Gå til innhold

Husker dere kasettene?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når gikk kassetter ut av produksjon? Er født i 87 og husker jeg hadde både walkman og kasetter på midten av 90-tallet.

Og har dere vært bort i kasetter før?

Tror ikke jeg har tatt i en kassett siden 97-98, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kassett stående i min kassett-spiller. Tok opp musikk fra Topp-20 og lignende på 90-tallet. CD-ene hadde allerede kommet, men det var enda ikke gode opptaksmuligheter, så det ble opptak på den måten. Hørte på den sist for en måned siden og det er artig å høre sangene som var populære akkurat da, som Scatman og de første til Boyzone.

Skrevet (endret)

Hører på kassett ofte jeg. Har en gammel cd/kassettspiller på badet, og det går i the offspring, judas priest og masse opptak fra radio. "High tech" dusj med høytalere og mulighet til å koble på iPod har jeg, men neida. Kassetten består.

Ingen anelse når de sluttet produksjonen.

Endret av pittie
Skrevet

Jeg er født på beg. av 80 tallet. Kassetter var det første jeg fikk når det gjaldt musikk. Jeg har fortsatt en eske med noen kassetter liggende i skapet. Husker at jeg pleide å ta opp diverse sanger på radio osv.

Skrevet

har fortsatt mange kassetter jeg:)

Skrevet (endret)

Har masse gamle kassetter, både musikk, lydbøker, hørespill og artige opptak. Jeg hadde en diktafonsak da jeg gikk på u-skolen. Jeg og ei i klassen gjorde et intervju med noen vi kjente som spilte på UKM 1 1995 var det vel. Utrolig artig å ha den dag i dag, ikke minst fordi dialekta mi har forandra seg drastisk siden den gang :popcorn:

Endret av fruBeist
Skrevet

De fleste amerikanske musikkselskap hadde sluttet å produsere kassetter innen 2002, 2003. Opptakskassetter produseres og selges fortsatt. :opplyser:

Ble født tidlig på 80-tallet og har mine første musikkminner fra platespiller :hakeslepp: Fikk min egen kassettspiller mot slutten av 80-tallet. Det var kjempestort! :kul: Har kassettspiller i bilen (den er også fra begynnelsen av 80-tallet. Bilen altså) og en kassett-ting med ledning ut av som jeg kan koble til ipoden. Fancy!

Skrevet

Husker dere?

de fleste her inne håper jeg er så gammle at de gjør det..

Kasetten er det jo ikke lenge siden gikk av 'moten'...

Blir nesten som å spørre om VHS..

:P

Skrevet

Det er nok litt for tidlig for å kunne glemme dem ennå!

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg er så gammel og avdanket at jeg har hatt flere år med kassetter, både til sorg og glede. Ingenting forbannet meg mer enn kassettspillere som gikk treeeeeeeeeegt og som man måtte hjelpe i gang med å holde inn "play" ekstra hardt etc. Spoling for å komme til neste sang var også noe dritt, spesielt jeg som hørte samme sang om og om igjen, skrev ned tekster og slikt. Det mest fantastiske som var oppfunnet var kassettspillere i bil som stoppet mellom hver sang når man spolte. Eller slike spillere man kunne trykke på en knapp og så skiftet den side :)

"Ti i skuddet" pleide jeg å ta opp. Det var om å gjøre og sitte parat slik at man fikk trykket pause en tiendels sekund før publikum begynte å klappe - noe som var utrolig irriterende. Jeg hadde en kassett med opptak av meg selv fra jeg var 3 år og sang noen strofer. Den klarte selvsagt lillesøstra mi å slette ved og ta opp nettopp "Ti i skuddet" på samme kassett.

En skikkelig blast from the past dette, så ble litt mimring :)

Skrevet

Har mange av mine gamle kassetter enda, og har faktisk kassettspiller. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...