

Skrevet

solfaktor.no

og hvorfor ikke tyrkia??

Ellers er det lurt å vente til august når skoleferien er over. Da kan du få sydenturer til under tusenlappen.

Skrevet

Jeg og kjærsten har planlagt å dra til syden i 2-3 år nå men det kommer alltid noe i veien!! :kjefte:

Så DENNE sommeren har vi spyttet i hånda på det, og syden er noe vi MÅ ta oss tid og rå til :):)

Vi er ikke av de rikeste, så vi tenkte vi var rimelig smarte hvis vi ventet med å bestille ferien til 2 dager før avreise! Der tok vi jo rimelig feil!

Er det virkelig ingen sydenturer mellom 1 og 7 august under 3000?! Utenom tyrkia!

Hvis dere kan vente til skolen har begynt på, så er det langt større sannsynlighet for at dere skal få rimlig tur. Enn det er nå mitt i skoleferien.

Skrevet

Kan ikke bidra med tips for i år, dessverre.

Men til en annen gang (og til andre her på forumet); ikke sats på billig og bra "last minute" hvis dere skal reise mellom ca. 1. - 21. august! "Hele" Europa har fellesferie da.

Juni, juli pleier å gå greit, men det er ikke fullt så greit i august dessverre.

Selvfølgelig vil man alltid kunne finne noe, men utvalget er mye mer begrenset når over 100 millioner - og vel så det - av europeere skal på ferie.

Skrevet

Kjøp interrail-billett og bo billig på herberger. Har en venninne som brukte 10 000 på 1 mnd i europa, jeg brukte nok mellom 15 - 20 000 ...

Tror det går an å kjøpe 3 ukers og 2 ukers interrail billett, og de er jo mye billigere.

Ellers ville jeg tatt å gått på fjellet og kost med i fjellsola og blirr fjellbrun ;)

Skrevet

Det er det dummeste dere kan gjøre. Bestil så tidlig som mulig, gjerne ett år i forveien.

Vel, dere kan jo begynne med å bestille reise til neste år :)

Skrevet

Tenk alternativt, og unngår charter! Et raskt søk viser at dere kan få flybilletter m/Norwegian til Kos for kr. 2178,- (fra Gardermoen) og Mallorca kr. 1712,- m/Ryanair fra Rygg - begge med avreise 2/8. Hotell finner dere billig selv.

Gjest padawan
Skrevet

som nevnt i tråden så er noe av det dummeste dere kan gjøre å bestille i siste liten, særlig nå i sommerferien. sjekk restplass.no for å se om dere finner noe rimelig der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner nesten ikke at det går an å være så dum. Må være rekord. :sarkasme:

Gjest Pucifer
Skrevet

Som andre sier - bestill utenfor fellesferiene/høysesong, ellers er dere nødt for å bestille GOD tid i forkant.

"siste liten turer" er kjempefine, men da oftest utenfor høysesongen

Gjest navnelapp
Skrevet

Enig med Freddy. Det er nettopp lagt ut masse billigbillettar på Norwegian.no, fekk mail akkurat no. Charter er noko tull, spør du meg.

Skrevet

Du kommer til Paris for 458 kr hor Ryanair

Til Gdansk for 686 med Ryanair

Du kan sikkert søke opp flere billige reisemål på ryanair. Hotell finner du på hotels.com, hotel.no eller lignende sider..

Google er også kjekt :)

Skrevet

Dere søker jo altfor tidlig!! hvis dere skal reise mellom 1 og 7 august så kan dere begynne og kikke på Restplass.no ett par dager før avreise. Jo lengre før - jo dyrere.

Skrevet

Hvor i "syden" dere vil da? Er vel mange varme steder man kan reise billig.

Skrevet

Skulle tro dere hadde lært å planlegge litt, men nei tydeligvis ikke.

Hva med å dra i september?

Skrevet

Det er det dummeste dere kan gjøre. Bestil så tidlig som mulig, gjerne ett år i forveien.

Vel, dere kan jo begynne med å bestille reise til neste år :)

Ikke helt enig. Jeg bestilte tur i desember 09 og betalt da dobbelt så mye som man kunne fått samme tur for i mai i år (reiste nå i juli - nettopp kommet hjem)

Skulle tro dere hadde lært å planlegge litt, men nei tydeligvis ikke.

Hva med å dra i september?

Har akkurst bestilt meg en uke på en gresk øy for 2.000 per pers med Ving. Reiser i september. Spesifisert hotell inkludert!

Ving.no her forresten "happy-hour" på fredager. Da kan man få veldig billige turer.

Skrevet

Tja, jeg har hatt inntrykk av at enten så lønner det seg å bestille tidlig, eller rett før man skal reise, for da er det en del som f.eks må avlyse ferien. Da kan man få ekstremt billige billetter, men man kan være uheldig også.

Vil forøvrig anbefale Tyrkia, landet har utviklet seg enormt siden jeg var der første gang i 1997. Jeg ble overrasket over hvor positivt inntrykk jeg fikk av landet da jeg reiste tilbake i år, 13 år etter jeg hadde vært der første gang. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...