Gå til innhold

"The Family" på TVNorge

Anbefalte innlegg

Skrevet

"The Family" er et relativt nytt program på TVNorge som handler om en helt vanlig familie fra England som filmes 24 timer i døgnet. Det oppstår de vanlige familieprobleme som i alle andre hjem, og jeg vil tro familien er ganske normal.

Jeg reagerer veldig på oppdragelsen til ungdommen i huset, og også hvordan foreldrene takler hverdagen og ungdommene. Ikke nok med at den eldste, Emily, sluttet på skolen fordi hun var lei, men hun klarer aldri holde på en jobb fordi hun ikke står opp og møter opp på jobben så hun får fyken. Dessuten gjør hun ingenting rundt omkring i huset, og faren må til og med skifte laken for henne. Dersom hun blir bedt å gjøre noe, svarer hun "i morgen", men det skjer aldri. Å alt dette ser foreldrene ut til å bare godta. De reagerer på det, vet det er galt, og blir sure, men gjør _ingenting_ med det. Bare truer med å kaste henne ut. Mora er tydeligvis hjemme heledagen uten å gjøre noe annet enn husarbeid, men bare lar ungdommen sove hele dagen uten noe form for forpliktelser rundt om i huset. Hun virker også veldig lat og det er ofte faren i huset som lager middag enda han har vært på jobben heledagen.

Er dette et typisk hjem??? Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er et normalt hjem, verken i England eller her til lands. Hadde det vært meg som hadde holdt dette huset i gang, hadde jeg kastet dattra som ikke gjør noe, på dør! Og jeg ville i hvert fall stått på mine prinsipper, noe foreldrene tydeligvis ikke bryr seg stort om.

Hva synes du om programmet og familien? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare sett litt av det, men jeg fikk med meg den episoden hvor faren i huset spilte saksofon (eller noe sånt) så høyt at sønnen i huset ikke klarte å snakke i telefonen. Han ble gjentatte ganger bedt om å ikke spille så høyt, men det virket som om han gjorde det bare for å irritere.

Gjest lolita___
Skrevet

Jeg så på det ikveld helt enig med deg det er jo ikke noe vanlig familie akkuratt.Moren ligger bare og leser nekter å snakke med barna hvis det dukker opp problemer.Jenta er sikkelig lat og spiser hele tiden rommet hennes ser ikke ut.Gutten er også rar i en episode var han spille avhengig spilte spill hele natta også klarte han ikke å stå opp om morningen.Den siste jenta viser de ikke så mye hun er vel den rolige typen.

For meg så virker det som om faren gjør alt i huset.

Gjest Calamity Jane
Skrevet

Jeg synes det er rart og trist at foreldrene ikke tar tak i eldste jenta og snakker med henne skikkelig om hva det er som plager henne. Hun er jo i den vanskelige fasen der hvor en trenger å kjenne at noe er bare hennes, men samtidig så må hun føye seg etter foreldrene. Og foreldrene ser ut som om at de sliter med den samme problemstillingen; vil ha kontroll, men vil kaste henne ut, men er redde for å miste all kontroll hvis hun faktisk flytter ut.

Trist at ingen av de voksne greier å snakke skikkelig med henne om det, synes jeg.

Og den andre ungen i huset går jo bare for lut og kaldt vann opp i det hele, stakkar.. :kjefte:

Skrevet

Jeg reagerer veldig på mora jeg. Hun virker så likegyldig til alt! Havner barna i problemer eller har gjort noe galt så sier hun ingen ting. Hun bryr seg ikke. Når de har sånn familieråd så er det jo bare faren som snakker. Mora sitter jo bare der. Jeg husker en gang da de satt å snakket sammen. Faren prata mens mora bare satt å så ned i bordet. Så sier faren: Har du noe du vil si til barna? Så sier hun hmm nei. Hva er galt med henne? Si noe, do something!

Men jeg synes at faren virker sur hele tiden jeg. Jeg føler han kjefter og smeller konstant.

Skrevet

Jeg har sett en episode, og jeg reagerte veldig på moren. Hun virker, som nevnt over, veldig likegyldig til ting. Når det oppstår problemer gidder hun hverken å bry seg eller si noe. Tror nok det er sånn i en del familier, men jeg tror ikke flertallet av familier er sånn som denne familien. Da hadde jeg blitt litt skremt.

Skrevet

Bra at så mange er enige i min synspunkter. Begynte å bli en smule urolig. TVNorge omtaler jo dette som en "normal familie", og jeg syns bare ikke at det var så normalt.

Skrevet

Jeg blir nesten litt skremt over moras oppførsel og hvor likegyldig hun er til ting. Det er helt vilt. Pappan han snakker med barna og kjefter og står i mens hun bare sitter i sofan og bare gir en stor F

Det var en episode jeg reagerte litt på. Vet ikke hvilken datter det var men en av de hadde fått seg jobb på et utested. Hvor hun da skulle gå lettkledd rundt å servere folk drikke eller noe i den duren. Dette likte da ikke faren. Noe jeg egentlig kan forstå. Mens mora sa ingen ting på det. Absolutt ingen ting. Jeg reagerte litt på at hun synes det var helt okey å la dattra si fly rundt på utested lettkledd og servere folk drikke.

Skrevet

Jeg vil tro det er umulig å lage en tv-serie basert på en normal familie. Finnes det noe slikt som en normal familie? Hver familie er individuell.

Synes for øvrig moren i huset virker som en forvokst tenåring.

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg har ikke fått sett det enda, selvom jeg har hatt planer om det, men jeg vil ikke tro at det er en vanlig familie, spesielt ikke etter hva dere skriver her. Dessuten, hadde nok ikke en helt vanlig familie villet meldt seg på et sånt program, heller.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare tenker at dette er en utrolig tålmodig familiefar. Kun sett en epesode er faren gikk rundt og skrudde av kameraene for han var så sint at det ikke passet seg for seere.

Kan umulig være en helt normal familie som sier ja til å bli filmet et år, men alikevel så virker den ganske normal:

Ei datter som har flyttet ut og stiftet familie

Ei datter som absolutt gjør det hun vil

Ei datter som ikke gjør så mye ut av seg

Sønn som er 13-14 år og driver med gutteting

Mor

Far

Gjest Trajan
Skrevet

The Family....høres ut som en mafia serie

uansett så synes jeg det ikke virker noe intersangt

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er kanskje litt eldre enn dere som har skrevet her inne. Mine erfaringer - ikke bare fra mitt hjem tilsier at dette er en ganske normal familie.

MEN.........jeg tolker det svært annerledes enn dere som har skrevet her inne i tråden.

Dynamikken i ekteskapet er ganske klassisk. Dere her inne tolker det som om moren gir F.............jeg tolker det som om hun biter det i seg og blokkerer hodet. Jeg og de jeg kjenner på min alder ser helt klart den dynamikken og sitter og spør oss, hvordan greier hun.

Dynamikken far/datter....ganske vanlig.

Pubertetsgutten...........humrer, ser denne gutten hvor gardinen bare går ned over øynene hans og han kobler ut når det blir for mye ord.

Jeg finner denne historien veldig interresant og jeg tror ikke denne er uvanlig - om du bare ser det med ett litt annet perspektiv enn det dere har gjort i denne tråden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vil tro det er umulig å lage en tv-serie basert på en normal familie. Finnes det noe slikt som en normal familie? Hver familie er individuell.

Underskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...